Experiența cumpărăturilor online a evoluat mult în cei 20 de ani de la prima comandă securizată de pe Internet. Astăzi, multe din magazinele online vin în ajutorul utilizatorilor și folosesc algoritmi pentru a recomanda diferite produse în funcție de vechile achiziții, dar o serie de servicii dezvoltate de magazinele online din Statele Unite ale Americii încearcă să aducă această practică la un alt nivel.
Aceste magazine cer utilizatorilor să completeze un chestionar detaliat și, în funcție de preferințele acestora, le trimit acasă produse care ar trebui să fie pe placul clientului. Această selecție este făcută de un calculator care analizează datele, dar decizia finală este luată de profesioniști care joacă rolul de asistenți personali. Prin îmbinarea algoritmilor și a elementului uman a luat naștere comerțul electronic personalizat.
Spui ce-ți place și altcineva face cumpărăturile online pentru tine
Un astfel de serviciu este Stitch Fix și livrează pachete cu haine femeilor din SUA, în funcție de preferințele stabilite. Clientul achiziționează doar ce-i place și trimite magazinului celelalte produse, returul fiind asigurat în mod gratuit. O altă companie denumită Club W trimite 3 sticle de vin o dată pe lună pentru prețul de 45 de dolari. Selecția acestora se face în funcție de răspunsurile oferite la întrebări precum „Cum îți bei cafeaua?” sau „Îți place să mănânci sărat?”. Molly Wood, reporter la The New York Times, a testat recent câteva servicii de acest tip și a arătat cum funcționează acestea.
Servicii asemănătoare încă nu au fost dezvoltate în România, însă există unele magazine online care fac primii pași în această direcție. De exemplu, unor cumpărători fideli li se trimit acasă mostre ale unor produse similare cu cele comandate deja, iar acestea pot fi achiziționate ulterior de pe site-ul magazinului.
0 Comentarii