Despre rolul reputației în cartea „Captivat. Cum să creezi produse care formează obișnuințe” (Nir Eyal, Ryan Hoover)

de | 17/10/2018 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

Dincolo de recompensele pe care le primește pentru că folosește un anumit produs sau serviciu, consumatorul este interesat, în cele din urmă, de recunoașterea socială și de reputația sa și a produsului/serviciului folosit. Pe măsură ce folosești Instagram, de exemplu, vrei să fii recunoscut drept o persoană cu o viață activă, pricepută la fotografie, poate chiar un globe-trotter!

Cartea a apărut în 2014, iar traducerea ei în română în 2018

Aceasta este una dintre constatările cărții “Captivat. Cum să creezi produse care formează obișnuințe” de Nir Eyal și Ryan Hoover.

Cumpărătorii online sunt curioși să citească recenziile semenilor lor și vor să-și formeze o opinie fundamentată înainte de a comanda de la magazine online.

Reputația reprezintă o formă de valoare stocată pe care utilizatorii pot miza la propriu. Pe piețele online cum ar fi eBay, TaskRabbit, Yelp și Airbnb, cei care au punctaje negative sunt tratați diferit față de cei care se bucură de o reputație bună. Poate fi adesea un factor hotărâtor pentru a determina prețul pe care îl obține un vânzător pentru un articol pe eBay, cine este selectat pentru o lucrare pe TaskRabbit, ce restaurante apar în topul rezultatelor căutării pe Yelp și prețul închirierii unei camere pe Airbnb.

Pe eBay, atât cumpărătorii, cât și vânzătorii își iau foarte în serios reputația. Gigantul în comerț electronic scoate la iveală punctaje ale calității generate de utilizatori pentru fiecare cumpărător și vânzător și îi premiază pe cei mai activi utilizatori ai săi cu insigne ce simbolizează că sunt demni de încredere. Pentru companiile care au reputații proaste este dificil, dacă nu chiar imposibil să concureze cu vânzătorii care sunt foarte bine cotați. Reputația reprezintă o formă de valoare stocată care crește probabilitatea folosirii unui serviciu. Fie că sunt cumpărători sau vânzători, reputația îi face pe utilizatori să apeleze în continuare la serviciul în care și-au investit eforturile, pentru a menține un punctaj considerabil care atestă standardele înalte de calitate.

Nir Eyal este invitatul special de la GPeC Summit – 12-13 noiembrie 2018. El va susține un keynote inspirațional despre cum să creezi servicii de care să se îndrăgostească utilizatorii tăi și să rămână consumatori captivi (“hooked) ai brand-ului tău.

Cartea celor doi autori este o lectură agreabilă pentru cei care fac astăzi marketing, sales, pentru dezvoltatorii de software, pentru cei care vînd SaaS-uri etc. Meritul suprem al volumului este că vine cu o mulțime de exemple și studii de caz. Însă nu mereu descrierea unor experimente pe șoareci și porumbei din anii 2000-2001 este relevantă. Impresia de elemente disparate vine poate și din faptul că acest volum lipește cap la cap și unele articole mai vechi de pe blog-ul lui Nir Eyal, deci a fost mai greu să facă legătura între ele. Important este să iei din acest volum ce-ți trebuie și sigur vei găsi ceva util pentru job-ul tău.

CITEȘTE RECENZIA CĂRȚII LA CYBERCULTURE.RO

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri







Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro

Urmărește-ne