Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus în dezbatere publică un proiect de ordin prin care campaniile promoționale ale magazinelor (“vânzări cu prime”) pot fi prelungite dacă mai există produse la preț promoțional. Prelungirea se va face numai cu acordul ANPC-ului și se aplică numai la produsele vândute la raft.
“Vânzările cu prime” sunt deja reglementate prin OG 99/2000, în art. 48-50:
Vânzarea cu prime este acea practică comercială prin care, la vânzarea sau oferta de vânzare de produse/servicii, se oferă consumatorului, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii.
Pentru a solicita această prelungire, firmele trebuie să depună un dosar care să conțină:
- solicitarea (în care să fie menționate datele campaniei promoționale);
- atașarea unei liste cu stocurile de produse care au pe ele elementele campaniei;
- atașarea unei liste cu stocurile de premii neacordate (produsele oferite gratuit alături de produsele cu reducere);
- estimarea perioadei de epuizare a stocurilor existente.
De unde vine această inițiativă? ANPC explică într-un comunicat de presă:
Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidențiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale înșelătoare ale operatorilor economici, în sensul în care aceștia nu informează consumatorii în mod corect, complet și precis asupra produselor/serviciilor oferite în cadrul campaniilor promoționale derulate, consumatorii fiind astfel duși în eroare.
După ce este acordată aprobarea de a continua vânzarea produselor care au inscripționate detaliile campaniei promoționale încheiate, ANPC va transmite comercianților o plachetă ce va trebui afișată la raft, lângă produse:
Potrivit legii 52/2003, propunerea de ordin a ANPC-ului ar trebui să fie în dezbatere publică timp de 30 de zile.
Citește integral:
Comunicatul de presă al ANPC-ului
Textul propunerii de ordin
Foto homepage: CreditDebitPro on VisualHunt.com /CC BY
0 Comentarii