Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) introduce “cazierul contravențional” pentru firmele care încalcă în mod repetat legile privind protecția consumatorilor. În mod practic, la stabilirea sancțiunii, în cazul în care se constată că pentru aceeași abatere operatorul economic a mai fost sancționat cu avertisment, agentul constatator va avea în vedere cazierul contravențional precum și aplicarea eventualelor sancțiuni contravenționale complementare.
Cazierul se va implementa începând cu 1 septembrie 2019. De asemenea, ANPC va lua măsuri legale necesare pentru a se asigura că filmarea și fotografierea în cadrul actului de control devin obligatorii, cu informarea comerciantului și fără a i se solicita acestuia un acord prelabil.
ANPC este instituția căreia consumatorii i se pot adresa în cazul în care au probleme cu vreun comerciant online sau fizic. Reclamațiile la ANPC se pot depune online, pe site-ul instituției. Așa cum am scris în trecut, este bine să fie respectați pașii rezolvării nemulțumirilor, pentru a încerca să rezolvați problema în mod amiabil înainte de a depune o reclamație:
- încercarea de rezolvare amiabilă a problemei direct cu magazinul onlin (noi, la TRUSTED.ro, am numit-o procedura de conciliere);
- rezolvarea alternativă a disputelor conform OG 38/2015;
- reclamație către ANPC;
- acțiune în instanța de judecată.
Citiți articolul integral despre metodele de rezolvare a disputelor.
0 Comentarii