Cumpărătorii români caută informații despre produsele dorite mai ales online și au încredere în opiniile de la ceilalți clienți și de la familie și prieteni, se arată într-un studiu realizat de Kantar și Google. Studiul “The Smart Shopper 2019” a avut drept scop să descopere modele de comportament ale cumpărătorilor din diverse categorii de produse.
Dintre cei care se documentează online înainte de a cumpăra, 17% au încredere în opiniile de la ceilalți cumpărători și 25% fac cercetare prealabilă în social media. Cu toate acestea, majoritatea caută cu ajutorul unui motor de căutare (71%) și 52% dintre respondenți au spus că se uită direct pe site-urile magazinelor online sau folosesc aplicațiile de smartphone ale acestora.
Alte concluzii interesante:
- 23% au încredere în ceea ce spun membrii familiei, colegii și prietenii despre produsele dorite;
- în ceea ce privește tipul de informații căutate, 47% dintre respondenți au declarat că vor comparații, review-uri și informații tehnice despre produse;
- în cadrul obstacolelor în calea achiziției online, 6% dintre cumpărătorii chestionați au amintit dificultatea de a găsi review-uri indepedente.
Studiul este reprezentativ la nivelul populației României, având ca respondenți persoane cu vârsta de minimum 18 ani, care au făcut cumpărături în categoriile de produse amintite. Cercetarea a fost realizată printr-un chestionar online de 15 minute, în limba română.
0 Comentarii