RECENZIE DE CARTE: „Jeff Bezos și epoca Amazon” de Brad Stone

de | 20/04/2015 | 0 comentarii

Reading Time: 3 minutes

Jeff Bezos și epoca Amazon nu este o carte pe care o vei citi într-un weekend și asta nu pentru că are 450 de pagini, ci pentru că în timpul lecturii vei dori să-ți notezi idei, strategii și să te apuci de treabă. Nu degeaba se regăsesc mai multe pagini albe pentru observații și note, la finalul cărții.

Autorul acestei cărți este Brad Stone, un jurnalist care timp de 15 ani a scris despre Amazon și despre tehnologiile din Silicon Valley pentru publicații precum Newsweek și New York Times. În 2011, Brad l-a vizitat pe Jeff Bezos, fondatorul Amazon.com, și l-a convins să colaboreze cu el pentru această carte despre gigantul IT. Inițial Jeff era de părere că e prea devreme pentru a marca istoria Amazon, dar a acceptat când a văzut ce frumos și-a vândut Brad ideea: a redactat un comunicat de presă în stilul Amazon special pentru întâlnirea respectivă.

„Această carte își propune să să spună povestea din spatele unuia dintre cele mai mari succese antreprenoriale. Este povestea despre cum un copil talentat a ajuns un director executiv extraordinar de motivat și de adaptabil și despre felul în care el, familia și colegii lui au pariat masiv pe o rețea revoluționară numită internet și pe viziunea grandioasă a unui singur magazin care vinde de toate.”

Cartea îmi amintește de biografia lui Steve Jobs. Steve și Jeff sunt diferiți, însă au moduri asemănătoare de lucru și sunt capabili să îngrozească orice angajat care nu îi susține ideile, care de multe ori sunt „viziuni deformate”, după cum le numește autorul Brad Stone. Apple și Amazon sunt companii la fel de diferite precum fondatorii lor, dar ambele au reușit schimbe lumea și industriile în care își desfășoară activitatea.

jeff-bezon-si-epoca-amazon-editura-publica-carte

Încă de la începutul cărții ești aruncat într-o epocă de pionierat a internetului. În anii ’90, când a Jeff a cumpărat domeniul Amazon.com, rețeau internet era într-o complet altă eră, iar comerțul electronic era practic inexistent. Librăria online cu milioane de cărți ce puteau fi cumpărate din orice colț al lumii a devenit peste ani magazinul cu de toate, pe care îl știm și de la care cumpăram astăzi. Startul a fost unul greoi, deși perioada și boom-ul erei .com a fost de mare ajutor. Din primele capitole aflăm cum s-a format acest magazin și conceptul din spatele lui, cine a lucrat pe pozițiile cheie în perioada de început, cine a crezut în proiect și cine a muncit 7 zile din 7, de la întâlniri de afaceri în restaurante de lux până la munca de sortare a coletelor în depozit, din perioada sărbătorilor când echipa era depășită de numărul comenzilor.

În „Jeff Bezos si epoca Amazon” găsim multe strategii și lecții pe care orice antreprenor ar trebuie sa le știe despre marketing, publicitate, management-ul resurselor, alegerea angajaților perfecți și multe altele. De exemplu, e interesant de aflat ce teste făcea Jeff Bezos cu cei pe care îi angaja pe poziții importante:

– De ce capacele de canal sunt rotunde?

– Sunt rotunde pentru că pot fi fixate mai ușor?

– E inexact, dar nu e un răspuns rău.

O explicație oferită de autor: un capac rotund nu poate cădea în gura de canal circulară, în timp ce un capac pătrat poate cădea dacă este introdus pe diagonală. 

Dăcă dorești să afli mai multe despre istoria acestei companii și fondatorul acesteia, citește și articolul 5 momente cheie din istoria Amazon.com.

Cartea  Jeff Bezos și epoca Amazon de Brad Stone a apărut în 2014 la Editura Publica. Traducere din engleză: Dan Bălănescu.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne