Butonul Like de pe site îți poate face probleme: ești responsabil alături de Facebook

de | 30/07/2019 | 1 comentariu

Reading Time: 2 minutes

Ne-am obișnuit cu butonul Like pe site-urile magazinelor online. Ce nu știe toată lumea este că transmitem date personale chiar dacă nu dăm click pe Like. Simpla prezență a codului de Like în site-ul unui magazin online îi spune lui Facebook că am vizitat acea pagină și eventual îi dezvăluie și alte lucruri despre noi.

Iată că recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că administratorul unui site pe care există butonul „Îmi place” de la Facebook poate fi operator, împreună cu Facebook, în privința colectării și a transmiterii către Facebook a datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului său. Totul a pornit de la o acțiune în justiție inițiată în Luxeumburg de Verbraucherzentrale NRW, asociație germană de utilitate publică pentru apărarea intereselor consumatorilor, împotriva magazinului online Fashion ID.

CJUE a apreciat că magazinul online a transmis societății Facebook Irlanda date cu caracter personal aparținând vizitatorilor site-ului său, fără consimțământul acestora și cu încălcarea obligațiilor de informare prevăzute de dispozițiile referitoare la protecția datelor personale. Cu alte cuvinte, magazinul online n-a scris undeva pe site ce informații personale transmit cumpărătorii despre ei prin simplul fapt că au ajuns pe acel site unde există acel buton.

Alte constatări:

  • magazinul online nu poate fi considerat operator în privința operațiunilor de prelucrare de date efectuate de Facebook după transmiterea lor către aceasta din urmă; deci, după ce utilizatorul a dat click pe Like, nu mai e treaba magazinului ce mai face Facebook cu acele date transmise;
  • acel buton ajută la optimizarea de marketing în cadrul magazinului online; „de aceea, tocmai pentru a putea beneficia de acest avantaj comercial, magazinul online, prin inserarea unui asemenea buton pe site-ul său, pare să-și fi dat consimțământul, cel puțin implicit, pentru colectarea și dezvăluirea prin transmitere a datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului său” (se arată în comunicatul oficial);
  • magazinul online trebuie să furnizeze, la momentul colectării, anumite informații acestor vizitatori, cum ar fi, de exemplu, identitatea sa și scopurile prelucrării.

Dacă nu doriți să renunțați la Like-ul de la Facebook pe site-urile magazinelor voastre online, vă recomandăm să nu mai inserați prin embed codul de la Facbook, ci să puneți eventual o imagine cu butonul Like, care va duce apoi la Facebook. În acest fel, imaginea va fi apelată de pe server-ul vostru, nu de pe cel al lui Facebook.

O altă variantă este să inserați codul de la Facebook, dar în așa fel încît utilizatorul să nu poată da Like automat din site-ul vostru, ci numai după ce activează script-ul de la Facebook care face posibil like-ul.

Citiți comunicatul de presă al Curții de Justiție a Uniunii Europene (PDF)


1 Comentariu

  1. Marian Savu

    Chiar am scos toate scripturile de la Facebook de pe sit pentru a evita astfel de probleme. O sa aleg butoane statice si nu pe cele oferite de reteaua sociala.

    Răspuns

Lăsați un Răspuns pentru Marian Savu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri







Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro

Urmărește-ne