Care sunt achizițiile care ne fac fericiți?

de | 13/12/2014 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

Într-un studiu recent realizat la Universitatea Cornell din Statele Unite ale Americii s-a demonstrat că banii cheltuiți pe experiențe aduc mai multă satisfacție în comparație cu achiziția de bunuri materiale.

Experiențele

Studiul pune accent pe trăirile simțite înainte de achiziția finală și aduce în discuție anticiparea satisfacțiilor. Astfel, persoanele care se gândesc la experiențele achiziționate, dar încă neconsumate, sunt mai fericite ca acelea care se gândesc la produsele pe care le vor cumpăra. Această fericire este condiționată și de durata așteptării. Cu cât aștepți mai mult experiența, cu atât fericirea va fi mai mare.

http://www.dreamstime.com/stock-image-boy-traveling-image3475551De exemplu, dacă cumpăram din timp bilete la un concert sau facem rezervări pentru o vacanță, ne imaginăm cum ne vom simți în momentul acelor experiențe încă din momentul achiziției. La fel se întâmplă și cu bunurile materiale, de exemplu, un nou scaun pentru birou sau a unei perechi de adidași. Din momentul dorinței ne imaginăm cum acel nou produs ne va aduce un anumit nivel de satisfacție. Studiul arată că nivelul maxim de fericire este atunci când contemplăm la experiențe și nu la produsele cumpărate.

Produsele

banksy-fericire-achizitii-produse-art

Piatră și marker. British Museum, Londra. A supreviețuit 8 zile. Acum în colecția permanentă. (Arta la zid – Banksy, VELLANT, 2009)

Plăcerile pe care ni le imaginăm că anumite experiențe sau produse ni le vor oferi diferă și de tipul fiecăruia. Unii dintre noi devenim mult mai entuziasmați la un nou lucru pe care îl dorim sau de care avem nevoie, dar majoritatea primim doza cea mai mare de satisfacție atunci când dăm banii pe experiențe sau trăiri.

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Cornell, sunt mai mulți factori care ar putea explica aceste descoperiri. De exemplu, e posibil ca așteptarea unor experiențe să nu fie atât de competitivă ca așteptarea unui bun material. Într-o parte a studiului s-au analizat persoanele  care stau la diferite rânduri, iar cei care așteptau să achiziționeze un produs erau mult mai agitați și competitivi în comparație cu cei care așteptau o experiență (un film, o piesă de teatru etc.). În plus, anticiparea experiențelor aduce și beneficii sociale, îi determină pe consumatori să se simtă conectați unii cu alții și, drept urmare, mai fericiți.

Studiul „Waiting for Merlot: Anticipatory Consumption of Experiential and Material Purchases” semnat de Amit Kumar, Matthew A. Killingsworth și Thomas Gilovich a fost publicat în numărul din septembrie, 2014, al publicației „Psychological Science”.


 Ai ceva de adăugat la acest articol?
Trimite un email pe adresa lucian (at) trusted.ro.


Nu uita să te abonezi la newsletter-ul TRUSTED.ro trimis o dată pe săptămână, în fiecare joi!

Foto 1: © Sonya Etchison | Dreamstime.com
Foto 2: © Lucian Rotaru 

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne