Cum a fost anul 2017 pentru TRUSTED.ro

de | 25/01/2018 | 1 comentariu

Reading Time: 4 minutes

TRUSTED.ro este programul care, de aproape 7 ani, oferă Marca de Încredere magazinelor online din România. Magazinele atestate de noi trebuie să îndeplinească un set de criterii bazate pe legislația românească și europeană în vigoare și pe bunele practici din comerțul electronic din lume. Iată câteva fapte și cifre din 2017.

Site-urile profesionale și Safe.Shop

Anul trecut, am lansat noul design al site-ului TRUSTED.ro, dar și două noi servicii:

Atestarea site-urilor profesionale

Site-urile românești care nu au componente de e-commerce pot primi Marca de Încredere. Ele vor dovedi că îndeplinesc criteriile legale și standardele profesioniste (verificăm inclusiv bonitatea firmei, prin Termene.ro) și apoi afișează sigla TRUSTED cel puțin pe homepage. Dacă ai:

  • un site de prezentare a ofertei comerciale
  • sau o pagină Web dedicată prezentării firmei tale
  • sau un portal B2B cu acces public sau cu acces limitat,

atunci site-ul tău este eligibil de a primi Marca de Încredere TRUSTED.ro pentru site-uri profesionale.

> Citește detalii despre criteriile aplicabile unui site profesional, de la informări pe site până la ergonomie Web și înscrie-te în acest program

 

Suntem partener local Safe.Shop

Safe.Shop este singura marcă de încredere care funcționează la nivel global. Ea te ajută să vinzi la nivel global, crește încrederea consumatorilor și are un Cod de Conduită Global de Comerț Electronic. Nu este obligatoriu să vinzi deja cross-border, poți obține această siglă pentru a arăta potențialilor parteneri străini că ești de încredere și te extinzi oricând ești pregătit.

> Citește detalii pe site-ul Safe.Shop și vezi ce variante ai la dispoziție pentru a te înscrie în acest program

Rată mică de respingere și cumpărători interesați

  • Foarte rar se întâmplă să refuzăm magazine online care doresc să obțină Marca de Încredere, iar, atunci când o facem, este din motive obiective. De cele mai multe ori, nu putem acorda Marca unui magazin deoarece nu îndeplinește un criteriu important: minimum 6 luni vechime în activitate în domeniul e-commerce sau în comerț în general. Experiența poate fi dovedită și prin faptul că firma respectivă a deținut un alt magazin online sau a avut activități de comerț tradițional. În cei aproape 7 ani de activitate ai programului TRUSTED.ro, rata de respingere a fost de doar 8%.
  • Cumpărătorii sunt interesați de ceea ce se „ascunde” în spatele siglei TRUSTED, așa că 29.888 de clienți au apăsat pe Marca de Încredere de pe site-urile atestate în 2017.
  • În 2017, am înregistrat 84.293 de vizitatori unici pe site și blog.

De asemenea, este interesant de știut că, după ce trimitem audit-ul unui magazin online, poate dura între 24 de ore și… 6 luni comunicarea, în așa fel încât să oferim consultanță utilă, în vederea rezolvării problemelor semnalate în audit. Acest lucru se întâmplă mai ales din cauză că magazinele online respective derulează campanii de marketing specifice diverselor perioade ale anului.

Sistemul „Opinii de Încredere” (Feedback.Trusted.ro) a adunat păreri preponderent pozitive

Sistemul de feedback OPINII DE ÎNCREDERE, realizat de TRUSTED.ro în parteneriat cu InboxTarget, a înregistrat și în 2017 opinii lăsate de cumpărători. 63 de magazine online din cele 167 deținătoare ale Mărcii de Încredere sunt înrolate în sistem.

