Webrooming, un obicei care dăunează comerțului electronic

de | 9/09/2014 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

Acum câțiva ani, când comerțul electronic a crescut în popularitate, magazinele fizice erau alarmate de un obicei al consumatorului denumit showrooming – atunci când o persoană testează un produs în magazin, dar îl cumpără online de la un competitor care oferă un preț mai bun. În schimb, mai multe studii publicate anul acesta au arătat că webrooming-ul sau așa numitul showrooming inversat este un obicei mult mai răspândit în rândul consumatorului.

Astfel, este denumit webrooming atunci când utilizatorul se informează online despre un anumit produs, dar, din diferite motive, îl achiziționează dintr-un magazin fizic. Acest comportament nu este unul nou, ci a apărut încă din primele zile ale comerțul electronic când încrederea în tranzacțiile online era la un nivel mult mai scăzut. Ce s-a schimbat în ziua de astăzi este atitudinea magazinelor fizice care caută noi metode de a profita din urma acestui obicei și de a implementa strategii care să ofere experiențe asemănătoare atât în mediul online, cât și offline.

webrooming

Captură de pe site-ul www.bizreport.com

Potrivit Washington Post, într-un studiu publicat la începutul lunii septembrie 2014 și realizat de Nielsen pe 30 de mii de consumatori din 60 de țări, 51% dintre participanți au declarat că testează/se informează offline și cumpără online (showrooming), iar 60% se informează online și cumpără din magazine fizice (webrooming). În schimb, studiul arată că intenția de a cumpăra online s-a dublat în ultimii 3 ani pentru 12 din cele 22 de categorii de produse din chestionar.

Într-un alt studiu realizat în Statele Unite ale Americii și publicat de Business Insider diferențele sunt și mai mari: 46% pentru showrooming și 61% pentru webrooming. Cu alte cuvinte, numărul magazinelor online care le ajută pe cele fizice să-și vândă produsele este destul de mare, iar acestea trebuie să găsească metode de a-i convinge pe utilizatori să finalizeze comanda pe site.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne