Timp de 5 zile echipa TRUSTED.ro a participat la Școala de Vară de comerț electronic GPeC 2014 de la Moeciu de Sus, Brașov (despre prezentările care au avut loc acolo poți citi într-o altă postare de pe blog). Pentru că multe din informațiile transmise de către specialiștii prezenți ar putea fi de interes și pentru cumpărători, astăzi ne luăm rolul de client al magazinelor online, de altfel, un rol practicat foarte des de noi, și facem o listă cu 5 lucruri învățate la școala de vară pe care ar trebui să le cunoască oricine face cumpărături online.1. Se pot returna produsele achiziționate de la orice magazin online în termen de 14 zile calendaristice
Noua legislație privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii a adus mai multe modificări despre care a vorbit Bogdan Manolea (co-fondator TRUSTED.ro) în a doua zi de la școala de vară. Acest termen de 14 zile poate fi extins la un an de zile în cazul în care magazinul nu transmite clientului informațiile privind dreptul de retragere. De reținut este că returul poate fi respins de către magazin în cazul în care clientul „diminuează valoarea produselor” (mai multe detalii în art. 14).
2. Fie că ești expeditor, fie destinatar, poți urmări coletul în timp real pe telefonul mobil cu aplicația Lokko
Serviciul de curierat Sameday a lansat anul acesta o aplicație pentru dispozitivele mobile prin care clientul își poate urmări comanda și poate lua legătura cu persoana care face livrarea. Ca mod de funcționare, aplicația se aseamănă mult cu cele pentru comenzile de taxi.
3. Cumpărăm online sub un impuls emoțional și nevoi inconștiente în proporție de 95%
Acest lucru a fost publicat acum câteva zile și pe comunitatea Reddit România, unde a fost apreciat și discutat de mai mulți utilizatori. Ciprian Soleriu de la BrainArt a împărtășit acest aspect în timpul prezentării lui din a treia zi. Din punct de vedere al clientului este foarte util ca acesta să se gândească de două ori înainte de a achiziționa online un produs. Până la urmă, această statistică poate fi un semnal de alarmă în ceea ce privește modul în care luam decizia de a cumpăra online.
4. Facebook-ul vinde
O mare parte din prezentările de anul acesta s-au învârtit în jurul rețelelor de socializare și, chiar dacă acestea au fost orientate către companii, clientul ar fi putut învăța cum sunt folosite aceste platforme pentru a vinde publicitate. După cum zicea și Steffen Heringhaus de la Ringier România în timpul prezentării din ultima zi, masa mare de oameni care a năvălit pe rețele sociale a atras atenția publisherilor care au început să folosească aceste canale pentru promovare. Facebook-ul cea mai utilizată rețeaua socială din România, atât de către utilizatori, cât și de companii.
5. Magazinele online din România au în spate oameni frumoși
Vom forța puțin nota și vom generaliza acest ultim punct, chiar dacă suntem conștienți că cei peste 50 de participanți de la Școala de Vară GPeC sunt doar o mică parte din cei care lucrează în spatele magazinelor online din România. La școala de vară aceștia ne-au arătat că sunt persoane deosebite care urmăresc un scop comun: de a oferi clienților lor experiențe online plăcute și de încredere.
De cele mai multe ori utilizatorul nu vede ce e în spatele site-ului de pe care face comandă, drept urmare nu are încredere în magazinele mici sau medii de care nu a mai auzit. Evenimentele din mediul offline pot schimba acest lucru. Școala de Vară GPeC este un eveniment dedicat celor din industria e-commerce, în schimb ECOMfest va fi un târg al consumatorului care va elimina bariera virtuală și va oferi o șansă clienților de a cunoaște oamenii din spatele magazinelor de pe Internet.
Ai fost la Școala de Vară GPeC și vrei să adaugi ceva la acest articol? Lasă un comentariu mai jos.
0 Comentarii