GDPR în e-commerce: ce mai învățăm din măsurile luate de Autoritate

de | 23/10/2019 | 0 comentarii

Reading Time: < 1 minute

Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a publicat o listă cu 55 de măsuri (avertismente, amenzi și alte măsuri coercitive) luate în perioada iunie – septembrie 2019, în ceea ce privește respectarea regulamentului datelor personale (GDPR).

Transparența Autorității este de apreciat, mai ales că avem de învățat destule lucruri și putem extrage bune practici din aceste măsuri. Cele mai frecvente probleme au fost:

  1. Magazinele online și site-urile analizate nu au răspuns (deloc sau suficient sau în termenul legal) la cererile persoanelor fizice privind încălcarea GDPR.
  2. Site-urile au trimis mesaje comerciale fără consimțământul persoanelor vizate (sau fără dovada acestui consimțământ). De asemenea, site-urile au continuat să trimită mesaje și după ce utilizatorii au încercat să se dezaboneze.
  3. Nu au fost luate măsuri de securitate suficiente sau deloc pentru a proteja datele personale colectate, ceea ce a dus (sau putea duce) la dezvăluiri neuautorizate de informații private.

Iată câteva cazuri semnificative:

[supsystic-tables id=5]

Până acum, ANSPDCP a dat amenzi de peste 325.000 de euro pentru încălcarea legislației privind protecția datelor, de la intrarea în vigoare a GDPR-ului, adică 25 mai 2018.

Citește și:
>
Primele 3 amenzi GDPR în România: de la „Se poate întâmpla” până la „Criptarea, soluția minune”
>
PREMIUM: Ați văzut ultimele amenzi ale ANPC? Să învățăm din ele!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne