Comisia Europeană vrea să facă viaţa magazinelor online din UE mai uşoară. În acest sens, a publicat de curând un plan de acţiune despre TVA (textul integral în engleză – PDF), care va constitui baza unor propuneri către Parlamentul şi Consiliul European. Acest plan conţine acţiuni menite să armonizeze regulile de TVA şi să elimine obstacolele din calea comerţului electronic intra-european.
Potrivit unei analize realizate de Ecommerce Europe, sistemele diferite de impozitare, regulile şi nivelul TVA-ului reprezintă o barieră importantă pentru 48% din companiile online care vând în străinătate. Iată câteva exemple concrete de obstacole identificate în Barometrul E-commerce 2016:
- costuri mari legate de contabilizarea şi administrarea TVA-ului;
- proceduri greoaie de înregistrare şi declarare a TVA-ului;
- necunoaşterea regulilor privind TVA-ului;
- probleme practice privind afişarea pe site-uri a preţului cu TVA inclus.
Comisia Europeană va prezenta propunerile sale până la sfârşitul anului 2016. Câteva dintre acestea:
- extinderea actualului Mini One Stop Shop la întregul comerţ transfrontalier, inclusiv la e-commerce (acum acest serviciu este disponibil în România numai pentru firmele furnizoare de servicii electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune şi televiziune);
- introducerea unor măsuri de ajutor pentru start-up-urile din UE;
- eliminarea măsurilor de scutire de TVA anti-concurenţiale pentru ţările terţe.
În plus faţă de aceste propuneri legislative, ca parte a strategiei Digital Single Market, Comisia Europeană va prezenta în 2017 un pachet menit să sprijine dezvoltarea IMM-urilor, prin simplificarea structurii TVA-ului.
0 Comentarii