Nu. Din punctul nostru de vedere, în cazul în care vorbim de scopul de a cere opinia cumpărătorului cu privire la felul cum a decurs procesul de cumpărare, temeiul legal ar trebui să fie prelucrarea datelor pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte (Art 6 – 1b din GDPR), pentru că feedback-ul cumpărătorului este legat direct de contractul la care este parte.
Faptul că magazinul decide să obțină singur opinia clientului sau prin intermediul unui terț (în cazul de față, acest terț este TRUSTED.ro, pentru magazinele atestate) este doar un detaliu despre care clientul trebuie doar informat, atâta vreme cât datele nu sunt folosite în alt scop de către terți și șunt șterse sau anonimizate după ce scopul a fost atins. De aceea, recomandăm magazinelor să adauge următorul paragraf în zona de privacy policy:
“Acest magazin online trimite anumite date personale ale clienților săi (ID-ul comenzii, prenumele, adresa de e-mail, județul) către Împuternicitul Feedback.TRUSTED.ro, pentru a obține (în mod independent față de magazin) și pentru a publica opinia clienților magazinului cu privire la serviciile acestuia. Datele personale sunt păstrate de Împuternicit pe o perioadă maximă de 67 de zile (TRUSTED.ro își rezervă dreptul de a modifica perioada maximă pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților săi). Toate opiniile publicate sunt anonime.”