Rata globală de răspuns din partea clienților la mail-urile trimise prin sistemul Feedback este de 16% și, de la lansarea sistemului, au fost primite 47.964 de opinii. Din cele 134 de probleme semnalate prin opinii negative de către clienți, 34 au fost soluționate și au fost transformate în note pozitive finale acordate magazinelor. În cadrul sistemului, atunci când un magazin primește o notă mai mică decât 5, are posibilitatea de a răspunde clientului în 7 zile. Dacă apoi clientul este mulțumit de explicație și consideră că problema a fost rezolvată, el poate schimba nota mică într-una mai mare. Citește mai multe detalii despre cum funcționează sistemul

În Feedback.Trusted.ro, s-au înrolat magazine specializate pe diverse produse și servicii, de diverse dimensiuni. Sistemul este inclus în pachetul TRUSTED, dar este implementat doar de magazinele online care doresc acest lucru.

În 2017, ne-am bucurat că 60% dintre magazinele înscrise și care au primit minimum 20 de opinii de la clienți au obținut o notă medie de 9 (din maximum 10). Iată aceste magazine:

Animax.ro
Artaceaiului.ro
Baff.ro
Beicevrei.ro
Bikermag.ro
Bozo.ro
Cafelepremiate.ro
Depozitudescule.ro
eTopSport.ro
F64.ro
Fabricadetuica.ro
Farmbee.ro
Gadgetway.ro
Giftforyou.ro
Giftology.ro
Filtro.ro
Herbaris.ro
IdeaPlaza.ro
InPuff.ro
Janette.ro
Lectiidemachiaj.com
MagazinulColectionarului.ro
Mindblower.ro
PChouse.ro
Poka.ro
Procosmetic.ro
Rankine.ro
RepublicaBio.ro
Roxannes.ro
Senia.ro
Skinshop.ro
Smartdrinks.ro
Topwatch.ro
Vitaplus.ro
Zonia.ro

Magazinul online RepublicaBIO.ro a obținut și premiul “Vocea clienților” la GPeC SUMMIT în noiembrie 2017.

Magazinele cu cele mai multe aprecieri de la clienți sunt:

F64.ro – 27.675 de opinii
Mindblower.ro – 2.725 de opinii
Ideaplaza.ro – 1.387 de opinii
GermanElectronics.ro – 1.249 de opinii
eTopSport.ro – 996 de opinii

Cele mai citite articole, cele mai frecvente întrebări

Este firesc ca, și în 2017, vizitatorii site-ului și blog-ului nostru să fie interesați de textele care le-au oferit sfaturi, resurse utile, cazuri interesante. Iată cele mai citite articole de pe blog:

5 lucruri despre returnarea produselor cumpărate online de către persoanele FIZICE

Lege nouă: cumpărătorii online nu sunt obligați să returneze produsul în ambalajul original

https://www.trusted.ro/blog/2011/04/28/ce-trebuie-sa-stii-despre-un-site-pe-care-vezi-logo-ul-trusted/

Notificarea privind prelucrarea datelor personale se va face doar în anumite cazuri excepționale

Decalogul consumatorului online pentru dreptul de a returna produsele

Am primit sute de comentarii la unele dintre cele mai citite articole de mai sus și am încercat să le răspundem tuturor. Am adăugat întrebările tipice în pagina noastră FAQ de pe site și iată care sunt acestea:

https://trusted.ro/ufaqs/am-constatat-ca-produsul-comandat-avea-o-defectiune-dupa-cele-14-zile-calendaristice-de-retur-il-mai-pot-returna/

https://trusted.ro/ufaqs/cutia-adusa-de-curier-are-semne-de-uzura-si-sau-lovire-cum-procedez/

https://trusted.ro/ufaqs/am-cumparat-o-rochie-la-comanda-dar-nu-mi-vine-o-pot-returna/

https://trusted.ro/ufaqs/am-cumparat-o-cana-inscriptionata-dar-nu-mi-mai-place-materialul-din-care-e-facut-o-pot-returna/

https://trusted.ro/ufaqs/exista-vreo-lege-care-reglementeaza-returul-produselor-in-ambalajul-original/


> DESCARCĂ RAPORTUL ÎN FORMAT PDF (aprox. 300 KB) <

Poate ai timp și pentru:

TEST PENTRU CONSUMATORI <> Cumperi online; dar ești un consumator avizat?

⇢ TEST PENTRU COMERCIANȚII ONLINE <> Știi chichițele din legile e-commerce-ului?

1 Comentariu

  1. Tamas

    Felicitari pentru activitate!

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne