Cumpărătorii care se folosesc de orice resursă, tehnologie sau informație pe care o au la dispoziție pentru a ajunge la cele mai bune oferte sunt denumiți „Xtreme Shoppers” (în traducere, cumpărători extremi). Un studiu despre comerțul electronic realizat de Gfk România și denumit FutureBuy a fost publicat pe 15 septembrie 2014 și analizează acest segment aflat în creștere la nivel global.
Numărul cumpărătorilor români influențați de informațiile găsite pe Internet a crescut anul acesta cu 34% față de 2013 și este peste media actuală din Comunitatea Economică Europeană (CEE). Cea mai mare prezență a acestui segment de cumpărători este înregistrată în regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmată de SUA și America Latină, potrivit studiului Gfk.
Rezultatele studiului „Future Boy”
- în 2014 numărul cumpărătorilor denumiți „Xtreme Shoppers” e mai mare cu 34% față de anul 2013
- 67% dintre aceștia folosesc Internetul pentru a se informa despre un produs înainte de a-l achiziționa din magazinul fizic (webrooming), iar 38% dintre aceștia merg să vadă produsul în magazin, după care îl cumpără online sau de la alt retailer (showrooming). Despre aceste comportamente puteți găsi mai multe informații în această postare de pe blogul TRUSTED.ro.
- aproape 4 din 10 respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare;
- experiența anterioară cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt în continuare elemente dominante în procesul de cumpărare;
- cumpărătorii sunt din ce în ce mai siguri pe ei, se simt în control (72%) și independenți de influența retailerilor sau a brandurilor (64%);
- a crescut reticența față de monitorizarea activității pe Internet.
Cercetarea a fost desfăşurată online, pe un eşantion de 1000 de respondenţi din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populaţia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 şi 45 de ani.
Ai ceva de adăugat la acest articol? Trimite un email pe adresa lucian at trusted punct ro.
0 Comentarii