Ai întrebări despre comerțul online? ECC România oferă răspunsuri

de | 26/03/2015 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

Pe lângă partea de atestare a magazinelor online din România, TRUSTED.ro are și o componentă axată pe consumator, de informare și de educare a publicului interesat de cumpărăturile online. Pe blogul nostru avem mai multe materiale publicate cu acest scop, printre care unul despre returnarea produselor cumpărate online și unul despre modul în care putem identifica magazinele online frauduloase.

Tot în acest sens, anul trecut TRUSTED.ro a pus bazele comunității de pe reddit /r/ComertOnline, ajutat de utilizatori activi din comunitatea reddit România. La capitolul de informare a consumatorului din România, avem în lucru mai multe proiecte cu APC România, dar despre acestea vă vom povesti la momentul potrivit.

Astăzi vrem să vă prezentăm secțiunea Întreabă expertul de pe site-ul ECC România, unde vei găsi informații despre drepturile tale. În această secțiune găsești întrebări grupate în 7 categorii: pachete de servicii turistice, drepturile pasagerilor aerieni, vânzarea produselor și garanțiilor, cumpărarea și închirierea unei mașini din România, creditul pentru consum, metode de plată și vânzarea la distanță.

ecc-romania-sectiunea-intreaba-expertul-foto-trusted.ro

Redăm mai jos întrebările disponibile în secțiunea Vânzarea la distanță, unde se încadrează și comerțul online. Mergi pe întrebarea dorită pentru a găsi răspunsul oferit de ECC România.

1. Generalități

1.1. Când se aplică regulile privind vânzarea la distanță?

1.2. Care sunt contractele pentru care nu sunt aplicabile regulile privind vânzarea la distanță?

2. Înainte de încheierea contractului la distanță

2.1. Care sunt informațiile pe care ar trebui să le primesc sau care ar trebui să-mi fie aduse la cunoștință înainte de încheierea contractului?

2.2. Care este modalitatea în care aceste informații precontractuale îmi sunt aduse la cunoștință?

3. Încheierea contractului la distanță

3.1. Când este considerat încheiat un contract la distanță?

3.2. Ce alte informații ar trebui să mai primesc după încheierea contractului la distanță?

4. Dreptul de retragere

4.1. În ce constă dreptul de retragere și care sunt termenele?

4.2. Cum se realizează practic retragerea din contract?

4.3. Care sunt obligațiile profesionistului în cazul retragerii?

4.4. Care sunt obligațiile consumatorului în cazul retragerii?

4.5. Care sunt contractele din care consumatorul nu se poate retrage?

5. Executarea contractului la distanță

5.1. Care este termenul în care trebuie îndeplinite obligațiile – livrarea produselor și serviciilor?

5.2. Ce se întâmplă în cazul în care un comerciant nu poate executa contractul?

5.3. Ce se întâmplă în cazul în care bunul este deteriorat sau distrus înainte de a ajunge la mine?

Vezi și articolul 10 porunci pentru siguranța ta online. 

Centrul European al Consumatorilor (ECC Romania) a fost lansat pe 1 ianuarie 2008, când s-a alăturat rețelei europene ECC-Net.  Acest centru este cofinanțat de Comisia Europeană si de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), și este sprijinit logistic de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România). Și, după cum știți deja,  TRUSTED.ro – Programul Național pentru Certificarea Magazinelor Online din România este inițiat de GPeC – Gala Premiilor eCommerce, Legi Internet și APC România.


Ai întrebări despre comerțul online? Mă găsești la adresa lucian@trusted.ro, pe pagina noastră de Facebook sau pe pagina de Twitter.

Nu uita să te abonezi la newsletter-ul TRUSTED.ro trimis o dată pe săptămâna, în fiecare joi. Mulțumim!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne