Serviciul Opinii de Încredere – Feedback.Trusted.ro este un site independent și nepartizan de publicare a opiniilor clienților verificați ai magazinelor online, într-un sistem disponibil public și anonim, care agregă doar note și opinii ale clienților reali ai magazinelor online, în conformitate cu obligațiile din directiva UE 2019/2161 Omnibus. Toate opiniile publicate pe acest site aparțin acelor clienți, iar Trusted.ro acționează ca un găzduitor al acestora.
1. Principii
Pe scurt următoarele principii se aplică în sistemul Feedback.Trusted.ro
- Opiniile clienților magazinelor online sunt cel mai important instrument în creșterea încrederii. Feedback.Trusted.ro își propune să promoveze magazinele online din România care își respectă clienții și recenziile lor prin agregarea și publicarea acestor opinii.
- Publicăm doar părerile clienților magazinelor online. Nu acceptăm opinii de la vizitatori sau alți utilizatori ai acelor site-uri. Nu acceptăm opinii puse în “scop de marketing” sau “scopuri haioase” de magazine sau alți terți
- Clientul are dreptul de a lăsa o opinie despre un magazin online. Tocmai de aceea, un client poate primi un email de trimite o opinie chiar dacă comanda a fost anulată. Vorbim de un drept, deci clientul poate decide că nu dorește să primească un astfel de email de la magazine sau noi.
- Magazinul online nu poate șterge opinia unui client pentru că nu îi convine. Conform sistemului administrat de noi, doar Trusted.ro poate decide ca opinia unui client să fie ștearsă, total sau parțial și doar pe baza încălcării acestui Regulament. În toate aceste cazuri opinia va fi marcată ca ștearsă, dar dovada că ea a existat se păstrează în sistemul informatic.
- Clientul nu primește vreun beneficiu material pentru că a lăsat o comandă. Pentru a evita subiectivitatea și a nu influența opinia, preferăm să nu acceptăm opinii pentru care clientul ar fi motivat financiar sa o scrie.
- Publicăm opiniile în mod anonim. Din moment ce un client a lăsat o comandă poate lăsa o opinie indiferent dacă este Maria sau Ion, din București sau Câmpulung. Deși magazinul poate identifica exact comanda pentru care s-a lăsat opinia – pentru a putea rezolva eventuala plângere – nici noi si nici vizitatorii site-ului nostru nu știu aceste detalii.
- Datele clienților sunt prelucrate de magazinele respective, noi le ștergem după ce facem ce ni s-a cerut. Detalii în zona de prelucrare a datelor, iar pentru magazinele participante în contractul încheiat cu ele conform GDPR pe care îl găsesc în cont.
Toate opiniile publicate pe Feedback.Trusted.ro trebuie să respecte prevederile prezentului regulament, care se completează cu Termeni și Condițiile generale Trusted.ro
2. Cum funcționează serviciul Opinii de Încredere – Feedback.Trusted.ro
Sistemul Opinii de încredere poate fi implementat doar de magazinele online participante la sistemul Feedback.trusted.ro prin conectarea sistemului nostru la magazinul online, pentru a putea primi informațiile minimale de la clienții care trebuie să lase o părere de la magazinul respectiv.
Pentru a garanta independența sistemului față de magazine și clienți, vom trimite o cerere de opinie despre magazin pentru orice comandă primită de acesta, indiferent dacă comanda a fost anulată de către client sau magazin. Facem acest lucru, tocmai pentru a putea primi inclusiv opiniile clienților, în condițiile în care magazinul online decide anularea comenzii.
Pentru detalii tehnice și termenele de răspuns și publicare vedeți documentația de Cum funcționează și Opinii negative.
3. Regulile opiniilor: de bun simț
Vom primi exclusiv opinii de la clienții magazinelor online, doar ca urmare a unei comenzi și doar dacă vor să-și dedice din timpul lor pentru a ajuta alți cumpărători. De aceea, avem încredere că în marea majoritate a cazurilor opiniile vor fi de bun simț și vor ajuta la acest scop.
Pentru a demonstra că și respectăm ceea ce spune, vrem sa anunțăm în mod transparent că din primele 400 000 de opinii publicate, am șters sau editat doar 17.
Pentru a ști atât clienții, cât și magazinele ce tipuri de opinii ar putea să fie șterse sau editate avem însă si câteva reguli de respectat. Deci opiniile publicate trebuie:
- Să se refere la comanda și/sau produsele/serviciile comandate și nu la alte aspecte;
- Să nu fie făcute de un angajat sau afiliat al magazinului online sau a oricărei alte persoane care beneficiază financiar direct sau indirect de pe urma magazinului online sau care ar avea un conflict de interese cu acesta;
- Să fie făcute cu bună credință și să nu inducă în eroare vizitatorii cu privire la vreo funcție sau calitate a unui produs care nu există;
- Să nu aibă text sau imagini care ar putea încălca drepturile unor terţe părţi ocrotite de lege incluzând, dar nelimitat la drepturi de proprietate intelectuală, drepturi conferite de marcă, drepturi de autor şi/sau conexe etc., dreptul la viața privată și dreptul la propria imagine;
- Să nu includă înjurături, cuvinte sau imagini obscene sau pornografice;
- Să nu includă date cu caracter personal;
- Să nu fie materiale defăimătoare la adresa oricăror terțe părți;
- Sa nu aibă un caracter discriminatoriu în funcție de rasă, etnie, religie, sex, vârstă sau orice alte criteriu prevăzut de legea română în vigoare;
- Să nu fie sau să includă conținut ilegal, inclusiv linkuri către acesta, conform cazurilor prevăzute de legea română în vigoare;
- Să nu fie comunicări comerciale, politice sau promovare a oricărei inițiative terțe;
- Să încerce să folosească limba română sau engleză. Sunt acceptabile erori ca urmare a scrierii mesajului pe fugă, dar acesta trebuie să fie inteligibil pentru alți utilizatori;
În același timp, respectăm dreptul clientului de a se răzgândi și a decide că nu mai vrea ca opinia sa să fie postată public. Vă rugăm însă să ne contactați în maxim 60 de zile de la publicarea opiniei, altfel procesul de anonimizare al datelor va fi finalizat și, cel mai probabil, nu vom mai putea identifica exact care este opinia dvs.
4. Moderarea opiniilor
Opiniile clienților reali se publică imediat dacă respectă criteriile mai sus menționate, cu excepția recenziilor cu notă mai mică decât 6 care vor fi publicate doar o dată cu opinia magazinului online, conform explicațiilor detaliate în Cum funcționează și Opinii negative.
Nu implementăm sisteme automatizate de moderare a opiniilor.
Putem modera opiniile doar dacă acestea încalcă principiile sau regulile din acest Regulament în două situații:
- Ca rezultat al monitorizării voluntare din proprie inițiativă; sau
- Ca urmare unei raportări primite de la un client, un magazin online sau orice terț conform pct. 5 de mai jos.
5. Raportare conținut ilegal
Pe scurt, puteți să ne contactați oricând prin email la contact at trusted punct ro sau prin formularul de contact DSA cu orice problemă legată de acest Regulament sau serviciile Trusted.ro sau Feedback.Trusted.ro.
Conform Regulamentului UE 2022/2065 – Actul privind serviciile digitale / Digital Services Act (DSA) puteți să ne raportați orice conținut ilegal găzduit pe site-urile noastre.
Punctul de contact conform art 11 si 12 pentru autorități și destinatari, ca și mecanismul de notificare și acțiune conform art 16 sunt adresa de email la contact-dsa at trusted punct ro sau formularul de contact DSA.
Pentru a putea primi un răspuns adecvat, cererea dvs. conform art. 16 DSA trebuie să conțină cumulativ cel puțin următoarele:
- o explicație suficient de justificată a motivelor pentru care susțineți că informațiile în cauză constituie conținut ilegal;
- o indicație clară a localizării electronice exacte a informațiilor respective, de exemplu URL-ul sau URL-urile exacte;
- numele și adresa de e-mail ale persoanei care transmite notificarea, cu excepția cazului în care informațiile sunt considerate ca implicând una dintre infracțiunile menționate la articolele 3-7 din Directiva 2011/93/UE;
- o declarație care să confirme că persoana fizică sau entitatea care transmite notificarea are cu bună-credință convingerea că informațiile și susținerile cuprinse în notificare sunt exacte și complete.
6. Prelucrarea datelor personale
Pentru majoritatea datelor personale prelucrate în sistemul Feedback.Trusted.ro, noi acționăm în numele magazinelor online pentru a obține în mod independent opinii ale clienților acestora, cu privire la experiența avută cu ele. În contextul GDPR, magazinul online este cel care prelucrează datele respective, fiind operator și el deleagă către Trusted.ro obținerea acestor opinii, Trusted.ro fiind o persoană împuternicită în acest sens. Vedeți mai multe detalii în Capitolul 9 din Politica de date personale a Trusted.ro.
Pentru datele prelucrate ca vizitatori ai paginilor de pe domeniul Trusted.ro (deci inclusiv Feedback.trusted.ro) sau ca urmare abonării la newsletter-ul consumatorilor, Trusted este operatorul datelor dvs. și găsiți toate detaliile necesare în Politica de prelucrare a datelor personale TRUSTED.ro
Dacă găsești datele tale neanonimizate corect pe site sau primești un mesaj prin sistemul Feedback.trusted.ro fără să fi făcut vreo comandă, te rugăm să ne contactezi la gdpr at trusted punct ro pentru a investiga problema. Mai multe detalii găsești în secțiunea de întrebări frecvente sau pe site-ul Feedback.Trusted.ro.
7. Alte dispoziții
Prezentul Regulament Feedback.trusted.ro este disponibil doar în limba română și a fost ultima dată actualizat la data de 18.03.2024. Acesta este disponibil la adresa https://trusted.ro/regulament-feedback-trusted-ro/