Decalogul consumatorului online pentru dreptul de a returna produsele

de | 20/01/2016 | 176 comentarii

Reading Time: 5 minutes

IMPORTANT! Ideile din acest articol aparţin Programului TRUSTED.ro şi nu se substituie procedurilor legale de rezolvare a problemelor legate de serviciile de comerţ electronic pentru persoanele FIZICE. Dacă aveţi o problemă cu un magazin online atestat TRUSTED.ro, căutaţi pe site-ul acelui magazin procedura de conciliere internă gratuită; dacă aveţi o problemă cu un magazin neatestat TRUSTED.ro, încercaţi totuşi să rezvolaţi situaţia pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu este posibil, înaintaţi o plângere online la ANPC aici. Citiţi cu atenţie acest text şi consultaţi textele din link-urile inserate aici, înainte de a publica un comentariu!

Citiți și 5 lucruri despre returnarea produselor cumpărate online de către persoanele FIZICE, pentru alte detalii despre ce implică returul.


Despre drepturile consumatorilor și responsabilitățile magazinelor online circulă o mulțime de zvonuri în România. Legile sunt însă clare și majoritatea sunt reglementări europene care sunt implementate și în țara noastră.

Cel mai cunoscut drept folosit în cumpărăturile online este dreptul de a returna (cunoscut și ca dreptul de retragere sau denunțare unilaterală) produsele cumpărate. Pentru a clarifica o parte din ceea ce există în materie juridică în comerțul online, vă propunem decalogul celor care cumpără de pe Internet cu privire la acest aspect.

Așadar, eu, consumatorul online, persoana fizică ce plătește pentru produse și servicii online, cea care întreține comerțul electronic din România, înțeleg următoarele 10 principii ale dreptului de retragere:


 

1-Poti-returna-aproape-orice-min

Am dreptul să returnez aproape orice produs cumpărat online

Principiul este că poți returna orice produs cumpărat online. Excepțiile sunt stabilite doar prin lege, deci nu pot returna unele produse:

  • produsele personalizate (de exemplu, obiectele care au fost inscripționate cu anumite texte sau imagini);
  • CD-urile și alte produse informatice;
  • programele de calculator descărcate sau e-book–urile;
  • alte servicii achiziționate online etc.

De asemenea, nu pot returna produsele care nu pot fi revândute din motive de igienă sau produsele perisabile – alimente, flori etc. Excepțiile de la dreptul de retragere sunt enumerate limitativ de lege.


2-Retur-14-zile-calendaristice-min

Am dreptul să returnez produsul în 14 zile calendaristice

În legea veche, era prevăzut termenul de 10 zile lucrătoare, dar OUG 34/2014 prevede 14 zile calendaristice. Termenul curge de la data la care am intrat în posesia fizică a produselor (sau a ultimei piese din serie, dacă e vorba despre un produs cu mai multe piese). Vezi OUG 34/2014.


3-Ambalajul-nu-conteaza-min

Nu sunt obligat să returnez produsul în ambalajul original

OUG 34/2014 precizează că magazinul online nu are voie să descurajeze dreptul clientului de a returna produsul. Ambalajul original poate fi considerat o constrângere pentru consumator. În plus, noua lege 249/2015, tranșează lucrurile: „Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului.” Detalii despre această lege


4-Declaratie-neechivoca-retur-min

Pot anunța intenția de returnare printr-o declarație neechivocă

Magazinul online este obligat să-mi ofere pe site un model de formular de retragere, dar eu nu sunt obligat să-l folosesc pe acela. Pot anunța magazinul despre intenția mea de mă retrage din contract în orice mod: în scris (plic la poștă), prin e-mail, prin telefon, prin viu grai la sediu etc. Legea numește acest lucru „declarație neechivocă”, deci orice mod prin care transmit clar că nu vreau să păstrez produsul.


5-Ridicare-personala-retur-min

Am dreptul să returnez un produs chiar dacă l-am ridicat personal

Chiar dacă am ridicat produsul de la sediu, contractul de vânzare-cumpărare a fost încheiat online (la distanță), deci se aplică OUG 34/2014. Contractul se consideră încheiat la distanță, chiar dacă ridicarea produsului are loc de la magazin. Dacă însă merg la sediu și fac acolo comanda, nu mai beneficiez de dreptul de retragere.


6-Banii-inapoi-14zile-min

Primesc înapoi banii pe produs în 14 zile calendaristice

Termenul curge de când mi-am anunțat intenția de a returna produsul. Magazinul online poate însă prelungi acest termen dacă încă n-a intrat în posesia produsului sau dacă eu n-am trimis o confirmare că am expediat coletul, luându-se în considerare data cea mai apropiată.  Eu trebuie să plătesc transportul la retur.


7-garantia-legala-min

Dreptul de retragere nu afectează garanția legală de conformitate

Garanția legală de conformitate este de doi ani de la data cumpărării și este obligatorie prin lege. Aceasta nu trebuie confundată cu garanția comercială, pe care unele magazine o pot oferi opțional. Pe scurt: în primele 6 luni de la cumpărare, nu trebuie să dovedesc neconformitatea produsului, se consideră că aceasta a existat la data cumpărării. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformităţii va trebui dovedită de mine. Garanția legală de conformitate este reglementată de art. 4 – pct. 1 lit. e din OUG 34/2014 și de art. 5-14 din Legea nr. 449/2003. Câteva explicații sunt la ECC România.


8-Prelungire-termen-exceptii-min

Nu pot prelungi dreptul de retragere de 14 zile decât în cazuri excepționale

Termenul de 14 zile calendaristice în care pot face returul nu poate fi prelungit decât dacă eu constat că nu există pe site-ul magazinului informațiile obligatorii prin lege despre dreptul de retragere și/sau garanția legală de conformitate. Dacă magazinul online de la care am cumpărat nu are aceste informații pe site, potrivit legii, dreptul meu de retragere se prelungește la un an. De asemenea firma care administrează magazinul online este pasibilă de amendă.


9-Retur-orice-metoda-livrare-min

La returnarea produsului, folosesc orice modalitate de livrare doresc

Legea nu obligă clientul să folosească același serviciu de expediție ca la primirea comenzii. Magazinele care precizează pe site că nu acceptă returul prin Poșta Română, de exemplu, încalcă legea.


10-Daune-platite-min

Eu plătesc daune dacă returnez produsul deteriorat

Eu sunt responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora dincolo de „ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. ” Magazinul online trebuie să facă dovada diminuării valorii produselor.

Semnat,
Consumatorul online român

176 Comentarii

  1. Mihai Pintilie

    Este un decalog binevenit, dat fiind ca face trimitere la legislatia in vigoare.

    Răspuns
    • Dumitrascu

      Bună ziua!
      Am cumpărat online un espressor automat de cafea. Mi-a făcut probleme de la prima cafea (nu prea funcționau butoanele decât dacă apasam foarte tare, după a 6 cafea nu a mai mers absolut deloc). Am anunțat firma, l-au luat cei de la Depanero să-l repare. A mai mers timp de 2 luni și acum nu mai merge. Fac aproximativ 4 cafele pe săptămână la el și îl am de aproape 3 luni. Cum ar trebui să procedez? Sincer aș vrea banii înapoi pentru ca nu sunt absolut sigur mulțumită de aparat.
      Mulțumesc!

      Răspuns
      • Alina Silaghi

        Buna ziua,

        Conform legislatiei in vigoare, puteti solicita repararea produsului in garantie. Avand in vedere ca au trecut cele 14 zile, nu mai puteti solicita returnarea produsului si returnarea banilor. In plus, daca produsul nu se poate repara, atunci trebuie inlocuit de magazin, iar doar daca nu se poate nici inlocui, se poate ajunge la solicitarea banilor inapoi.

        Răspuns
      • Cristina

        Buna ziua. Am comandat o pompa de apa pe care am primit-o prin curier, in cursul zilei de luni. Nu am desfacut coletul pentru ca am asteptat sa vina persoana care urma sa o monteze. Abia in cursul zilei de vineri am desfacut coletul si atunci am observat ca pompa este lovita si nu functioneaza corespunzator. Am luat legatura cu firma de la care am achizitionat-o, dar refuza sa o schimbe, spunandu-mi ca trebuia sa deschid coletul cand l-am primit pentru ca pe el scria “deschidere colet”. Intr-adevar, uitandu-ma ulterior pe colet, scria acest lucru. Ce se poate face in aceste conditii?

        Răspuns
        • Alina Silaghi

          Bună ziua,
          Dacă vorbim de o comandă plasată online, conform OUG 34/2014, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile
          pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără
          a fi nevoit să justifice decizia de retragere.
          Așadar, dacă nu reușiți să vă ințelegeți amiabil cu magazinul, vă recomandăm să vă adresati ANPC.

          Răspuns
      • Popa

        Am făcut comandă online pentru o pereche de căști audio și a venit alt fel de căști decât cele comandate și nici culoarea nu era ce ceruse. Am mai făcut o altă comandă de la aceeași firma de două perechi de căști și la fel a trimis alt model de căști și alte culori. Ce e de făcut? Mulțumesc

        Răspuns
        • Alina Silaghi

          Buna ziua, in primul rand, ar trebui sa luati legatura cu magazinul si sa le explicati situatia, poate s-a produs o greseala la procesarea comenzii Dvs. Daca nu rezolvati amiabil cu magazinul, va puteti adresa ANPC.

          Răspuns
        • Horatiu Constantin

          Buna ziua. Am comandat un produs , o bormasina pe firma , magazinul online de la care am comandat mi-a trimis alt produs decat ce am comandat. Am facut rapid retur, coletul a ajuns inapoi la ei , dar nu au mai trimis banii pe produs. Nu poate fi caz de furt si inselaciune? Banii mi i au furat si au incercat sa mi vanda alt produs decat cel comandat adica sa ma insele pe ideea ca poate poate accept??Ce pot face fiind produs pe firma ? Sa merg la Politie?

          Răspuns
          • Alina Silaghi

            Buna ziua,
            Ati reusit sa luati legatura cu magazinul si practic refuza sa va restituie banii sau sa va trimita produsul comandat? In general, in prima faza, se recomanda rezolvarea pe cale amiabila cu magazinul. Fiind achizitie facuta pe persoana juridica, daca nu se rezolva pe cale amiabila, solutia este instanta.

    • Luciana

      Buna ziua ,eu am cumpărat o combina frigorifica Beko in 22.07.2016 cu extragarantie care expira anu acesta dar se pare ca s-a dus combina înaintea garantie, Firma Beko are un service de tot rahatul .Pe 21.04.2021 am anunțat de defecțiune, pe 26 .04.2021 un angajat a venit si a constatat o defecțiune din fabrica si a spus că v-am fi sunat-o pentru următori pasi , nu am fost sunați. In urma telefoanelor date de noi la call centerul lor am fost chemați la sediul de reparații Arctic din București cu un cont iban pentru a face o cerere de restituire a banilor .Zis si facut in data de 29.04.2021 am făcut cererea ,azi in data de 13 .05 .2021 nu am primit încă banii, deși operațiunea call center Luminița a spus că s-au primi toate aprobările de restituire in data de 08.05.2021 si sa astept restituirea banilor. Cat sa mai astept ? Si un credit la banca dură mai puțin. Am cerut să vb . Cu un superior dar aceștia mi-au spus că o să fiu sunata de ei .insa nimic

      Răspuns
      • cristina

        Aceeasi problema o am si eu cu cei de la Beko, Eu am facut cererea de returnare a banilor in data de 10.05. Sunt mintita constant ca plata este programata si urmeaza sa primesc banii . N-am mai rezistat si am facut plangere catre ANPC . Va sfatuiesc sa faceti acelasi lucru ,poate asa vor fi sensibilizati .

        Răspuns
  2. Cdan

    Lenjeriile de pat intra în categoria produselor care nu pot fi revandute din motive de igiena, dacă acestea au fost spălate înainte de a fi returnate?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Sigur că da, lenjeria de pat intră în contact direct cu corpul, deci nu poate fi returnată. Dar depinde de magazinul online respectiv, trebuie să discutați cu el, este posibil să accepte la retur acest produs.

      Răspuns
      • ELENI

        Buna ziua. Am cumparat un telefon samsung online de la o firma. Dupa o luna s a defectat, a fost trimis in service de 2 ori la Samsung, produsul fiind in garantie. Samsung Romania mi a oferit un document prin care dovedeste faptul ca telefonul nu mai poate fi reparat si necesita inlocuirea lui sau returnarea banilor de catre firma de unde am cumparat produsul. Problema e ca reprezentatul firmei online refuza acest lucru, invicand faptul ca Samsung este obligat sa imi returneze banii , si nu el. Am luat legatura cu CEO Samsung care mi a comunicat ca exista o lege in vigoare, iar cu acel document de la ei , firma respectiva este obligata sa imi returneze banii/ alt telefon. Am facut reclamatie la ANPC. Astept raspuns. Spuneti mi va rog ce as mai putea face? Si care este rezolvarea? Multumesc

        Răspuns
        • Alina

          Buna ziua,
          Consideram ca ati procedat corect prin sesizarea facuta la ANPC si prin acest fel speram sa vi se rezolve situatia.
          O zi placuta!

          Răspuns
  3. Cdan

    Eu am un magazin online care printre altele comercializeaza si lenjerii pentru pat. De curand am avut un client „recalcitrant” care dupa ce a spalat si a aruncat si ambalajul a vrut sa dea retur. I-am spus ca primim returul fara ambalaj dar nu il primim pentru ca a fost spalata lenjeria. Un inspector al ANPC mi-a confirmat verbal sa nu iau retur lenjeriile spalate, dar as dori sa stiu daca exista o lege care specifica acest lucru. Multumesc.

    Răspuns
      • Fodorca Maria

        Bună, am comandat o saltea online și a sosit defectă am cerut sa mi-o înlocuiască cu alta și a venit mai urâtă decât prima. Am făcut returul produsului, au trimis un curier sa o ia. Și acum de 14 zile aștept să îmi vireze bani în cont. Le-am trimis email-URI, i-am contactat de nenumărate ori și mi-am răspuns o singură dată la email spunând ca o să verifice și vor reveni cu un răspuns. Îmi puteți spune ce aș putea să fac? Nu răspund nici telefonic…

        Răspuns
  4. Ela P.

    Produsele sterile sau consumabilele sterile (ex. pansamente, masti de oxigen, plasturi, etc.) intra in categoria produselor care nu pot fi returnate ?

    Răspuns
  5. Anamaria

    Buna ziua,

    am cumparat un produs care nu corespunde dpdv calitativ.
    Am platit transport la primirea pachetului si probabil ca o sa-l platesc si la retur.

    Pot sa-mi recuperez banii de transport de la furnizor? Atat pentru primire cat si pentru retur?
    Daca da, in baza a ce?

    Multumesc.
    Anamaria

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Potrivit legii, clientul plătește transportul la retur. Magazinul nu-i va returna banii pe transportul inițial, ci doar pe produsul returnat.

      Răspuns
      • Grădinaru Popa Madalina

        Care este legea care prevede ca magazinul nu va returna banii pe transportul initial? Am un client care a cumparat din magazinul meu online si care a facut retur, la retur cerand si banii pe primul trasnport. Am acceptat asa, dar as vrea sa vad legea, pentru ca eu nu pot scoate bani din firma pentru transportul initial, acei bani au ajuns la posta pentru serviciul prestat.

        Răspuns
      • Grădinaru Popa Madalina

        Am gasit articolul de lege care prevede ca magazinul online trebuie sa returneze inclusiv costul transportului initial (nu si costul transportului la retur), dar nu vad din punct de vedere contabil cum restitui bani care au intrat de fapt in posesia Postei/curierului.

        ARTICOLUL 13 Obligatiile care revin profesionistului in cazul retragerii

        (1) Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului in conformitate cu art. 11

        Răspuns
        • George Hari Popescu

          Aceasta este o problemă numai a dv. în relaţia cu poşta sau curierul, nu a legiuitorului şi nici a clientului.

          Răspuns
  6. Ionut

    Am primit un produs defect. Daca vreau sa il returnez, avand in vedere ca este defect de la inceput cine suporta transportul? Mie mi s-ar parea normal ca magazinul care l-a trimis sa suporte transportul, deoarece nu este vina mea ca el mi-a trimis ceva ce nu merge

    Răspuns
  7. Stefania

    As vrea sa privim lucrurile si din perspectiva cealalta, a unui magazin online.
    O prietena care si-a deschis un magazin online in care vinde produse de ingrijire personala pentru femei (nu e cazul sa intru in detalii) a intampinat de cateva ori urmatoarea situatie: clienta a facut comanda online, a primit prin e-mail confirmarea comenzii – deci contractul la distanta a fost incheiat – dar a refuzat ridicarea produsului, fara nicio justificare.
    Intr-adevar, nu se poate spune ca respectiva clienta a folosit produsul, nu avea cum, insa odata ce contractul la distanta a fost semnat, deci clienta si-a dat acordul ca doreste sa cumpere produsul, iar produsul este de ingrijire personala, deci conform legii nu se poate returna, cum se procedeaza in aceasta situatie? Este evident ca prietena mea, si toate magazinele in aceasta situatie, a suferit prejudicii, fiind obligata sa suporte costurile livrarii tur-retur…
    Multumesc.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      – Dreptul de retragere din contract (returnare) intră în vigoare din momentul primirii produsului de către client.
      – Produsele de îngrijire personală nu se pot returna, din motive de igienă.
      – Magazinul online poate să refuze de acum încolo să mai încheie contracte de vînzare-cumpărare cu acea clientă.

      Răspuns
  8. Laura

    Am cumparat online lenjerii de pat din bumbac satinat dar am primit lenjerii din poliester si microfibra.Vreau sa returnez produsele pentru ca materialul nu corespunde. Cine plateste returul daca clientul este inselat prin prezentarea unor caracteristici mincinoase ale produsului.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Plătiți transportul dacă returnați pe baza dreptului de retragere. Dacă returnați pe baza garanției de conformitate, citiți procedura pe site-ul magazinului.

      Răspuns
      • Macovei Andreea

        Bună ziua. Pe data de 23.08. am comandat un telefon Huawei dual Sim in loc sa comand huawei p30 pro, nu am fost atenta. Pe data 25.08. mi-a ajuns telefonul, iar pe data de 27.08. l-am trimis înapoi. L-am trimis după 2 zile, pentru ca nu am știut ca trebuie sa sun eu la curier, am aflat abea după 2 zile…am crezut în prima faza ca îmi va trimite curier firma de unde am comandat telefonul. Ok, l-am trimis și le-am spus ca vreau un Huawei p30 pro și am plătit și diferența de bani. Acestui telefon i-a fost făcută garanția cu data de 3.09. și telefonul l-am primit abea în data de 6.09. Toate bune și frumoase, am luat telefonul l-am aprins, l-am pus la încărcat pentru ca baterie nu mai avea deloc și după ce s-a încărcat am umblat pe el sa vad cât de mult tine bateria. Amprenta nu mi-o recunoștea mai deloc, iar bateria nu ținea…se descarca mult prea repede! I-am sunat și le-am spus care este problema, am completat din nou online o fisa de returnare și pe data de 08.09. dimineața l-am trimis, iar în data de 09.09. l-au primit ( știu asta pentru ca am verificat nr de awb pe site). Când am vorbit cu ei la telefon, cu cei de la Electro Home mi-au spus ca-l pot trimite și ca îmi voi primi banii în cont în termen de 14 zile lucrătoare. Am așteptat…iar ieri am sunat la ei sa întreb când îmi primesc banii în cont și mi s-a spus ca nu primesc niciun leu pentru ca cele 14 zile de retur au trecut!
        Iar acum va întreb, cum este posibil asa ceva? Acele zile de retur nu se calculează de la achiziția ultimului produs adică din data de 03.09 sa spunem ca atunci au emis factura? Iar din 03.09 pana în 09.09 mie nu îmi dau 14 zile… Suma pe care trebuie sa mi-o returneze este în valoare de 2895 lei și au spus ca nici telefonul nu mi-l vor returna.
        Va rog ajutati-ma! Chiar sunt disperata!

        Răspuns
        • Alina Silaghi

          Buna ziua,

          Conform legislatiei, termenul de retur curge de la data receptionarii produsului de catre client. Chiar si in ipoteza in care ati fi returnat un produs dupa termenul legal de 14 zile si sa presupunem ca nu v-ar accepta returul din acest motiv, ar trebui sa va returneze produsul efectiv. Va recomandam sa faceti o plangere la ANPC (Protectia Consumatorului).

          Răspuns
  9. Daniela Danaila

    Ce e de facut in cazul in care vreau sa returnez un produs iar firma respectiva nu mai raspunde nici la tel nici la mail, dupa ce initial mi s-a spus ca vor trimite un curier pt schimbarea produsului in 24-48 de ore( e vorba de o pereche de incaltaminte la care nu se potriveste marimea) Au trecut mai bine de doua saptamani de atunci!Multumesc!

    Răspuns
  10. Iza

    Buna ziua,

    Am comandat online un produs (o geanta din piele) de pe un site si am platit-o numerar la livrare. Am primit o alta geanta.
    Am incercat de nenumarate ori sa iau legatura cu magazinul online (mail-uri, mesaj pe Facebook),
    dar nu am primit niciun raspuns. La telefon nu raspund.
    Am trimis retur geanta (in 2 zile de la primirea ei) cu solicitarea de plata ramburs. Am verificat azi la curier si
    raspunsul este : „au refuzat coletul”.
    Mentionez ca este vorba de o firma din Romania care are magazinul online.
    Cum ar trebui sa procedez in continuare pentru a-mi recupera banii?

    Multumesc,

    Iza

    Răspuns
  11. Mihaip

    Buna ziua. Daca un produs este defect atunci cand il primesc si doresc returnarea lui in cele 14 zile, cine plateste returul: eu sau firma, avand in vedere ca nici eu, nici magazinul online nu suntem de vina pentru respectivul defect. Multumesc.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Dacă este defect, îl returnați pe baza garanției legale de conformitate, nu a dreptului de retragere din contract și va trebui să vorbiți cu magazinul despre condițiile de transport.

      Răspuns
  12. Mihaip

    Cei de la firma de la care am cumparat produsul imi spun ca nu am voie sa trimit prin Posta Romana, ci doar prin Fan Courier. Este legal?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Nu. Potrivit legii, puteți returna prin orice metodă de transport doriți, indiferent de metoda de transport folosită la livrare.

      Răspuns
  13. Roxana

    buna ziua , plita pentru clatite , folosita, intra in categoria : e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator ??

    Răspuns
  14. Oliviu

    Daca produsul returnat ajunge la magazin deteriorat, magazinul face un proces verbal de constatare cu curierul( evident ca produsul a fost deteriorat pe transport) si imi comunica faptul ca nu imi inlocuie produsul, ca eu trebuie sa ma „descurc ” cu curierul, desi produsul zace la magazin si tot ei au platit transportul, ce pot face eu?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Încercați să rezolvați amiabil problema. Evident că este vina curierului, veți explica magazinului acest lucru.

      Răspuns
  15. Florin

    Buna ziua,

    Un consumator poate returna un produs cumparat la distanta pentru care a fost emisa o factura proforma de avans sau a fost comandata dupa ca s-a incasat un avans?

    Multumesc,
    Florin

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Poate returna orice produs (cu unele excepții) în 14 zile calendaristice de cînd l-a primit.

      Răspuns
  16. Mirela

    Am cumparat o baterie de bucatarie online care s-a dovedit a fi defecta; am completat un formular in care am solicitat returnarea banilor, am fost anuntata la cateva zile ca banii nu se pot returna pentru ca a trecut apa prin ea ( cum altfel as fi stiut ca este defecta?) si ca poare fi doar reparata sau inlocuita. As vrea sa stiu care este procedura legala? Am sau nu dreptul sa primesc banii inapoi?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Acest caz intră la garanția legală de conformitate. Citiți cu atenție articolul și restul comentariilor.

      Răspuns
      • Mirela

        Prin urmare..daca spuneam ca bateria este minunata dar ca pur si simplu nu o vreau ei imi returnau banii..pentru ca am spus are un defect trebuie sa astept 2 saptamani sa fie reparata! Trebuie sa recunoastem ca este tare interesant!

        Răspuns
  17. Liliana

    Buna seara! Dupa o zi in care mi-am pierdut timpul cu cautarea unei solutii pentru problema mea, am gasit acest site binevenit si va intreb si pe dumneavoastra ce as putea face?! Am comandat o masina de spalat pt parintii mei,de pe Ideall.ro si am achitat- o cu cardul on-line. Ambalajul era intact si curierul le-a cerut in mare graba sa semneze de primire. Azi, cand au desfacut ambalajul(straturi de folie si polistiren pe muchii), au observat o defectiune laterala a carcasei(o ondulare mare in exterior). Raspunsul celor de la ideall.ro, desi am trimis pozele dovada, a fost cat se poate de clar, spunandu-ne ca prin acea semnatura ,, de primire,, eram obligati sa verificam toate detaliile,
    si daca vreau sa-l returnez sa le fac o dovada scrisa ca produsul a venit cu ,,bolfa,,(un proces verbal cu acel sofer-curier) . Astfel am aflat ca, odata cu semnatura de primire, in ciuda ambalajului intact, am pierdut orice drept de a returna produsul cu defectul primit . Curierul ne-a cerut sa constatam daca ambalajul e intact, ceea ce era, iar orice problema descoperita ulterior a produsului sa o comunicam firmei de livrare. Ideall.ro ne raspund ca trebuie sa platim returul produsului si ne vor inapoia banii doar daca produsul este intact(…nu asa cum l-am primit noi…) si in plus in ambalajul original nedeteriorat.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Puteți returna produsul pe baza garanției de conformitate. Ambalajul original nu mai este obligatoriu de 2 ani.

      Răspuns
  18. Elena Daniela Costea

    Bună ziua,
    Am cumpărat o saltea, aceasta având husă detașabila cu terminat. Când am primit o, aceasta era ambalată într-o pânză impermeabila cusută pe toate laturile, apoi într-o folie. Când am primit salteaua, am desfăcut folia, am desfăcut pe o latură ambalajul din pânză pentru a vedea produsul cumpărat. Am decis să-l returnez. Am cusut pânza, am lipit folia, am făcut fotografii la produs ( le am trimis și vânzătorului). Am asteptat să-mi primesc banii. Mi-au reținut 30 % din valoarea produsului ( cheltuieli de retapitat), deoarece am desigilat produsul. Le-am spus că e dreptul meu să verific ce primesc, dar pe pagina lor la termeni și condiții, aveau trecute urmatoarele : dacă salteaua este desigilata ( prin desigilare se înțelege deschiderea ambalajului din folie care acoperă produsul ) și nu poate fi vândut ca un produs nou ne rezervam dreptul de a refuza produsul.”In situații excepționale și de comun acord ( te obligă pe formularul de retur să fii de acord cu perceperea unui cost de 30% din valoare ) putem accepta returul produsului.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Din motive de igienă, salteaua poate intra la excepții la retur. Dacă vi s-a acceptat returul, e normal să vă rețină din bani, pentry că magazinul trebuie să readucă produsul la starea de vînzare ca nou.

      Răspuns
    • Dana Halasz

      Am comandat de pe un site o pereche de pantofi negri din piele și am primit o pereche de pantofi negri cu interior crem care nu corespund pozei de prezentare de pe site.Au trecut cele 14 zile legale de retur (au trecut 19 zile).Mă gândeam ca nu o sa se observe diferența de culoare dintre exteriorul negru al pantofilor și căptușeala crem dar este foarte vizibila.Oare mai pot cere retur sau înlocuirea produsului cu unul conform?Multumesc mult pt un eventual răspuns.

      Răspuns
      • Alina Silaghi

        Puteti cere aducerea produsului la conformitate.

        Răspuns
  19. neagu m.

    Buna ziua, am comandat o piesa de masina auto, la primirea coletului am voie sa vad ce este in colet inainte de a plati? . . . finca daca nu corespunde sa evitam rambursarea lui si alte animozitati. multumesc

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Legea vă permite să desfaceți coletul la primire, dar nu-l puteți proba tehnic, doar vă uitați dacă este ceea ce ați comandat.

      Răspuns
  20. Silviu

    Buna ziua! Conform legilor in vigoare, chiar daca se respecta cele 14 zile calendaristice de returnare, daca cel care a cumparat o lenjerie, o desface (consideram ca o si foloseste), legal vorbind, eu ca si client, mai am dreptul de retur? Lenjeria de pat este un produs de igiena care sa intre in OUG 44/2014 – art. 16, lit e?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Magazinul poate refuza returul din motive de igienă. Dar magazinele online mari acceptă chiar și aceste produse la retur. Informați-vă la magazin.

      Răspuns
  21. Radu

    Am achizitinat o piesa de schimb pentru drujba Husqvarna 236, un cilindru si piston. La montare am constatat ca nu se potriveste. Au trimis piesa gresit, desi au fost informati in privinta modelului de drujba si anul de fabricatie. Pe site la denumirea si descrierea produsului este urmatoarea „Cilindru original drujba Husqvarna 236, 240, 240e”. Se poate returna in 14 zile de la receptie?

    Răspuns
  22. Gabriela Arghir

    am cumparat o pereche de ghete dupa un site.Desi in tabelul de marimi spunea ca marimea 39 corespunde la 24.5 cm, nu am riscat si am comandat marimea 38.In conditiile in care am 24.5 cm lungimea piciorului si cumpar intotdeauna marimea 38.Cand mi-au venit ghetele,marimea comandata de mine, 38, erau mari.Cu un numar.Ok , calapodul fabricantului, ok.Dar una dintre ele mai avea si defect. Am cerut schimbarea produsului cu unul marimea 37, daca asa arata la ei,marimea 38.Mi s-a spus ca nu au si sa comand alt produs. Intrucat nu cumpar online, din plictiseala, am refuzat alt produs,pt. ca nu imi placea.Mi s-a spus ca trebuie sa achit 13 lei returul, daca vreau banii inapoi.Dupa ce am platit si transportul 13 lei,cand au venit.Deci, platesc 26 de lei, pt. o vina care nu-mi apartine.Nu eu am stabilit marimile acelea, legata la ochi, nu eu am produs defectul acelui produs. Ei se prevaleaza de sintagma …..”politica fimei”.
    Ce snse am sa imi recuperez in totalitate banii? Trebuie sa fac plangere la Protectia consumatorului? Sunt in termen, am mail-ul cu comandaa, factura si cam atat.Garantia……

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Nu aveți niciun drept, magazinul online a procedat corect. Ați beneficiat de retur, deci trebuia să plătiți transportul. Faptul că nu vi se potrivesc pantofii nu înseamnă defect de fabricație. Magazinul putea refuzul returul, din motive de igienă.

      Răspuns
  23. Roxana Fenechiu

    Buna ziua! Am comandat de pe un site 2 perechi de ghete marimea 36, dar calapodul lor fiind mai mic nu mi s.au potrivit, cu toate ca le.am oferit si cm lungime a piciorului meu. I.am contactat ca sa mi se inlocuiasca cu o marime mai mare sau sa mi se returneze suma platita si au spus ca nu se poate deoarece incaltamintea este personalizata, mentionez ca nu au nici o inscriptie , modelul este pe site , nu au nici o modificare, ei spun ca incaltamintea este personalizata pt ca imi dau dreptul sa aleg materialul si culoarea dorita. Ce se poate face in acest caz?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Personalizată sau nu, încălțămintea poate intra la excepții de la retur, din motive de igienă.

      Răspuns
  24. Mihaela

    Buna seara! Am si eu o ..problema..nelamurire.Am cumparat de pe un site 2 perechi de boxeri barbatesti,in primul rand au venit ambalati in cutii nesigilate direct in cutie,boxeriitrebuind sa mai fie intr o punga.In al doilea rand compozitia materialului difera..pe site e scris ca fiind confectionati din bumbac 95 % si 5%elastan si defapt pe cutia lor si pe eticheta scrie 91% naylon si 9%elastan.Dupa primirea coletulyi la cateva minute am sunat sa spun situatia si binenteles ca nu au crezut..au spus ca asa primesc cutiile de la producator ca ei numai ambaleaza….deci fiind lenjerie nici eu nu am siguranta ca nu au fost probati din moment ce mi s a spus ca ei ambaleaza ca primesc cutii de la producator.Si binenteles ca nu vor sa auda de retur fiind lenjerie intima.As ruga sa ma sfatuiti cumva…pe mine m a enervat minciuna…una scri si alta vinzi! As avea sanse daca as suna la OPC? Va multumesc.

    Răspuns
  25. sorin

    Cum se calculeaza zilele de retur? Am primit produsul pe data de 1 , Ultima Zi e 14 sau 15 a lunii?

    Răspuns
      • dan

        deci ultima zi este 14 sau 15???

        Răspuns
  26. Vlăduțescu Artimona

    Buna ziua! Am comandat online o pereche de cizme, in data de 15 ian le-am primit, începând din ziua urmatoare le-am purtat. Astazi 24 ian , constat ca la una din cizme talpa este dezlipita pe jumatate. Am luat legatura telefonic cu firma , le-am povestit, raspunsul a fost ca se incearca repararea cizmelor. Am solicitat returnarea banilor si mi s-a spus ca nu se poate deoarece sunt purtate. Daca in mai puţin de 10 zile de purtare s-au dezlipit, in conditiile in care sunt in garantie, la ce sa ma astept dupa alte 10 zile sau dupa iesirea acestora din garantie. Si in perioada de reparare ar trebui sa-mi achizitionez alte incaltari? Spuneti-mi, va rog, care este modalitatea de a returna cizmele si de a-mi recupera banii?
    Multumesc!

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Doarece le-ați purtat, magazinul poate să refuze returul, din motive de igienă, cel puțin. Ar putea și să accepte returul, doar dacă dorește, după ce vă reține o sumă de bani necesară reparării cizmelor. Dar cel mai simplu este să vi le repare sau să vi le înlocuiască pe baza garanției legale (de conformitate).

      Răspuns
  27. Nicoleta

    Buna ziua! Am comandat un telefon on line, l-am primit si l-am folosit 24 de ore. In acest interval de timp am observat anumite vicii la produs, lucru care m-a facut sa pierd increderea in brand. Am solicitat on line returul, asa cum se specifica in procedurile de retur ale magazinului respectiv. Ulterior, am citit reviewuri despre compania care a livrat telefonul. Ma opresc la a spune ca nu erau deloc favorabile. Deoarece va trebui sa trimit la retur telefonul (care este intact) prin curier, ma tem sa nu acuze defecte inexistente intrucat eu nu voi fi de fata cand primesc ei produsul pentru a-mi refuza ruturnarea banilor. Cum fac dovada ca am trimis telefonul intact si cum ma asigur ca ei nu intervin cu rea vointa asupra produsului pentru a-mi refuza returul? Mentionez ca din reviewuri pare a fi o pracrica comuna la aceasta companie. Multumesc!

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Anunțați magazinul online că faceți retur, trimiteți telefonul (și plătiți transportul) și așteptați banii înapoi. Faptul că ei ar putea vicia telefonul intră la teoria conspirației :-) De asemenea, sfatul nostru este să vă informați despre companie înainte de a colabora cu ei, nu după.

      Răspuns
  28. George Vasiliu

    Buna ziua!

    Am comandat telefonic un dedurizator de apa cu montaj. Au venit, l-au instalat, a functionat pe instalatia de apa 1 saptamana, dar am constatat ca are o sita defecta in interior.
    Pot cere returul complet al banilor?
    Multumesc!

    Răspuns
      • George Vasiliu

        Nu inteleg. II chem pentru garantie sau pentru retur?

        Răspuns
        • Vlad

          Precum a precizat și dl George mai sus, puteți apela la GARANȚIA de CONFORMITATE (pe românește, s-a stricat, cereți să se repare). S-ar putea, ca în cazul în care solicitați returul produsului, acesta să fie refuzat (dacă ați efectuat o serie de modificări asupra pieselor în momentul montajului) sau să fie diminuată valoarea ce va fi returnată dacă prin folosirea acestor piese a rezultat defectul precizat.

          Răspuns
  29. Loredana

    Buna seara ! Am comandat un telefon de pe internet și vreau sa îl returnez deoarece nu este funcționabil. Îmi puteți spune va rog ce ar trebui sa scriu pe colet ( numele si adresa mea si de asemenea adresa de unde am comandat telefonul ? ) Ma puteți ajuta va rog

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Scrieți adresa destinatarului, evident. Adresa magazinului online de unde ați cumpărat.

      Răspuns
  30. Vlad

    Foarte folositoare această sinteză a legislației care se aplică și în România privind dreptul de retragere (returnare a produselor comandate online) unilaterală.

    Link-ul publicat pentru mai multe explicații referitoare la garanția de confirmitate este greșit (eroare 404: http://www.eccromania.ro/articole/teme/vanzare-produse-garantii), acesta fiind necesar să fie înlocuit cu acest link: http://www.eccromania.ro/informatii/intreaba-expertul/vanzarea-produselor-si-garantiile/

    Ar fi de bun augur și un ”decalog” aferent achizițiior din cadrul unor magazine online care nu sunt localizate în România.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Mulțumim, am înlocuit link-ul. Nu știu dacă ne vom hazarda să dăm sfaturi despre achizițiile transfrontaliere, unde încă sunt unele neconcordanțe între legislațiile specifice. Dar poate câteva sfaturi la achizițiile din UE ar fi utile, punem pe listă.

      Răspuns
  31. Alina

    Buna,am achiziționat o saltea de pe emag de la sleepline și salteaua nu e conforma descrierii e foarte tare și prost făcută ,am cerut retur fin a 2 zi după ce am cumpărat-o și la care domna a spus ca o sa îmi facă o favoare sa o primească napoi deși scrie clar ca am drept de retur 30 zile , și sa plătesc o taxa de transport de 100 ron ,in idea in care mai mult de 60 ron nu e și sa plătesc înlocuirea husei,încă 170 ron ,ca na am stat pe saltea dar bineînțeles ca salteaua am acoperit o cu un cearșaf ,nu are urme de uzura ,și pe site nu scrie nimic de taxa acea și i -am transmis ca bu am citit nimic de nici o taxa și a spus ca nu are voie sa scrie așa ceva și atunci cum poate sa o ceara taxa dacă nu știe nimeni de ea

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Citiți celelalte răspunsuri. Emag.ro nu este un magazin online atestat TRUSTED.ro.

      Răspuns
  32. DOBRE OANA

    Buna ziua,
    In cazul mobilierului facut pe comanda, pe dimensiunile clientului, culorile si accesoriile alese de el, se poate returna produsul?
    Am primit o bucatarie comandata persoanalizat si cateva piese din ea nu erau conforme.Le-au ridicat pentru a le inlocui dar au depasit termenul de 15 zile calendaristice si am cerut sa imi fie returnati banii si sa isi ia bucataria inapoi.Mi-au spus ca nu o mai pot lua pentru ca este un produs persoanlizat si este vorba si de igiena, avand in vedere faptul ca eu am folosit bucataria, dar s-au oferit sa vina sa imi aduca piesele refacute.Nu am mai fost de acord pentru ca trecusera 7 zile peste cele 15 zile din lege.
    Ce pot face in aceste conditii pentru ca eu imi vreau banii inapoi.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Produsele personalizate, realizate pe măsurile sau după specificațiile clientului, nu pot fi returnate.

      Răspuns
  33. Alina

    Buna ziua,am o rugăminte sa ma ajutati.!Am achiziționat online o mașină de spălat vase Beko …La momentul când am achiziționat o eram cu casa in renovare ,asa ca am montat masina după o lună. Din pacate masina nu functioneaza ,magazinul online (ideall)Nu mai au nici o treaba cu produsul ca nu i am informat in 15 zile .Este clar masina a fost cu probleme ….imi recomanda sa sun la un service .!Cum ar trebui sa procedez sa nu raman cu o mașină „reparată „?Multumesc

    Răspuns
  34. Sas ana maria

    Buna ziua!am cumparat online 4 lenjerii de pat,2 le-am desfăcut dar erau mici pt patul meu si calitatea f.proasta…le-am împachetat in aceleasi ambalaje fara a le deteriorat!Am completat formularul de retur in acord cu vânzătorul si am trimit coletul pe costurile mele,acesta fiind verificat de firma de curierat.La primirea produselor vânzătorul imi spune ca nu am înlăturat bine produsele si nu imi înapoiază bani decat pt lenjeriile nedesfacute ulterior vrea sa imi returneze dar vrea sa ii înapoieze factura eu i-am trimis o poza.Intrebarea este :imi returnează bani fara factura originala?

    Răspuns
  35. Anda Ana

    Buna seara, am intampinat o problema legata de un retur si nu stiu cum as putea proceda.
    Detin un magazin online cu imbracaminte si am primit o solicitare de retur – totul ok pana aici, singura problema este legata de starea produsului – acesta a fost deteriorat de catre client, este vorba de o geaca care a fost rupta intentionat, probabil pentru a evita achitarea taxei de transport. Mentionez ca acesta a facut doua cereri de retur, in prima a mentionat ca dimensiunile produsului nu sunt potrivite, urmand ca in a doua sa semnaleze ca produsul este defect, mai concret descusut. Se vede foarte clar ca nu este descusut, ci rupt, inainte sa fie livrat acesta trecand prin cateva verificari. Cum as putea proceda, din punct de vedere legal? E obligatorie restituirea sumei intr-o astfel de situatie? Multumesc anticipat.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Restituiți suma din care rețineți o parte necesară readucerii produsului la conformitate. Dvs. decideți cît îi rețineți.

      Răspuns
  36. Florin Bocioc

    Buna ziua. In cazul unui produs electrocasnic(aragaz) achizitionat de la Emag, pe care am decis sa-l returnez in interiorul celor 30 de zile de retur gratuit(conform specificatiilor de pe site) dar dupa expirarea celor 14 zile pentru retragere, este normal sa mi se refuze returul pe motiv ca nu mai detin ambalajul original ? Multumesc anticipat.

    Răspuns
  37. Di

    Buna ziua. In cazul in care am cumparat produse folosite de pe internet de la persoana fizica pot face retur? Daca persoana nu raspunde la tel? Cauza: nu corespunde descrierii. Am primit prin curier si am achitat prin ramburs. Multumesc

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Legea acoperă și vînzările de la o persoană fizică la alta. Dacă nu răspunde la telefon, sunt mari șanse să vă fi păcălit.

      Răspuns
  38. Di

    Si ce pot sa fac?

    Răspuns
  39. Lavinia

    Bună seara. Am și eu o întrebare. Am dat comanda de cauciucuri de iarna pe internet, cu o anumita serie (195/50 R15) și mi-au trimis o alta(195/65 R15), ideea e în felul următor ca nu eu le-am ridicat de la curier, dar într-un final am ajuns în posesia lor. Atunci când am ajuns în posesia lor, am mers direct la vulcanizare iar omul de acolo, mi-a dat jos de pe ele factura și restul hârtiilor care erau prinse efectiv pe cauciu cu scoci, nu am fost atentă ca nu sunt aceeași dimensiune, asa ca le-am pus pe mașină. Întrebarea e dacă a-și putea sa le returnez fără avizul de livrare,garantie și factură? Și cum a-și putea sa procedez? Vă mulțumesc!

    Răspuns
  40. Mihai

    buna ziua, am comandat online o masina de tuns caini. Am constatat ca nu taie cum trebuie, ma chinui cu ea sa ma fac inteles. Din o ora cat imi lua de obicei m/am chinuit 2.5. Politica din cele auzite si testata telefonic este ca nu se va primi inapoi, desi am folosit o foarte putin, pt ca este produs igiena (animala..). Nu se poate asa ceva!, nu mi ramane decat sa o agat in cui si sa ma uit la ea ca la tablou? Lamuriti-ma va rog daca totusi am o sansa.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Da, din motive de igienă e posibil să nu vi se accepte returul. Încercați să o reparați folosindu-vă de garanția de conformitate.

      Răspuns
  41. Florin Parvan

    Buna ziua,
    Am o problema cu cei de la cel.ro.
    Am achiziționat un produs prin comanda on line cu ridicare de la sediul lor și doresc sa beneficiez de dreptul de retragere.
    Ei refuza acest lucru invocând faptul ca ridicându-l de la sediu nu se încadrează la contract încheiat la distanță.
    Dvs spuneti in articol ca acest mod de achiziție se încadrează la contract încheiat la distanță.
    Puteți sa îmi spuneti la ce articol din OUG se încadrează aceasta situație?

    Va mulțumesc.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Art. 2 par. 7:

      Contract la distanta – orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul. (https://trusted.ro/oug-nr-34-2014/?section=magazine#art2)

      Contractul este încheiat la distanță atunci cînd ați primit confirmarea plasării comenzii (de obicei email de la magazin). Metoda de livrare nu are importanță.

      Cel.ro nu este magazin atestat TRUSTED.RO.

      Răspuns
      • Parva Florin

        Multumesc pentru raspuns!

        Răspuns
  42. Gaby

    Am cumparat o statie de calcat.
    Am testat-o in prima zi, sa vad daca incalzeste si iese abur si era totul ok.
    Nu am mai folosit-o apoi. Astazi am calcat si dupa vreo ora constat ca prin tapa fierului curg picaturi de apa din cand in cand pe haine. Aburul este puternic doar la prima apasare, diminunandu-se apoi considerabil. La 700 lei nu imi pare deloc ok.
    O pot returna daca ma incadrez in cele 14 zile de la achizitionare?
    Multumesc!

    Răspuns
  43. Maria

    Buna ziua,
    Am comanda o plita incorporabila cu inductie bosch de pe emag in data de 30.10.2018, am instalat-o in data de 06.12.2018, după instalarea plitei s-a constatat ca scoate zgomote. Am sunat la eMAG și mi-au zis sa iau legătura cu firma bosch; am sunat la bosch și mi-au zis sa vorbesc cu o firma autorizată de ei din Baia Mare, Sc Onedin SRL. Am sunat și au înregistrat reclamația. M-am dus la firma respectiva și au constat ca intr-adevăr produsul este defect și ca trebuie sa comande o piesa.eu nu doresc repararea produsului ci contravaloarea banilor, însă rangul refuza acest lucru zicând ca a expirat perioada de returnare, ce îmi recomandați sa fac? Va mulțumesc.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Nu puteți alege contravaloarea în bani, din moment ce produsul poate fi reparat.

      Răspuns
  44. Miky

    Buna seara
    Am acceptat o oferta de la Vodafone, abonament internet si o tableta, tableta am primit-o pe data de 20 dec.2018. M-am hotarat sa renunt la oferta, insa nu am calculat bine si am depasit termenul, am trimis mail in data de 04-05.01.2019 la ora 00:01. Am fot contactata de o persoana de la Vodafone care mi-a transmis ca nu este problema si se poate rezilia contractul si ca voi fi contactata pentru ridicarea tabletei. Insa ieri am fost sunata din nou si mi s-a transmis ca nu se poate rezilia pentru ca au trecut 14 zile. Stiti cumva daca exista vreo posibilitate de a rezilia acest contract fara penalitati?
    Multumesc

    Răspuns
  45. Clinciu Rares

    Buna ziua, am achizitonat o drujba din magazinul Dedeman, am luat drujba de pe raft,cea expusa, nu una sigilata, cu o oarecare urma de folosinta care nu m-a deranjat atunci. Ulterior a-2-a zi dupa ce am pornit o si am taiat 2 lemne, am decis ca nu e asa puternica cum scrie in descriere si am mers in magazin sa o returnez si sa m-ai pun o diferenta de bani pentru a achizitiona una m-ai puternica. SURPRIZA cei de la magazin,in frunte cu un SEF m-au refuzat si mi-au spus ca nu pot primi un bun care a fost probat si folosit. Vreau sa merg la protectia consumatorului maine. Ce e de facut?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Dreptul de retur în 14 zile nu se aplică la cumpărăturile din magazinele fizice, ci numai la achizițiile la distanță (pe Internet, telefonic etc.).

      Răspuns
  46. Elena B.

    Buna ziua.
    Am comandat de pe un site romanesc niste bare plafon portbagaj, insa mi-au expediat gresit tipul de bare, nu cel din comanda. Imediat ce am deschis coletul i-am sunat sa le semnalam lucrul acesta.Dupa lungi insistente si doua mail-uri, ne.au raspuns la tel.cu injurii pentru ca am insistat prea mult (sotul trebuia sa plece a doua zi la lucru in strainatate, unde are contracte), si ne-a spus sa completam formularul de pe site.
    Am intrat pe site-ul lor sa le semnalam expedierea gresita si asa am dat de rubrica „Politica de retur” in care am constatat cu stupoare ca produsele se pot returna doar de catre persoanele fizice, ori noi am comandat pe firma.
    In acest caz cum pot sa.mi recuperez banii dati pe niste produse pe care nu le-am comandat?
    Mentionez ca doresc returul fara schimb de produs, deoarece nu imi mai este necesar, intrucat sotul a plecat deja in strainatate si l-a achizitionat de acolo , avand nevoie in activitatea pe care o desfasoara.
    As aprecia daca mi-ati raspunde cat mai repede posibil, intrucat am primit coletul pe data de 14.01.2019 si sunt la limita cu timpul pt.retur.
    Va multumesc! O zi buna!

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Într-adevăr, numai persoanele fizice și PFA-urile pot beneficia de dreptul de retur. Încercați să rezolvați amiabil conflictul. Dacă nu se poate, apelați la ANPC.

      Răspuns
  47. costin

    Buna ziua,
    In termeni si conditii se regaseste urmatoarea fraza: „Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.”
    In cazul acesta se mai poate aplicat OUG 34 in cazul comenzii online cu ridicare din magazin?

    Multumesc.

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Încheierea contractului, cf. legii, are loc cînd aveți o confirmare din partea magazinului online – pe ecran („Vă mulțumim, comanda a fost plasată”), prin e-mail, la telefon etc. Modul de ridicare a produsului nu afectează comanda la distanță sau dreptul la retur.

      Răspuns
  48. Oltei Manofu

    Buna, am comandat o geaca de piele si la prima purtare s-a rupt , vanzatorul da vina pe mine ca a fost fortata de aia s-a rupt lucru ce nu este adevarat. Ce pot sa fac?

    Răspuns
  49. oana

    Am comandat de la un magazine on line ( laptop ) si am optat pt ridicarea produsului de la sediu cu plata in numerar tot acolo . A doua zi am fost la sediu pt retur dar ei m-au refuzat spunand ca nu s-a facut contractul la distanta ci la sediu si deci nu beneficiez de legea de retur .

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Modalitatea de ridicare nu are legătură cu modul de comandă. Ați încheiat contractul la distanță.

      Răspuns
  50. Stanculescu Mihai

    Am o intrebare in legatura cu cumpararea uni telefon direct din magazinul EVOMAG ,vanzatorul mi-a incheiat actele si ma trimis la casa sa platesc, dupa care asteptam se mil prezinte dar nu sa intimplat mi la dat in cutie sigilata intre timp am primit o cartele si un stecher spunind ca sunt cadou dupa care a plecat,am desfacut cutia sa vad daca este telefonul si am plecat cu gandu ca il probez acasa .Lam probat si am constatat ca nu se incarca am dreptul sa returnez char daca nu lam luat onlain ?

    Răspuns
      • Stanculescu Mihai

        Revin nu vreau sa repar,lam dus la returnare a doua zi vreau sa-mi returneze valuara nu am dreptu,la alte magazine se returneaza in 30 de zile?

        Răspuns
  51. Szilagyi Gyongyi

    Buna ziua!Am o intrebare.Am cumparat o rochie de la o firma online.Nu sunt multumita de ea defel.Pe numerele de tel afisate pe site nu raspund,am discutat cu cineva pe fb in legatura cu retur.Am trimis coletul cu curierat si cu verificare colet cum au cerut…..dar nu a preluat nimeni.S-a intors coletul.Ce as putea sa fac in acest caz?

    Răspuns
  52. Popi simona claudia

    Am cumparat un set de trafaleti pt vospiti paiuto roller si nu sunt multumita de de produs este defect sau nu functioneaza cum trebuie curge vopseaua cade capacul si nu se învîrtè rola de aceea doresc sa al returnez si sa ami primesc bani anapoi

    Răspuns
  53. Ionel

    Buna ziua. Am cumparat un mediaplayer cu interfata touchscreen. Acea interfata era acoperita de o folie groasa cu logoul producatorului. Pentru a putea folosi mediaplayerul a trebuit sa inlatur aceea folie. Magazinul nu vrea sa primeasca produsul inapoi motivand ca ei considera folia de protectie si prin inlaturarea ei am afectat integritatea produsului. Eu consider aceea folie parte din ambalaj. Cine are dreptate? Multumesc.

    Răspuns
  54. Calin elena

    Buna ziua, am comandat on line 2 parfumuri ,am primit confirmarea comenzii,finalizarea comenzii ,am primit coletul ambalat de firma de curierat dar…la desfacere erau alte 2 parfumuri mult diferite ca firma si cu alte cantități fata de cele comandate iar ambalajele parfumurile erau : unul șifonat si putin rupt iar celălalt cu ambalajul de tip la desfăcut.
    Curierul a spus că nu e treaba lui, la cele 2 numere de telefon nu răspunde nimeni sau nu poate fi accesat ,am lăsat mesaj vocal si sms ,le am trimis mail
    Si nu primesc nici un raspuns .
    Sa fie vorba de inselatorie
    Ce pot face in afara de sesizare la protectia consumatorului si in acest in cat timp trebuie sa fac sesizarea si unde ,in orasul meu sau cel al firmei

    Răspuns
  55. a

    Buna ziua, produsele dermato-cosmetice cumparate din magazin dar nedesfacute/netestate se mai pot returna?

    Răspuns
    • George Hari Popescu

      Dreptul de retur se refera exclusiv la produsele cumpărate online sau prin alt contract la distanță.

      Răspuns
  56. Toader oana

    Buna ziua ,
    Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema : am comandat de la un magazin online o pereche de incaltaminte folosind ca metoda de plata ramburs la curier . Ulterior am sesizat ca exista un defect din fabiricatie si am returnat produsul completand cerere de retur pe site ul magazinului in care am completat si un cont IBAN .Am plasat o noua comanda pt acelasi produs , nu doream restituirea banilor ci inlocuirea produsului . Telefonic am aflat ca magazinul nu face schimb de produs si ca returnarea banilor se face intr-un cont bancar nu cash asa cum am platit eu curierului . IBAN-UL pe care l-am completat eu in cererea de retur este blocat-are o poprire , am revenit in timp util (telefon,email) cu solicitare la magazin pt a schimba contul bancar. Dupa cateva zile mi-au trimis dovada platii ca au restituit banii in contul gresit .Bani pe care nu ii pot folosi fiindca contul este poprit , deci practic , magazinul nu a luat in considerare cerinta mea …cum pot proceda in acest caz ? Va multumesc .

    Răspuns
  57. Mihaela

    Buna ziua. Am comandat un set cu masa si scaune de pe un site de mobila. Dupa livrare, cand am vrut sa instalez masa si scaunele, am constatat ca produsele sunt deteriorate. Am contactat vanzatorul, si acesta a zis ca nu pot fi returnate pentru ca setul de produse este personalizat (in sensul ca ei au modelele predefinite afisate pe site cu o anumite gama de culori si le fac numai la cererea clientului pentru a nu tine stoc). Ne-au zis ca tot ce pot face este sa incerce sa il repare, dar sunt destule deteriorari si nu cred ca v-a iesi oricum bine cu tot cu reparatie. Imi puteti spune, va rog, ce pot face in aceasta situatie? Exista totusi vreo posibilitate pentru retur? Tin sa mentionez ca i-am contactat in aceeasi zi in care am primit produsele. Va multumesc!

    Răspuns
  58. George

    Buna ziua am comandat online un tv dar la.m trimis retur deoarecece avea probleme de soft …au ajuns la ei si dupa receptia produsului au constatat ca are si ecreanul deslipit in partea de sus in situatia de fata imi pit recupera banii integral precizez eu nu la.m trimis cu acea problema cred ca din cauza transportului prin curier ….

    Răspuns
  59. Daniela

    Buna ziua! Am dorit sa mi fac o rochie la comanda, doamna mi a spus sa i trimit masurile pe instagran. Cand mi-a ajuns rochia nu imi este buna si arata groaznic. Ce pot face?

    Răspuns
    • Bogdan Manolea

      Dreptul de retur nu se va aplica la produsele realizate pe masuratorile trimise de catre dvs. (adica produse personalizate). Dar daca nu s-au respectat măsurătorile trimise, va puteti plange pe baza neconformitatii produsului.

      Răspuns
  60. Marian Raluca

    Buna seara,
    Am achiziționat pentru soacra mea un medicament destul de scump,dar nu a mai apucat să foloseasca(deces).
    Cei de la farmacie mi-au spus că nici măcar nu il înlocuiesc cu alte pastile.
    Este corect? Ca si consumatori aici nu avem nici un drept?
    Multumesc,
    Raluca Marian

    Răspuns
    • Bogdan Manolea

      Dreptul de retur se refera exclusiv la produsele cumpărate online sau prin alt contract la distanță.

      Răspuns
  61. Selejan Ligia Iuliana

    Buna ziua, am cumparat o masina de spalat in luna martie, si s-a stricat o garnitura, am facut sesizare in luna august, si au zis ca vin sa o repare dar manopera trebuie eu sa o platesc, nici pana acum nu a venit nimeni. Ce as putea face? Si manopera respectiva nu trebuia suportata de catre ei find in primele 6 luni?

    Răspuns
  62. Iulia

    buna,am achizitionat o pereche de casti „in-ear” ;au fost trimise cu optiunea de „verificare colet „,am deschis cutia la curier si apoi am vrut sa le returnez.Returul mi-a fost refuzat pe motiv ca am desfacut cutia.Am vreo sansa sa imi recuperez banii? multumesc

    Răspuns
  63. Sasaran Ramona

    Sunt obligată să plătesc tot eu transportul in cazul restituirii unui produs cumpărat online, care acesta nu este conform reclamei prezentate, în condițiile în care eu am achitat integral pretul produsului tot online?
    Este legal sa imi refuze primirea coletului daca solicit plata la destinatar?
    Practic eu ies in pierdere cu costul transportului, este normal?
    Va multumesc

    Răspuns
  64. Cris

    Am o situatie cu emag. Am cumparat mai multe electrocasnice si mi s-au livrat acum 1 luna si jumate. La receptie am verificat doar exteriorul cutiilor si le-am lasat pana cand aveam aranjat apartamentul. Ieri am observat la desfacere ca frigideul este foarte rau lovit in partea de jos. Acum emag zice ca trebuia sa anunt pana intr-o luna. Tocmai am facut o planagre si la ANPC dar as vrea sa stiu legal daca pot face ceva, pentru ca garantia nu acopera lovituri si s-ar putea ca frigiderul sa fie dpdv tehnic afectat, nu m-ar interesa partea de design cat partea functionala

    Multumesc

    Răspuns
  65. Zsolt

    Buna ziua,

    Am si eu aceasi intrebare:

    „Sunt obligată să plătesc tot eu transportul in cazul restituirii unui produs cumpărat online, care acesta nu este conform reclamei prezentate? Este legal sa imi refuze primirea coletului daca solicit plata la destinatar?”

    Mentionez ca siteul de unde am cumparat, nu mai functioneazea. Dupa o convorbire telefonica in care am zis clar, ca nu sunt de acord sa platesc transportul deoarece descriearea produsului este inselatoare, am fost rugat sa trimit poze cu produsul in e-mail. Ca raspuns m-au cerut sa returnez produsul, dar acum refuza sa preia produsul si sa achite plata transport. La telefon nu mai raspunde.

    Răspuns
    • Trusted.ro

      Buna ziua! Conform OUG 34/2014, plata transportului pentru retur cade in sarcina consumatorului. Daca descrierea produsului a fost inselatoare si nu ajungeti la o intelegere cu magazinul atunci puteti lua legatura cu ANPC.

      Răspuns
  66. Irina

    Buna ziua, in luna decembrie am facut comanda de un palton pe chic diva, care a foat livrat in 15 zile lucratoare(dubla fata de ce era indicat pe site). Dar problemele au inceput dupa ce am deschis coletul si am descoperit un alt model de palton si o alta culoare, am sunat la linia suport clienti a magazinului la care doamna mi-a zis, citez ” pozele de pe site sunt de prezentare, daca nu va place produsul il puteti schimba sau returna”. Am decis sa il returnez si sa imi iau banii, urmau sarbatorile de iarna si ar fi durat livrarea unui alt produs, probabil dublu fata de prima livrare. In cateva zile am primis mesaj de primirea coletului, mai exact era 18 decembrie, in care era indicat returnarea banilor in decurs de 30 de zile calendaristice. Pana in prezent nu mi au fost transferati banii, acum trei saptamani am dat un mail cu aceasta problema, mi sa raspuns ca transmit mai departe la contabilitate, dupa o saptamana am revenit iar cu cererea de returnare si nimic, a mai trecut o saptamana si tot nimic. Au trecut deja aproape 60 de zile calendaristice, dublu fata de termenul indicat de ei pentru returnarea banilor pentru produs si la mine inca nu au ajuns banii. La telefon nu raspund, raspumde un robot si te tine in asteptare pana se inchide apelul. Ce as putea face in asa caz?

    Răspuns
    • Trusted.ro

      In aceasta situatie va puteti adresa la ANPC.

      Răspuns
  67. Simona

    „De la data intrarii in posesia produsului” inseamna ca numeri 14 zile din ziua respectiva, cand ai intrat in posesia produsului, sau din ziua urmatoare? E FOARTE IMPORTANT.

    Răspuns
    • Raluca

      Perioada de retragere expira in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a produselor.

      Răspuns
  68. Stanisor

    Buna ziua,

    Pentru instrumente de suflat (muzicuta) se poate face retur? Mi sa spus ca nu se poate face retur pentru ca este sensibil igienic, este prevazut in lege aspect?
    Mulțumesc frumos.

    Răspuns
    • Bogdan Manolea

      Legea spune ca sunt exceptate:

      e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;

      Deci daca nu v-a venit sigiliata cu siguranta nu intra in aceasta categorie. Chiar si daca ar fi venit sigilat, produsul poate fi returnat, ca nu este ca si cum nu ai mai avea voie sa-l atingi.

      Răspuns
  69. Mihaela

    Buna ziua!
    Am dat retur un aparat laser(nu folosea diagnosticului meu, nu scria pe nicaieri ca este folositor pt.asta dar mi s-a zis la cumparare/pe 19.05 ca este ok, de abia pe 25.05 am primit niste explicatii de utilizare)…am comunicat in termen de 14 zile ca o sa il returnez iar in a 14-a zi l-am trimis cu un curier…primit pe 20.05 retur curier 02.06. Pe 02.06 am primit un telefon sa mi se zica ca nu o sa accepte returul pt.ca produsul trebuia sa fie deja acolo….si nici nu l-a acceptat. Am mai dat produse retur si cand intrebam de termenul de retur mi se spunea ca daca a 14-a zi il pun la posta/curier este ok. Daca de la ANPC nu voi primi nici un raspuns si daca ii dau in judecata voi avea castig de cauza ?
    Va multumesc!

    Răspuns
  70. Stelian

    Am facut o comanda de 4 produse de pe sportvision /.ro
    Au livrat-o din doua bucati: un produs livrat din Giurgiu, trei produse livrate din Oradea. Doua produse nu imi plac/nu vin bine, iar un al 3-lea este blocat cu magnet antifurt pe care au uitat sa il desfaca. Desfacerea pe cont propriu ar presuune sa risc sa deteriorez produsul.
    Am cosnultat politica lor de retur si am descoperit mai multe problemute:
    1. nu au absolut nicaieri pe site nr de telefon afisat
    2. returul se face pe costul clientului cu obligatia de a folosi doar curier expres, nu posta
    3. clientul trebuie sa faca returul la adresa de unde s-a facut livrarea, in cazul meu… doua adrese!! adica doi curieri, cost dublu!!
    4. nu ma afecteaza pentru ca am ambalajele si nu am desfacut etichetele, dar exista si precizare ca esti obligat sa trimiti in ambalaj original si cu eticheta atasata
    5. spun ca nu vor rambursa costul de transport (cel facturat pentru livrarea initiala a produselor tale) in cazul in care motivul este ca nu se potriveste produsul, sau alte motive personale, decat daca sunt chestii ce tin de vina lor (oare se incadreaza uitarea antifurtului?)

    Singura modalitate de contact este o adresa de email. Am scris si eu si le-am solicitat sa accepte expedierea celor 3 produse pt retur la o singura adresa, o singura trimitere, si sa imi indice daca trimit la Giurgiu sau la Oradea.
    Le-am scris miercuri, le-am retrimis vineri, astazi este luni… Nu am primit nici un semn de viata. Pe numarul scurt de la ANPC nu raspunde nimeni, sau intra robot ca de nr de vodafone inchis. Am incercat si pe un nr lung de fix gasit pe site. Nimeni, nimic!

    Ce e de facut?

    Răspuns
    • Raluca

      Returul se face in 14 zile calendaristice, iar comform legii transportul returului este responsabilitatea clientului, dar legea 249/2015 nu permite condiționarea exercitarii drepturilor legale ale clienților de ambalajul original sau limitarea la un curier ales de magazinul online. Puteti returna produsul pe cheltuiala dvs. prin orice modalitate alegeti. Puteti incerca o mediere amiabila aici https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO sau apela la autoritati ( ANPC – probabil sunt ocupati in aceasta perioada… mai incercati) sau in justitie.

      Răspuns
      • Stelian

        Inteleg ca este responsabilitatea clientului. Insa magazinul imi impune doua transporturi pentru o singura sesizare dintr-o singura comanda. Nu ma limiteaza la o firma de curierat anume ci doar ma limiteaza la a alege alte servicii postale non-expres, cum ar fi Posta Romana. Iar in ceea ce priveste costul de transport pentru livrarea de la magazin la mine, spun ca nu il ramburseaza (daca aleg sa trimit toata comanda si nu doar 3 din 4 produse)

        Răspuns
  71. Ashby

    Buna ziua, am cumparat un curs online (cuprins doar din videoclipuri pe care le pot urmarii online) insa dupa parcurgerea lui am ajuns la concluzia ca nu ajunge la nivelul descris de agentia ce-l vinde. Am solicitat returnarea banilor insa acestia au spus ca nu se returneaza. Ce pot sa fac? Mentionez ca nu a fost anuntat nicaieri faptul ca odata cumparat cursul banii nu pot fi returnati.

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,

      Conform OUG 34/2014, art 16 litera m), se considera exceptare de la dreptul de retragere: „furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.”
      Conform art. 14, alin.6 litera b), Consumatorul nu suporta costurile pentru furnizarea, in totalitate sau partial, de continut digital care nu este livrat pe un suport material, in una dintre urmatoarele situatii: (i) consumatorul nu si-a dat acordul prealabil expres cu privire la inceperea prestarii inainte de sfarsitul perioadei de 14 zile mentionate la art. 9; (ii) consumatorul nu a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere in momentul in care isi da consimtamantul; (iii) profesionistul nu a furnizat confirmarea in conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7)

      Asadar, depinde de ce acord v-ati dat in momentul achizitiei, prin bifarea Termenilor si Conditiilor sau a altor clauze pe siteul respectiv, daca magazinul a facut o informare corecta anterioara sau nu.

      Răspuns
  72. Bunu Diana

    Buna ziua.
    Vreau un raspuns concret unde sa fie scris negru pe alb. Marfa pe comanda individuala nu se returneaza.
    De ex,
    Se comanda un produs ( o canapea ), pe o anumita nuanta, deci comanda individuala, dupa livrare si montaj clientul vine in magazin si zice ca nu mai vrea acel produs. Ca nu i se potriveste nuanta, ca nu ii incape, ca nu a masurat bine…. Si incearca sa-l returneze pe cale amiabila si sa-si ia banii inapoi.
    Eu ca firma ce fac cu acel produs? Cand am in depozit multe altele si mai este pe o nuanta care poate sa se vanda in 6 luni, zic eu?
    Multumesc!

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,
      Conform OUG 34/2014, art. 16 litera c), sunt exceptate de la dreptul de retragere „furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar”. Daca nuanta respectiva nu exista in productie si a fost facuta special pentru client, da – se poate considera un produs personalizat dupa specificatiile clientului.

      In schimb, va rugam sa aveti in vedere si ca dreptul de retur mentionat mai sus, respectiv OUG 34/2014 se aplica doar la comenzile la distanta (comenzi online), daca produsul a fost comandat in magazin, nu exista acest drept al consumatorului.

      Răspuns
  73. Em

    Buna ziua,

    Am plasat o comanda online cu ridicare si plata la sediul magazinului.
    Produsul este o crema de corp insa nu o pot folosi deoarece contine ingrediente problematice pt mine (pe site nu este specificata lista completa de ingrediente).
    Se poate returna?
    Deasemenea la termenii de returnare nu este specificat cui ii revine plata transportului pt retur. Am obligatia sa achit? Sau este in regula sa returnez produsul direct la sediu? Si ce dovada a returului as putea sa cer in cazul in care merg la sediu?
    Multumesc!

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,

      Conform legislatiei, produsele cosmetice desigilate nu pot fi returnate.

      Cand vine vorba de costul transportului pentru returnarea unui produs, la modul general vorbind, conform OUG 34/2014, acest cost revine consumatorului (daca nu este precizat altfel in politica magazinului online respectiv).

      Răspuns
      • Em

        Multumesc frumos! Produsul este intact, nu am deschis cutia, nici nu imi dau seama daca are vreun sigiliu. Din fericire am citit lista cu ingrediente inainte.

        Răspuns
        • Alina Silaghi

          In acest caz, aveti dreptul la retur.

          Răspuns
          • Em

            Multumesc! Am reusit sa returnez produsul, dupa ce au insistat ca “sefa” nu accepta retururi.

      • Em

        Pe site-ul companiei este afisat ca toate produsele sunt ok pentru vegani dar crema cumparat de mine contine grasime de oricine animala, acesta fiind motivul pt care doresc sa o returnez. Intre timp m-au contactat si mi-au oferit schimbarea produsului cu un altul care nu contine acest ingredient dar care costa dublu.Ar putea fi reclamati pentru reclama falsa? Am lasat un comentariu pe pagina oficiala dar acesta a fost sters si m-au blocat :) Propietara magazinului mai este si persoana publica. Pacat!

        Răspuns
        • Florin

          Buna ziua am si eu o intrebare am cumparat de la firma o-mac din Pitești un motocultor
          l-am primit luni si marti dimineata am sunat ca vreau sa fac retur l-am trimis inapoi a doua zi l-am folosit in prima zi am avazut ca nu e ce vreau eu deoarece nu ma putean folosi de el am trimis aparatu pe bani mei am sunat la firma dupa 20 de zile sa imi returneze bani in cont a zis ca trebuie sa evalueze cat sa devalorizat desi eu nu lam folosit decat 40 minute maxim cele 14 zile au trecut si bani nu iam primit ce as pute face?

          Răspuns
          • Alina Silaghi

            Buna ziua,
            Conform legislatiei in vigoare, consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. Aceasta diminuare a valorii nu trebuie sa fie descurajanta, consumatorul poate sa-si exercite dreptul de retragere. Totodata, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor in cazul in care comerciantul a omis sa-l informeze despre dreptul de retragere. Daca nu se rezolva amiabil cu magazinul, aveti optiunea de a va adresa ANPC.

  74. MIRELA

    Buna ziua! Am comanda și eu o cămașă bărbătească, care sa dovedit a fi o cârpă în valoare de 200 lei. Greșeala mea a fost că nu am studiat mai mult sit-ul respectiv. A doua zi de la primirea coletului, am trimis un e-mail (singura modalitate de a lua legatura cu ei) prin care le am adus la cunoștință ca doresc returnare produsului nu înlocuirea acestuia și mi s a răspuns astfel ,, Plătiți 50 de taxe poștale, vă putem trimite din nouNu este nevoie să retrimiteți produsul original”,,Apoi deduceți costul de transport 40 și rambursați-vă restul”Acesta este mesajul primit exact cum vi l-am transcris, apoi le-am răspuns că, cunosc politica de retur și nu doresc înlocuirea produsului și mi au cerut datele de pe card, pe care înca nu le am furnizat. Iam rugat sa-mi trimită adresa la care să returnez produsul și incă nu am primit un raspuns. Ce e de făcut în această situație?

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,
      Mesajul pe care vi l-au transmis e cel putin dubios. Daca nu au datele de contact afisate pe site, adresa, nume companie, datele de identificare a companiei, o politica de retur (care de altfel sunt obligatorii de afisat conform legii), e greu de a fi gasiti, chiar daca faceti o plangere la ANPC.
      Va recomandam sa acordati o mai mare atentie site-urilor inainte de a plasa o comanda, pentru a va asigura ca indeplinesc cel putin cateva criterii minimale pentru a fi un magazin de incredere.

      Răspuns
  75. Diana

    Buna ziua,am comandat de Black Friday cateva perechi de incaltaminte de pe un magazin online dar au decis sa imi mai valideze comanda si sa o expdieze pe motiv ca pana la acest moment am returnat pe parcursul anului jumatate din produsele comandate la ei.Promotia a fost de 50% din pretul initial si ma gandesc ca 4 perechi de pantofi comandati le aduc un profit 0.Au voie sa procedeze asa?

    Răspuns
  76. Mary

    Buna ziua. Am achizitionat un brad online. In fotografie arata un brad foarte stufos, bogat, dar de fapt am primit un brad oribil. Nu are nici o legatura cu fotografia. Cand am sunat inapoi mi au spus ca nu pot face retur , deoarece in termeni si conditii este specificat faptul ca fotografiile sunt cu caracter orientativ si ca atata timp cat eu am plasat comanda se considera ca am fost de acord cu ceea ce scrie acolo. Asa este?

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Buna ziua,
      Conform OUG 34/2014, aeti dreptul sa returnati produsul in termen de 14 zile, fara invocarea unui motiv. In cazul in care magazinul nu va accepta returul, aveti dreptul sa apelati la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor).

      Răspuns
  77. Romica grigore

    Am luat trei produse : aparat masaj.: aspirator cu abur:.filtru de apă .la prețul de 3.500 ron…nu sunt mulțumită că am dat f .mult și vreau returnarea banilor dar firma respectiva nu vor din cauza că nu mai am ambalajele … ce pot face?
    Mulțumesc.

    Răspuns
    • Alina Silaghi

      Conform legii 249/2015, „Art. 16, punctul 8 – Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului.”
      Mai multe detalii in articolul de pe blog: https://trusted.ro/2015/11/03/legislatie-ambalajul-original/

      Răspuns
  78. MURESAN VASILE

    Am gasit pe internet o oferta pt priodusul TONERIN care ar face minuni in „desfundarea vaselor sanguine „, am comandat un flacon si am primit tre flacoane la pretul de 795 lei. La deschiderea coletului , pe o nota era specificat ca produsul Tonerin este destinat pacientilor care sufera de „ hipertensiune „ arteriala . Eu sufar de hipotensiune iar medicul de familie mi-a spus clar ca medicamentul imi este contraindica Am comunicat furnizorului ca returnez coletul si l-am returnat a doua zi de la primire pe 23 09 2022 . Au urmat mai multe contacte telefonice cu reprezentanti ai fiemei dar pana la data comentariului nu am primit banii . La recomandarea unei reprezentante a comisariatului judetean am trimis o reclamatie la ANPC Bucuresti in luna decembrie 2022 cu confirmare de primire fara raspuns , pe care am repetat-o in primele zile ale anului 2023 dar cu acelasi rezultat .
    Cineva mi-a sugerat ca ANPC si-a schimbat denumirea ….in ANPH adica protectia hotilor !? de asta n-am primit raspuns cu rezultatul investigariilor.
    Cred ca ar putea avea dreptate !

    Răspuns
  79. Adrian

    Buna ziua!

    Am comandat casti audio de pe siteul Emag si le-am dat retur in stare perfecta si ambalaj nedeteiorat pentru ca nu mi-au placut.

    Returul a fost respins pe motivul: „Din pacate, returul nu poate fi finalizat de catre firma partenera , deoarece acesta a fost desigilat si face parte din categoria de produse de igiena/uz personal, iar din motive de igiena, acestea nu mai pot fi puse la vanzare.”

    Ce pot face?

    Multumesc!

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne