Standardele

TRUSTED.ro

Clienți online.  E-commerce.  Încredere.

Ce înseamnă atestarea TRUSTED.ro pentru magazinele online?

Pentru a obține Marca de Încredere TRUSTED.ro, magazinele online trebuie să dovedească faptul că îndeplinesc un set de standarde rezultate din dispozițiile legale ce privesc comerțul electronic, dar și din bunele practici din domeniu ca urmare a Galelor Premiilor eCommerce din ultimii ani.

TRUSTED.ro va actualiza aceste standarde în mod constant pentru a fi în concordanță cu noutățile legislative aplicabile domeniului de comerț electronic.

Standardele TRUSTED.ro

Citește cu atenție standardele pentru magazine online.

Contractul TRUSTED.ro

Contractul pentru utilizarea serviciilor TRUSTED.ro.

Ai un magazin online? Înscrie-l în TRUSTED.ro!

Audit standarde

Treci printr-un audit cu standarde bazate pe legislația actuală și bunele practici din domeniu.

Asistență

Te ajutăm să rezolvi eventualele probleme și-ți oferim asistență pe tot parcursul atestării.

Magazin de încredere

Primești Marca de Încredere TRUSTED.ro și crești în ochii clienților tăi.

Cele mai importante standarde:

p

Date de contact magazin

Magazinele vor afișa pe o singură pagină toate detaliile despre firma care administrează site-ul: denumirea, numerele de înregistrare comercială și fiscală, capitalul social, sediul, telefonul, email-ul.

Conciliere

Magazinul trebuie să desemneze o persoană pentru conciliere internă gratuită SAU să aibă o procedură funcțională prin care să rezolve amiabil eventualele dispute dintre magazin și clienți.

Detalii retur

Pe site-ul magazinului trebuie să existe informații privind dreptul de retragere din contract al consumatorilor online (renunțare la cumpărare), potrivit reglementărilor din OUG 34/2014.

Z

Acceptarea termenilor și condițiilor

Consumatorul trebuie să fie de acord cu contractul de vânzare-cumpărare. Acest lucru se poate realiza prin obligarea clientului să bifeze acordul cu termenii și condițiile, înainte de a plasa fiecare comandă

c

Garanții

Magazinul online trebuie să afișeze informațiile privind garanția legală (de conformitate) și, dacă este cazul, garanția comercială a produselor.

s

Comanda valida

Procedura de comandă trebuie să fie validă, să nu existe erori tehnice în timpul comenzii, să se ofere o confirmare pe ecran și/sau prin e-mail.

Vechime

Magazinul online trebuie să aibă minimum 6 luni vechime în activitate în e-commerce sau în comerț în general.

TOATE STANDARDELE DE ATESTARE:

  1. Site-ul este funcțional de cel puțin 6 luni
  2. Este afișată denumirea firmei care deține magazinul
  3. Este afișat numărul de înregistrare de la Registrul Comerțului
  4. Este afișat codul de identificare fiscală (CIF)
  5. Este afișat capitalul social
  6. Există o adresă poștală a sediului social și/sau ale punctelor de lucru
  7. Există un telefon / e-mail de contact (sau formular de contact)
  8. Este afișat programul de lucru (intervalul orar în care se poate suna la magazin)
  9. Este link către ANPC pe prima pagină (pentru magazine B2C)
  10. Există numărul mărcii înregistrate (dacă este cazul)
  11. Există o pagină unică de informare cu toate datele de identificare a firmei
  12. Apar principalele caracteristici ale produselor
  13. Prețul final al produsului afișat
  14. Informațiile contractuale sunt în limba romană
  15. Existență contract între magazin și cumpărător („Termeni și condiții” de bifat înainte de comandă, fără bifare din oficiu)
  16. Flux de comandă funcțional; e-mail sau ecran de confirmare a comenzii
  17. Sunt afișate modalitățile de plată acceptate de magazin
  18. Menționarea procesatorului de plăți online, cu link către site-ul acestuia
  19. Modalități de livrare – poștă, curieri proprii sau externi etc. – și termene de livrare
  20. Menționare dacă magazinul vinde în străinătate
  21. Declarație că magazinul deține dreptul de autor sau de folosință asupra conținutului – text și imagini
  22. Adresă de e-mail la care oricine poate raporta eventuala încălcare a dreptului de autor sesizată pe site
  23. Magazinul nu este raportat că face spam
  24. Garanție legală (și comercială, dacă e cazul) și service post-vânzare
  25. Politica de returnare a produselor (dreptul de retragere din contract)
  26. Condiții suplimentare (vârsta minimă, cantitate minimă etc.)
  27. Opt-in pentru site-urile cu caracter adult
  28. Numele și adresa de e-mail a unei persoane care se ocupă de conciliere SAU o procedură de rezolvare a reclamațiilor
  29. Produsele comercializate nu sunt contrafăcute
  30. Autorizări în funcție de tipul de produse comercializat – domenii speciale (ex.: bijuterii, produse alimentare, produse farmaceutice, licență de turism ANAT + asigurare anuală etc.)
  31. Politica de confidențialitate este prezentă pe site
  32. Newsletter cu datele de identificare ale expeditorului
  33. Procedura de dezabonare (desubscriere) validă de la newsletter
  34. Afișarea corectă a siglei Trusted.ro (și link funcțional)
  35. Există link către platforma SOL (platforma UE pentru soluționarea online a litigiilor)

→ Citiți întregul set de standarde (FIȘIER PDF)

Aceste standarde au fost modificate pe data de 15 martie 2021, în urma consultării cu magazinele atestate și cu publicul.