5 lucruri pe care trebuie să le știi atunci când cumperi online bilete la spectacole

de | 24/02/2016 | 2 comentarii

Reading Time: 2 minutes

1. De regulă biletele cumpărate nu pot fi returnate

live-music-foto-unsplah-2016-blog-trusted.roPotrivit O.U.G 34/2014, biletele la spectacole intră la excepții și astfel consumatorul nu are un  drept de retragere.  În schimb, există site-uri în România ce vând bilete și oferă clienților această posibilitate.

Magazinele ce vând bilete la spectacole trebuie să precizeze clar dacă acceptă sau nu returul și în ce condiții.

2. Ca excepție, poți returna un bilet achiziționat online doar în anumite condiții

Dacă este vorba despre un bilet  pentru un spectacol care nu are stabilite data sau locul sau este doar o rezervare, clientul are dreptul sa returneze biletul potrivit O.U.G 34/2014. În schimb, taxa de transport pentru retur se acoperă tot de către client (dacă va fi cazul), în cazul în care magazinul nu dorește să achite această taxă.

3. Condițiile evenimentului trebuie respectate atât de spectator, cât și de organizator

Magazinul online are obligația de a oferi toate detaliile despre spectacol pe pagina evenimentului (numită și pagină de produs). Prin achiziționarea unui bilet, clientul declară că a luat la cunoștință aceste informații.

De exemplu, dacă spectacolul este programat să înceapă la ora 20.00, atât organizatorii, cât și spectatorii trebuie să respecte ora stabilită. Dacă un spectacol este pentru cei cu vârsta de peste 16 ani, acest lucru trebuie menționat foarte clar pe site și pe bilet, iar clientul are obligația legală de a respecta această condiție.

4. Cum ajung biletele la consumator

Magazinul trebuie să precizeze clar tipul biletului: electronic sau fizic. Dacă este un bilet fizic, trebuie precizată taxa de transport și în cât timp va ajunge biletul la adresa de livrare. Clientul are datoria de a prezenta biletul la intrare indiferent de forma acestuia.

5. Prețul unui bilet nu poate fi contestat

Reclamațiile la ANPC legate de preț și calitatea spectacolului nu pot fi soluționate. Nu există în legislație o limită de preț pentru anumite spectacole, fiecare organizator pune prețul dorit, iar clientul, prin plasarea comenzii online, este de acord cu acesta.

Magazinul are obligația de afișa prețul final pe site, inclusiv taxa de transport sau unele modalități de a calcula această taxă.


agenda_eveniment_ecc_romania_vanzarea_biletelor_de_spectacole_foto-blog_trusted.roPe 23 februarie, ECC România a organizat un workshop despre vânzările de bilete la spectacole, la care au participat magazine din România și organizatori de spectacole, iar invitații evenimentului au fost: Mihail Meiu (ANPC), Irina Chirițoiu (ECC România), Bogdan Manolea (TRUSTED.ro), Ionuț Pavel (Asociaţia Producătorilor şi Organizatorilor de Spectacole din România – APOSR), Mihai Titichi (ECC România) și Elena Moise (ECC România). În cadrul acestui eveniment au fost aduse în discuție probleme ce pot apărea atunci când sunt vândute bilete la spectacole – online și offline.

2 Comentarii

  1. Mihai Pintilie

    Interesant, nu am stiut de aceste prevederi. Dar parca si aceste OUG-uri sunt facute sa nu stie nimeni de ele.

    Răspuns
    • Lucian Rotaru

      Bună, Mihai! Mă bucur că îți este util acest material. Noi am scris foarte multe despre O.U.G 34/2014 pe blog, tocmai pentru că e un act normativ important pentru comerțul online. În caz de nu ești abonat la newsletter-ul nostru săptămânal, te invit să o faci (e în coloana din dreapta). Trimitem acolo toate articolele publicate în ultimele 7 zile. Ai o arhiva cu ce s-a trimis aici: http://us9.campaign-archive2.com/home/?u=a1460d4c769667286dd19dba1&id=2510cae78e, dacă vrei să vezi cum arată email-urile.

      Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne