5 metode cum să-ți promovezi magazinul online folosind opiniile clienților – guest post Călin Biriș

de | 22/03/2021 | 0 comentarii

Reading Time: 5 minutes

Guest Article by Călin Biriș

Conform studiilor știm deja că opiniile clienților joacă un rol foarte important în procesul de vânzare al produselor din magazinele online. Însă este suficient doar să colectezi opiniile clienților? Ce poți face extra cu acestea pentru a-ți promova magazinul online?

Dacă vrei să profiți la maxim de acest cadou excelent oferit de clienți (opiniile lor) îți recomand să testezi următoarele 5 metode de promovare:

  1. Testimoniale și opinii pe site 

Widgetul de opinii în care sunt afișate recenzile clienților ajută foarte mult la creșterea încrederii în magazinul tău. Pe lângă acesta, îți propun să te gândești și la următoarele variante:

  • Folosește testimoniale în slider pentru a crește încrederea în business, pentru a crește atractivitatea unui produs sau a unui pachet promovat.
  • Realizează o pagină dedicată opiniilor clienților, unde să trimiți clienții indeciși care lasă produse în coș.
  • Folosește pe paginile produselor capturi cu comentarii pozitive de pe Facebook.
  • Folosește recenzii video de la clienți pe paginile produselor sau pe prima pagină a siteului.

Conform studiilor de UX realizate de Baymard Institute 35% dintre magazinele online greșesc când vine vorba de folosirea conținutului video pe paginile produselor. Recomandarea acestora este să se introducă clipurile video în galeria de imagini, iar thumbnailul corespunzătoar să aibă iconiță de play. În plus, este o bună practică să se repete clipul video și în descrierea produsului.

2. Postări pe Social Media cu mărturii de la clienți

Printre cele mai bune postări pe paginile de Facebook ale magazinelor online cu care am lucrat au fost cele cu poze de la clienți. Aceste mesaje obțin în medie cel mai bun engagement (reacții și comentarii) și chiar cereri de ofertă / întrebări despre preț.

Pentru Edotec România am făcut chiar un album foto cu astfel de poze.

Îți recomand ca în coletul produsului să introduci o scrisoare sau felicitare drăguță în care să mulțumești clientului și să-l încurajezi să-ți trimită o poză, pe care să o postați pe Social Media. De asemenea, poți să-i trimiți și un e-mail automat în care să-i amintești de acest lucru.

Încearcă și tu și vezi ce efect va avea pe paginile tale de Facebook, Instagram, Pinterest etc.

3. Realizează reclame cu testimonialele clienților 

Dacă tot obții încrederea clienților și aceștia îți trimit mesaje frumoase despre magazinul tău și produsele pe care le vinzi, folosește-le pe acestea pentru a face reclame. Un client va avea mereu încredere mai mare în opiniile altor cumpărtori, decât în mesajele promoționale ale magazinelor. De aceea, folosește-te de această armă. Uite ce bine aplică această tactică cei de la BeeStick. Crezi că aceste postări obțin organic așa multe reacții? Dacă folosești Facebook Ads Library, vei descoperi că acestea sunt promovate.

 

4. Încurajează clienții să posteze poze pe Social Media

În aceeași direcție cu recomandarea anterioară, folosește-te de mici trucuri de comunicare pentru a obține poze pe Social Media de la clienți. În acest fel îi vei transforma în promotori ai afacerii tale.

Spre exemplu, magazinul online Tiparo mi-a trimis la începutul pandemiei un tricou cu mesajul „Totul va fi bine”. Ce surpriză plăcută! Iar organizatorii evenimentului Electric Castle sunt renumiți pentru afișajul de la intrarea în festival, unde schimbă mesajele tot la câteva ore, oferid participanților un motiv de selfie.

 

Tu cu ce ai putea surpride clienții pentru a-i face să posteze pe Social Media selfie-uri în care să dea tag magazinului tău? Poate le oferi un cadou, poate le scrii un mesaj emoționant, poate faci un gest caritabil în numele lor, poate faci un ambalaj „instagramabil” etc.

5. Realizează un program de clienți ambasadori

Cu toții știm popularele pop-up-uri sau zone de abonare la newsletter, însă ce se întâmplă cu acei abonați o dată ce ajung în listă? Este suficient să le trimitem newslettere săptămânale?

Recomandarea mea este să îți faci un program de clienți ambasadori. Celora care se abonează la newsletter, pe lângă informare prioritară privind ofertele, să le mai oferi și:

  • acces în premieră și exclusivitate la anumite produse sau oferte înainte să le lansați oficial; în acest mod, testați și atractivitatea pachetelor, primiți feedback și testimoniale, înainte să investiți bani în publicitate.
  • prioritate la client service; în anumite perioade mai aglomerate precum Black Friday sau înainte de Crăciun, merită să oferi extra atenție clienților fideli. Dacă aceștia au nevoie să intre în contact cu echipa ta, oferă-le prioritate.
  • evenimente dedicate; chiar dacă încă este nerecomandat să facem întâlniri față în față, avem suficiente instrumente online pentru a ne vedea LIVE cu clienții. Cum ar fi să faci conferințe cu experți din domenii de interes pentru clienți, la care să poată participa doar cei din clubul de ambasadori?
  • concursuri cu premii; cum ar fi dacă ați oferi în fiecare lună un premiu surpriză la clienții care postează o poză cu produsele vândute de voi, folosind un hashtag al vostru? Sunt platforme precum Woobox, care vă ajută să faceți pagini de concurs și galerii cu postări pe un anumit hashtag din doar câteva click-uri.

Ce să faci în continuare

Nu mai sta pe gânduri. Notează-ți chiar acum în lista ta de sarcini de marketing una sau două tactici pe care să le implementezi luna aceasta, pentru a-ți promova magazinul online folosind opiniile și testimonialele clienților. Frumusețea acestor tactici este că aduc rezultate pe termen lung în mod recurent. Doar trebuie să fii consistent în a le folosi și în a acorda atenție clienților care vă recomandă.

Mult spor și la cât mai mulți clienți fideli!

Călin Biriș

Călin este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, programul de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 200 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat mai mult de 15.000 de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA.

În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

 

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne