EMOTA, Asociația de eCommerce din Europa, a lansat la începutul lunii iulie marca de încredere European Trust Mark. Această marcă va fi afișată pe site-urile magazinelor online care îndeplinesc standardele impuse de această organizație. Sistemul de funcționare se aseamănă foarte mult cu cel al Mărcii de Încredere TRUSTED.ro.
„Acest proiect va ajuta la creșterea încrederii consumatorului în lumea digitală. În acest moment, doar 15% din consumatorii europeni cumpără online de la alte state din EU”, a declarat Věra Jourová, comisarul european pentru justiție și afaceri.
Peste 5000 de magazine online din Europa dețin mărci de încredere ce fac partea din rețeaua EMOTA. Ținta de atins până la finalul anului 2015 este de 7000 de magazine. Marca de Încredere TRUSTED.ro este în procesul de înscriere în această rețea. În programul nostru sunt înscrise aproximativ 200 de magazine online din România, multe dintre acestea livrează și în afara țării.
O parte din criteriile pe care trebuie să le respecte magazinele online care se înscriu în programul European Trust Mark pot fi găsite mai jos, în limba engleză. Multe dintre acestea sunt incluse și în standardele TRUSTED.
Code of conduct with high level of consumer protection:
- Transparent information about the trader
- Clear, complete and accurate product description
- Transparent pricing, inclusive of all charges and taxes
- Accurate information to the customer on product availability and delivery times
- Delivery according to the specifications and timing indicated to the customer
- Clear returns process and prompt reimbursement
- Accessible customer service and timely complaint management
- Protection of personal data according to EU and national legislation
- Appropriate protection of minors
- Secure payment methods
Comprehensive accreditation process:
- Online, fully documented, interactive and accessible procedure which enables and ensures merchants’ compliance with the Trustmark requirements
- Online and interactive support and advice to facilitate any necessary improvements to be made by the merchant before the Trustmark can be awarded
- Auditable record of accreditation and Trust Mark performance including the retention of approved Terms & Conditions
Pentru mai multe detalii consultați comunicatul de presă emis de EMOTA.
Ești interesat de comerțul online din România dar și din UE? Abonează-te la newsletter-ul TRUSTED.ro pentru a nu pierde articolele viitoare. În plus, ne găsești și pe Facebook, Twitter și reddit.
0 Comentarii