Săptămâna trecută am publicat pe blog un articol despre comerțul electronic social și am dat exemple de câteva companii care vin cu soluții pentru a implementa elementul social în platformele de e-commerce. Cu alte cuvinte, acestea încearcă să lege cumpărătorul de persoane reale, poate chiar cunoscute sau din același oraș, direct din pagina produsului.
În articolul de astăzi discutăm despre prezența magazinelor pe site-urile de socializare precum Facebook, Twitter sau alte platforme folosite de comercianții online. Câteva informații despre comerțul electronic din Statele Unite ale Americii și cum acesta este influențat de către social media au fost sintetizate într-un infografic.
Potrivit acestui material:
- În 2013, 75% din vânzările online generate de pe site-urile de socializare au fost realizate de pe Facebook, Twitter și Pinterest.
- 39% dintre utilizatorii de pe Facebook dau like pe pagina unui brand pentru a se documenta despre produsele acestuia.
- 4 din 10 utilizatori de social media au achiziționat un produs online sau în magazinele fizice după ce au distribuit informații despre acesta pe Facebook, Twitter sau Pinterest.
Social media și e-commerce în România
Piața românească de comerț electronic este formată din aprox. 4500 de magazine online, potrivit GPeC, și dintre acestea doar 1417 au profiluri pe Facebook înregistrate pe facebrands.ro. Cu siguranță sunt și multe alte magazine prezente pe Facebook dar care nu sunt listate pe acest site. De exemplu, 152 dintre cele 160 (95%) de magazine atestate TRUSTED.ro din septembrie 2014 sunt prezente pe Facebook, iar majoritatea acestora au profiluri și pe alte rețele de socializare. În România, Facebook este platforma cu cei mai mulți utilizatori, peste 7,2 milioane de profile (persoane și companii, prorivit manafu.ro), și din acest motiv magazinele online de la noi aleg acest spațiu pentru promovarea mesajelor.
Ai mai jos două liste, de pe Facebook și Twitter, cu profilele magazinelor atestate TRUSTED.ro:
0 Comentarii