Agenda Digitală pentru România, o nouă consultare publică. MSI incurajează dezvoltarea comerțului online

de | 26/09/2014 | 0 comentarii

Reading Time: 3 minutes

Pe data de 8 septembrie 2014 Ministerul pentru Societatea Informațională (MSI) a publicat două documente privind Agenda Digitală 2014-2020, unul în limba engleză și altul în limba română. Aceste versiuni au fost revizuite pentru a integra recomandările Comisiei Europene și propunerile și observațiile primite din partea a peste 15 asociații, fundații și companii private din domeniul IT&C în urma procesului de consultare publică lansat de către MSI în data de 9 iulie 2014. Noile versiuni ale Agendei Digitale sunt publicate pentru consultare publică, fără a fi anunțat un termen limită. (dar de obicei este de 10 zile de la momentul publicarii)

Captură de pe site-ul www.mcsi.ro

Captură de pe site-ul www.mcsi.ro

Acest document prezintă strategii și acțiuni pentru patru domenii din zona IT&C grupate astfel: 

  • Domeniul de acțiune 1 – eGuvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing, Open Data, Big Data și Media Sociale;
  • Domeniul de acțiune 2 – TIC în Educație, Sănătate, Cultură şi eInclusio;
  • Domeniul de acțiune 3 – eCommerce, Cercetare, Dezvoltare și Inovare în TIC;
  • Domeniul de acțiune 4 – Broadband și Servicii de Infrastructură Digitală.

eCommerce și prevederile cuprinse „Strategia Naţională privind Agenda Digitală pentru România 2014 – 2020”

Potrivit www.euractiv.ro una din observațiile pe domeniul comerțului online atrage atenția asupra modului în care sunt rezolvate problemele în acest mediu și vine cu o soluție mai modernă, deși destul de vagă:

„Incidenta abuzurilor cu privire la comertul online este semnificativa, si modalitatea de solutionare a acestora este inceata si dificila, avand inca loc conform regimului clasic de interventie din partea instantei judecatoresti. (…) Pregatirea cadrului de reglementare care ar permite solutionarea disputelor cauzate de mijloacele online, cu ajutorul instrumentelor disponibile in mijloacele online si in afara curtilor de justitie, conform recomandarilor Uniunii Europene”.

Pag. 10, Strategia Națională pentru Agenda Digitală a României 2014-2014

Pag. 10, Strategia Națională pentru Agenda Digitală a României 2014-2014

MSI dorește ca strategiile din această agendă să ajute la dezvoltarea comerțului online din România și își propune să înceapă cu informarea furnizorilor de servicii online și al utilizatorilor de e-commerce.

„O bariera importanta in fata dezvoltarii e-comertului o constituie absenta informatiei la nivelul operatorilor de servicii online si de internet. Astfel, furnizorii de servicii pot beneficia de informatie importanta si relevanta ca urmare a utilizarii si accesului oferit de platforme cum ar fi Reteaua Companiilor Europa, si utilizatorii de internet ar putea fi protejati prin  accesul la sistemele retelelor de Cooperare pentru Protectia Consumatorului (prin asigurarea protectiei datelor cu caracter personal, prin promovarea website-urilor specializate pentru realizarea comparatiei cu produsele furnizate on line si prin dezvoltarea conceptului de Marci de Incredere)”.

Câțiva indicatori pe care dorește să-i atingă MSI până în 2020:

  • procent IMM-uri care primesc comenzi online/vând online. Țintă: 20% până în 2020
  • procent din persoanele care folosesc internetul pentru a comanda bunuri și servicii transfrontalier. Țintă: 5% până în 2020
  • procent persoane care folosesc internetul pentru a comanda bunuri și servicii. Țintă: 30% până în 2020
  • numărul de centre de competență dezvoltate la nivel regional. Țintă: 3 până în 2020.

Câteva din liniile de acțiune prin care se dorește atingerea acestor ținte:

  • Îmbunătățirea cadrului de reglementare pentru susținerea sistemului de e-commerce și migrarea comerțului cu amănuntul în zona online.
  • Pregătirea strategiei și a cadrului de reglementare cu privire la drepturile de autor în România, pentru susținerea dezvoltării sectorului de comerț  cu conținut digital.
  • Suport din punct de vedere IT&C pentru alinierea sistemelor de colectare a taxelor – ex. TVA, astfel încât acestea să nu reprezinte o barieră pentru dezvoltarea comerțului electronic din România.
  • Îmbunătățirea accesului la serviciile online.
  • Sprijin pentru dezvoltarea și punerea în aplicare a plății online și a sistemelor de livrare online: tendintele globale cu privire la e-comert si dezvoltarea tehnologiilor de plata (m-comert, m- portofel si NFC).

Documentele în limba română și engleză pot fi găsite la aceste link-uri, cu menținea că partea despre e-commerce e la pag. 90-98:

Ai ceva de adăugat la acest articol?
Trimite un email pe adresa lucian at trusted punct ro.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne