Din dorința de a afla cum utilizează Facebook-ul magazinele online din România, am realizat o cercetare pe 188 de magazine care dețin Marca de Încredere TRUSTED.ro, în perioada 24 august – 24 septembrie 2015. Pentru această cercetare am folosit informații colectate cu ajutorul tool-ului Zoomsphere.
Cum am grupat magazinele participante:
- Magazine mari cu peste 50.000 de like-uri pe pagina de Facebook
- În total paginile analizatea aveau 4,5 milioane de like-uri
- Magazine medii, de la 20.000 de like-uri la 50.000 de like-uri
- În total aceste pagini aveau 1,3 milioane de like-uri
- Magazine mici cu mai puțin de 20.000 de like-uri
- În total, 0,6 millioane de like-uri
Cu alte cuvinte, acest studiu analizează pagini de Facebook din e-commerce care în total aduna aproximativ 6,4 milioane de like, cu o medie de 30.000 de utilizatori români pentru fiecare magazin.
Câteva observații:
- Magazinele mici au publicat mai multe postări decât cele mari (fig. 1).
- Zilele cu cele mai multe interacțiuni diferă în funcție de mărimea magazinului: magazine mari – marți; magazine medii- miercuri; magazine mici – vineri. În schimb diferențele nu sunt foarte mari, după cum se vede în fig.2.
- Cele mai multe postări se fac la ora 9 dimineața, cu excepția magazinelor mici unde se publică cel mai mult la ora 10 dimineața (fig.3)
- Sunt magazine mici care publică pe Facebook chiar de la ora 6 dimineața. Ultimele materiale publicate sunt la ora 22.00, iar intervalul cel mai puțin activ e între 17.00 și 18.00.
- Media interacțiunilor pentru o postare: aproximativ 1000 pentru magazinele mari, aproximativ 500 pentru magazine medii și aproximativ 200 pentru cele mici (fig. 4)
Zoomsphere este un tool social media all-in-one ce poate fi testat gratuit. Mai multe informații în limba română găsești pe blogul lor sau pe pagina de Facebook.
0 Comentarii