20 de ani de la prima comandă online

de | 12/08/2014 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

Pe data de 11 august 1994 a fost efectuată prima comandă online securizată. Potrivit mai multor surse, albumul lui Sting „Ten Summoner’s Tales” a fost primul produs achiziționat online în acea zi pentru suma de 12,48 de dolari de pe site-ul NetMarket. Au trecut 20 de ani de atunci, timp în care comerțul electronic a evoluat, a devenit mult mai sigur și a crescut în popularitate odată cu Internetul.

Deși nu sunt informații exacte despre prima comandă online din România, cybershop.ro este recunoscut ca fiind primul magazin online din țara noastră. Acesta  a apărut ceva mai târziu, în 1997, și comercializa CD-uri cu muzică, potrivit gadget.ro. Anii de început ai comerțului virtual românesc nu au fost remarcabili, iar multe din magazinele lansate au avut mari dificultăți în a supraviețui în acest nou mediu. Abia în anul 2000 au început să apară site-uri ce comercializau produse IT și tot atunci a fost lansat și Okazii.ro, primul site de licitații online din România care operează și în ziua de astăzi. Un an mai târziu întră pe piața și Emag.ro, liderul pe piață de astăzi, iar din 2004 este posibilă și plata cu cardul online, fiind implementat standardul de securitate 3D Secure de către Visa şi MasterCard.

prima comandă online

Cum arăta magazinul cybershop.ro în 1998 (https://archive.org)

Creșterea comerțului electronic a fost condiționată și de accesul utilizatorilor români la Internet. Dacă în anul 2002 numărul utilizatorilor era de 1,77 milioane potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), în anul 2013 acesta a ajuns la aproximativ 6,5 milioane, o creștere de peste 250%. Și numărul magazinelor online crește de la an la an, în 2013 această piață ajunge la aproximativ 4500 de magazine, iar, potrivit Galei Premiilor eCommerce (GPeC), valoarea produselor comercializate online este de aproximativ 600 milioane de euro.

Magazinul online din ziua de astăzi este cu mult diferit față de cel de acum 20 de ani. Astfel, comerțul electronic din 2014 se adaptează erei dispozitivelor mobile și rețelelor de socializare și, după cum scriam în postarea publica ieri, putem vorbi de apariția comerțului electronic social.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne