Tu câte compromisuri eşti dispus să faci în afiliere?

de | 27/01/2016 | 0 comentarii

Reading Time: 4 minutes
  • Varianta A: nici unul
  • Varianta B: atâtea câte sunt necesare ca să fii pe plus
  • Varianta C: despre ce compromisuri vorbim?

affiliate_marketing-2paraleAm mai vorbit anterior despre relaţia pe care o are un advertiser cu marketingul afiliat. Aşa cum spuneam, este o relaţie care nu merge din inerţie, ci pentru care ambii parteneri implicaţi trebuie să lucreze. Nu tot timpul, nu în fiecare secundă, dar în mod consecvent şi determinat.

Şi, cum ştim cu toţii, în orice relaţie apar compromisurile, aşa că este atât de uşor să ne lovim şi de aspectul acesta aici. Dar cât este de adevărat, oare?

Ai un magazin online şi un buget de marketing, mai mare sau mai mic și câteva canale de marketing pe care urmează să le încerci pentru a-ţi promova afacerea şi, desigur, pentru a-ţi creşte numărul de clienţi sau volumul de comenzi. Le încerci pe toate simultan şi constaţi că bugetul nu este atât de îmbucurător pe cât ţi-ai dori aşa că nu-ţi rămâne de făcut decât să… măsori. Să măsori rezultatele versus cât ai investit şi să compari eficiența canalelor pe care le foloseşti. Nici nu realizezi la început cât de vital este pentru afacerea ta să faci această măsurătoare, aceste calcule simple. Şi este la fel de posibil ca, odată ce ai rezultate şi vezi că unele canale nu performează aşa cum ar trebui, să NU le opreşti. Da, pentru că scopul este să optimizezi, nu să renunţi la acele canale. Să vezi ce nu funcţionează, să te întrebi de ce nu, să afli cauza şi metodele să îmbunătăţeşti. Acesta să fie oare unul din acele compromisuri? Dacă ceva merge, de ce să să opreşti?  Compromis 1: Testează pe minimum 6 luni canalul respectiv pentru nişte rezultate relevante şi acţionează pe baza lor. Da, minimum 6 luni.

Ai ajuns în reţeaua de marketing afiliat; oricum ştiai în principiu cum stă treaba: faci descrierea campaniei, selectezi şi aprobi afiliaţi, urci nişte bannere şi feed-uri şi aştepţi comenzile. De fapt, să detaliem puţin: faci descrierea campaniei corect, adecvat publicului căruia i te adresezi – afiliaților, nu consumatorului final. Afiliaţii sunt intermediari în relaţia dintre tine şi clienţii tăi, ei NU SUNT CLIENŢII TĂI. Adaptează mesajul către ei: cine eşti, ce aduci pe piaţa online prin magazinul tău, care este consumatorul target, ce perioada de recurență şi ce comision vei oferi, care sunt cel mai bine vândute categorii/ produse, dacă există sezonalitate, orice informaţie care va ajuta afiliaţii să înţeleagă afacerea ta şi să faciliteze procesul de vânzare. De la ei către clienţi, nu de la tine către client.

Nu uita! Alege apoi uneltele de promovare şi urcă-le în platformă. Şi nu uita de feed-uri! Bannere pe toate dimensiunile clasice, aceleaşi ca și cele pe care le foloseşti pentru Adwords sau Facebook, sau feed-uri pe categorii de produse sau feed-uri cu produse pentru femei/ bărbaţi/ copii/ tipuri de produse etc. Ai grijă să anunţi cu cel puţin două zile înainte afiliaţii despre fiecare campanie pe care o vei lansa în magazinul tău online. Fii atent: pe ei nu-i interesează neapărat să ştie programul magazinelor tale fizice, campaniile din magazinele tale offline sau să primească acele clasice comunicate de presă. Ei au nevoie de informaţii legate de ce faci tu online, în timp util şi prin instrumente relevante. Comunică în permanență cu ei! Fii proactiv, întreabă-i până la agasare, cere-le şi vor răspunde. Creează concursuri pentru ei, oferă premii celor mai performanţi, ai grijă specială pentru cei ce-ţi produc cel mai bine. Compromis 2: Munceşte în permanență, fii activ, comunică, urcă unelte, oferă informaţii, întreabă, premiază.  Da, trebuie să munceşti.

Analizează în permanență rezultatele pe care le primeşti din fiecare canal utilizat. Cifrele trebuie să ajungă prietenele tale sau caută-ţi un prieten care să relaţioneze uşor cu ele. Nu este cel mai uşor lucru şi nu este pentru toţi, dar cifrele sunt vitale pentru afacerea ta. Cere rapoarte şi analize, acolo unde poţi. Dacă nu găseşti suficiente informaţii şi concluzii privind ce se întâmplă în procesul de afiliere, cere ajutorul reprezentanţilor 2Parale şi solicită un audit. Ştii cât te costă o comandă venită prin marketing afiliat? Dar una prin Adwords? Dar una prin comparatoare? Ştii că, în afiliere, nu plăteşti click-uri, ci exclusiv vânzări? Ştii că plăteşti doar după ce se finalizează comanda? Ştii că poţi să aprobi comisioanele către afiliaţi cu o întârziere care să-ţi acopere perioada potenţială de retur a unei comenzi? Compromis 3: Adună cifre, cere rapoarte, trage concluzii, măsoară rezultate, vezi ce costuri ai şi profită de oportunităţi.  Da, ai nevoie de cifre şi analize.

Întrebarea este: tu câte compromisuri eşti dispus să faci pentru afacerea ta? Şi… în general? 

Tu ce sentiment ai când eşti în faţă unei situaţii necunoscute? Vezi câtă muncă implică sau oportunităţi?

Ce abordare ai? Ce identifici în astfel de situaţii: mai mult efort pentru ţine sau beneficii pentru afacerea ta?

Vezi un ritm comod de creştere organică, acela cu care eşti obişnuit, sau un potenţial de creştere de care poţi profita, cu tot ce implică acel efort? Vezi costuri şi facturi de plata sau vânzări finalizate şi încasări? Vezi posibilităţi sau probabilităţi?  Vezi ce s-ar putea întâmpla sau exact ce se va întâmpla? Tu până unde eşti dispus să mergi pentru a ajunge la rezultatele pe care ţi le doreşti în afacerea ta?


Articol redactat de Carmen Grigore, Business Development Manager @ 2parale 

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne