De la finalul lunii octombrie, poate chiar mai devreme, au început să circule tot felul de zvonuri: când va fi Black Friday la marile magazine online?, ce reduceri spectaculoase vor fi în acest an?, oare se vând și case online?, oferta de mașini va fi mai mare? și multe altele. Deși numele de „Black Friday” a devenit complet nepotrivit în scena românească, sfârșitul lunii noiembrie înregistrează, de la an la an, recorduri de vânzări în mediul online.
„În aceste zile sunt mai multe comenzi online și vizite chiar și la magazinele care nu au reduceri de Black Friday. Sunt zile bune pentru comerțul online din România”, spunea Radu Vilceanu la o dezbatere despre tendințele în comerțul online.
De ce „Black Friday”?
Probabil mulți vom răspunde prin banalul „așa o numesc magazinele online mari din România”. Dar de ce e „vinerea neagră”, de ce folosim denumirea în engleză și de ce Black Friday e atât de dezvoltat în online?
Această sărbătoare de reduceri, dacă putem să o numim așa, e preluată de la americani, dar a fost înțeleasă puțin altfel la noi. Peste ocean, Black Friday aduce reduceri pentru magazinele fizice și este în ultima vineri din luna noiembrie. Pentru online, cei de SUA au Cyber Monday și, la fel, este chiar într-o zi de luni, cea de după vinerea neagră!
În România a prins doar numele de Black Friday dar semnificațiile s-au pierdut pe drum. Acesta este motivul pentru care unele magazine online au început săptămâna trecută, majoritatea au anunțat Black Friday în această vineri, iar destul de multe magazine au rămas pe săptămâna viitoare, poate în speranța că se vor sincroniza puțin cu reducerile oficiale din SUA.
Chinezii sunt mai creativi
Săptămâna trecută distribuiam pe pagina de Facebook TRUSTED.ro un articol despre cea mai mare zi de reduceri din lume. Aceasta este numită „Singles Day” și are loc în fiecare an în China, pe 11 noiembrie (11.11, de aici și numele de ziua celor singuri). Anul acesta Alibaba a avut vânzări în valoare de 9 miliarde de dolari într-o singură zi, aproape de 3 ori mai mult în comparație cu cât se vinde în SUA de Black Friday și Cyber Monday. Nu trebuie să luăm China ca un model având în vedere cenzura cruntă din mediul online de acolo, dar nici să nu închidem ochii complet.
Deși ne lăudăm peste tot că suntem creativi și plini de inspirație, la capitolul comerț online România s-a mulțumit să reproducă sărbătoarea americanilor și să vină cu reduceri care de multe ori sunt puțin cam dubioase pentru utilizatorul care folosește plug-in-uri precum Pricy sau PriceExpert. Poate la anul vom fi ceva mai creativi și vom mobiliza toate campaniile creative din această perioadă sub un alt nume.
Ce mai contează pănă la urmă? Astea sunt doar mici detalii. Să aveți spor la cumpărături online și să nu uitați de indiciile TRUSTED.ro pentru a depista un magazin online fraudulos!
Ai ceva de adăugat la acest articol?
Trimite un email pe adresa lucian (at) trusted.ro.
Abonează-te la newsletter-ul TRUSTED.ro pentru a primi pe email articolele de pe blogul nostru. Îl trimitem o dată pe săptămână, în fiecare joi și respectăm standardele noastre, deci nu facem spam.
0 Comentarii