Dintre românii cu acces la Internet, doar 26% au cumpărat ceva online anul trecut, se arată în European Ecommerce Report 2019, un studiu realizat de Ecommerce Europe în colaborare cu EuroCommerce. Astfel, țara noastră se situează pe penultimul loc, înainte de Ucraina, în clasamentul țărilor europene analizate. Pe primul loc se află Elveția.
Pe de altă parte, plata ramburs este în continuare la putere: 74% dintre consumatorii români au plătit astfel, în comparație cu cei 25% care au plătit cu card-ul și 1% care au ales transferul bancar.
Per total, piața europeană de comerț electronic va crește anul acesta cu 13% față de 2018, atingînd nivelul de 621 de miliarde de euro în tranzacții. Raportul arată că, în ciuda eforturilor decidenților politici din UE privind armonizarea legislației și construirea unei piețe unice digitale, afacerile din Uniune încă au bariere în calea dezvoltării, mai ales cînd vine vorba de extinderea dincolo de granițele naționale.
Doar 13% dintre români au cumpărat ceva online în 2018 de la comercianți din UE și 3% de la e-shop-uri din afara Uniunii. Spre comparație, proporția în Belgia a fost de 64%, respectiv 19%. Pe ultimul loc se află Turcia, cu 7% la ambele capitole.
În țara noastră, produsele au fost livrate cel mai mult prin:
- Fan Courier
- Urgent Cargus
- Poșta Română
- Sameday.
Comercianții cei mai de succes au fost:
- Emag.ro
- Altex.ro
- Cel.ro
- Elefant.ro
- F64.ro
- Evomag.ro.
În privința marketplace-urilor străine, România este dominată de AliExpress. În ansamblu, marketplace-urile preferate sunt apoi Emag, AliExpress și Amazon.
Consultați studiul European Ecommerce Report 2019.
0 Comentarii