Principalele trend-uri din e-commerce pe care trebuie să le urmezi în 2016

de | 22/01/2016 | 0 comentarii

Reading Time: 3 minutes

Comerţul electronic se dezvoltă de la an la an. Vânzările din online sunt pe un trend ascendent. Din ce în ce mai multe brand-uri îşi mută business-ul şi în online, iar din ce în ce mai mulţi antreprenori decid să-şi deschidă afaceri online. Dacă eşti posesorul unei afaceri online sau cochetezi cu ideea de a-ţi deschide propriul magazin, îţi prezentăm pricipalele trenduri de eCommerce pe care ar trebui să le urmezi în 2016. Asigura succesul afacerii tale!

Ascensiunea cumpărăturilor de tip mobile – Design-ul Responsive devine obligatoriu!

1.ResponsiveSmartphone-urile au devenit o necesitate. Odată cu dezvoltările tehnologice, acestea nu mai servesc doar scopului comunicaţional. Consumatorii au acces la entertainment, au acces la informaţii şi au posibilitatea de a efectua procesul de achiziţie direct de pe aceste device-uri. Popularitatea smartphone-urile a dus la ascensiuna cumpărăturilor de tip mobile.

Acelaşi lucru se poate spune şi despre tablete. Au trecut de mult zilele în care consumatorii cumpărau doar de pe desktop sau laptop. Magazinele online trebuie să beneficieze de un design responsive pentru a oferi consumatorului o experienţă plăcută, simplă. Consumatorul trebuie să aibă posibilitatea de a achiziţiona bunul în momentul în care simte că are nevoie. Dacă el vede pe mobil reclamă, dar trebuie să aştepte să ajungă acasă pentru a putea intră pe de laptop, este foarte posibil să pierzi acel client.

În linii mari, din 2016 orice magazin online care nu beneficiază de un design responsive pentru toate device-urile va pierde – pe toate fronturile.

Customer Centric Approach – Accentul pus pe client!

2.CustomerCentric_largeDesign-ul responsive a devenit obligatoriu, ceea ce înseamnă că magazinele online trebuie să facă trecerea către o abordare multi-channel. Aceasta presupune un management bun al informaţiilor şi o înţelegere a clientului din toate unghiurile. Scopul este depăşirea aşteptărilor consumatorilor. Soluţiile customizate de engagement al clientului şi de management al informaţiei ajută retailerii să înţeleagă consumatorul şi să optimizeze interacţiunile pe toate canalele de comunicare.

Personalizare – Consumatorii se aşteaptă la o experienţă relevanţă şi personalizată pe toate canalele de comunicare.

Transformarea datelor în dialog – Retailerii pot implementa soluţii pentru a colecta date despre consumator. Date despre ceea ce cumpără, când cumpără, cum cumpără. Pe baza acestora trebuie să îşi consutruiasca următoarele strategii de comunicare pentru a merge direct la ţintă – Clientul este pe primul loc.

Flash Sales, promoţii şi reduceri – fidelizarea publicului ţintă

Promoţiile şi reducerile sunt vitale pentru fidelizarea publicului ţintă şi pentru creşterea vânzărilor. Este important că ele să fie dozate echilibrat, pentru a nu transmite o imagine greşită.

Flash Sales funcţionează perfect în doze mici. Acest gen de promoţie se pretează cel mai bine pentru magazinele online care nu oferă foarte frecvent reduceri – elementul surpriză!

Promovarea în Social Media – Facebook, Instagram şi accentul pe Video

Cel mai important canal de comunicare în social media rămâne Facebook. Totuşi, din raţiuni ce ţin de SEO, este indicat să se folosească şi alte platforme, de exemplu Google Plus sau Twitter. Instagram este o platforma destul de utilizată de români şi funcţionează perfect pentru genul de afaceri online care se bazează pe vizual – fashion, cărţi, etc.

În ceea ce priveşte Facebook, accentul este pus din ce în ce mai mult pe video. Deja s-a dezvoltat funcţia live stream pentru pagini verified şi cu siguranţă va lua amploare pe parcursul anului.

În concluzie, dacă ai deja un business online sau doreşti să îţi construieşti un magazin online, pentru a-i asigura succesul ar fi bine să iei în considerare aceste trend-uri.


*Articol scris de Mircea Bacalu, copywriter @ ContentSpeed.

ContentSpeed, partener TRUSTED.ro, este prima agenţie de e-commerce full service din România care oferă soluţii dedicate magazinelor online pentru crearea, optimizarea şi promovarea B2C şi B2B pe Internet. În peste 14 ani de existenţa, ContentSpeed a pus umărul la construcţia şi lansarea a peste 450 de magazine online, atât pentru start-up-uri cât şi pentru branduri deja consacrate.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri







Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro

Urmărește-ne