Recenta decizie a Curtei Supreme din SUA care consfințește căsătoria între persoane de același sex pe întreg teritoriul țării a declanșat o adevărată revoluție comercială în social media. Din convingere sau din oportunism, companiile s-au grăbit să arate că sunt deschise, că celebrează iubirea în orice formă și că au oferte speciale pentru noile cupluri care se vor forma.
Tiffany & Co. a publicat o fotografie cu doi bărbați îmbrăcați la modă, cu mesajul la modă „Long Live Love” și hashtag-ul #LoveWins:
https://www.facebook.com/Tiffany/photos/a.10152580743088068.1073741883.48713703067/10153090005558068/?type=1&theater
James Allen Jewelers a venit cu un mesaj mai subtil: în imagine, doi bărbați îmbrățișați, dintre care unul își face poză la mâna care poartă verigheta.
https://www.facebook.com/JAMESALLENRINGS/photos/a.444270288787.217706.58758548787/10153379290358788/?type=1&theater
Blue Nile vrea să arate că este pregătit cu modele noi de verighete, inclusiv pentru „el și el”:
https://www.facebook.com/bluenile/photos/a.10152637003638514.1073741832.5873063513/10153434687133514/?type=1&theater
Gemvara mizează pe curcubeu:
https://www.facebook.com/gemvara/photos/a.391182557531.169072.261373052531/10152988069742532/?type=1&theater
MasterCard și-a schimbat poza de profil și a încărcat un clip în care un cuplu de lesbiene se logodește la un concert al artistei Gwen Stefani. Ca să fie siguri că au prins bine valul, compania a sponsorizat parada gay din New York:
https://www.facebook.com/MasterCardUS/videos/854932041209771/
https://www.facebook.com/MasterCardUS/photos/a.652503744785936.1073741844.118506734852309/856333991069576/?type=1
Și AT&T și-a schimbat poza de profil, adaptând logo-ul la curcubeul specific mișcării LGBT:
https://www.facebook.com/ATT/photos/a.66130668908.69340.8576093908/10153425201338909/?type=1
Campionul oportunismului de marketing este Youtube. În afară de a-și schimba imaginea de profil, compania a publicat un val de mesaje pro-gay:
https://www.facebook.com/youtube/photos/a.464430426753.276653.7270241753/10153704613806754/?type=1&theater
https://www.facebook.com/youtube/photos/a.456477511753.241728.7270241753/10153705379871754/?type=1
https://www.facebook.com/youtube/photos/a.456477511753.241728.7270241753/10153704635841754/?type=1
https://www.facebook.com/youtube/photos/a.10150764781441754.463819.7270241753/10153704617786754/?type=1
Aceste companii, dar și altele, au avut mesaje asemănătoare pe Twitter, Instagram, Pinterest și alte rețele. Evident, reacțiile au fost pro și contra față de mesajele publicate de brand-uri.
În general, companiile nu au răspuns la aceste reacții, dar au fost pe alocuri răspunsuri prompte, cum este cel al lui Yahoo. La o reacție de respingere a unui fan care amenință cu închiderea contului lui de la Yahoo Mail, compania îi dă instrucțiuni pentru a face acest lucru:
https://www.facebook.com/yahoo/photos/a.472827374713.274222.7040724713/10153516012349714/?type=1&source=11
Ați mai găsit și voi post-uri asemănătoare ale brand-urilor românești și internaționale?
Dați-ne de știre printr-un e-mail la george@trusted.ro sau pe Facebook! Mulțumim!
0 Comentarii