Toate magazinele online trec prin asta: deși clienții dau note produselor și experiențelor avute, ei sunt reticenți la a lăsa comentarii. Ca proprietar de magazin online, ai vrea ca toți clienții tăi să fie activi și să scrie măcar un paragraf despre cum li s-a părut interacțiunea cu magazinul și care sunt punctele forte și mai puțin pozitive ale produselor sau serviciilor achiziționate.
În afara faptului că review-urile le arată celorlalți cumpărători că pot avea încredere în magazinul tău, ele au potențial de SEO (Search Engine Optimization), pentru că vor conține cuvinte cheie relevante. De aceea, ar fi bine să petreci zilnic măcar câteva minute pentru a folosi anumite tehnici prin care să încurajezi recenziile de la clienți. Îți oferim câteva sfaturi în acest sens.
Cere-le opinia direct!
Cu riscul de a trimite un e-mail în plus, îți recomandăm să trimiți un mesaj clienților, la 2-3 zile după comandă, prin care să-i încurajezi să lase un comentariu. Dacă ai un sistem de opinii intern, acest îndemn se poate face simplu și clientul poate să lase review-ul ca un răspuns la e-mail-ul din partea ta.
Ceva mai laborios este îndemnul printr-un apel telefonic. Îți sugerăm să abordezi astfel clienții care au comandat produse de o valoare semnificativă sau clienții care comandă periodic de la tine. În urma apelului telefonic, le vei spune că le trimiți imediat prin e-mail un formular de feedback sau le poți cere părerea chiar la telefon.
Oferă-le recompense!
O opinie lăsată de un client presupune ceva timp și efort. De ce să nu recompensezi clienții care realizează această acțiune? În e-mail-ul în care-i îndemni să lase opinia, oferă-le un voucher de 2, 3, 5% sau orice altă valoare pe care ți-o permiți, valabil pentru comenzile următoare. Sau poți să le trimiți un premiu simbolic separat sau odată cu următoarea comandă.
Știi zicala “Gestul contează”, nu-i așa? Ei bine, suntem siguri că acei cumpărători care vor primi îndemnul de a scrie o recenzie în schimbul unei mici recompense vor fi încântați în primul rând de gestul în sine, nu de valoarea lui.
Folosește social media!
Recenziile nu trebuie să fie un proces complicat, bazat pe formulare, steluțe și note. Folosește rețelele sociale pentru a afla părerea clienților despre produsele sau serviciile tale! Pune o întrebare pe Facebook și așteaptă comentarii sau pune pe Instagram o poză cu un produs popular din catalogul tău și întreabă-ți fanii ce experiențe au avut cu acel produs.
Se știe că oamenilor le place să-și spună părerea, așa că poți încerca să afli ce cred ei prin sondaje, în care utilizatorii pot vota o opțiune sau mai multe. Dacă este posibil, lasă-i să adauge și alte răspunsuri la sondajele tale, pentru că astfel vor simți că opinia lor contează. În acest sens, este important ca magazinul tău online să fie prezent în toate rețelele sociale cunoscute și e bine să publici constant conținut relevant în fiecare dintre ele.
Cere-le ajutorul!
Din aceeași perspectivă a faptului că opinia clienților contează, o altă metodă de a-i implica este să-i rogi să răspundă întrebărilor altor clienți. Îți formezi o idee despre un produs folosindu-l, așa că e logic ca alți clienți care au folosit un anumit produs să răspundă întrebărilor cumpărătorilor mai puțin experimentați. Îndemnul poate fi personal și direct și poate fi automatizat în platforma ta de e-commerce: “Hei, Victor, și Viorel a cumpărat bicicleta Bike-S și are o întrebare despre ea! Îl poți ajuta?”. Această metodă se pretează mai ales la magazinele care și-au construit deja o comunitate, în care sunt obișnuite discuțiile între clienți.
Desigur, și aici poți oferi recompense și, cu puțin noroc și ceva efort, la un moment dat vei avea un adevărat forum cu întrebări și răspunsuri pe site-ul magazinului online.
Răspunde la opinii!
Dacă răspunzi comentariilor clienților, mai ales celor negative, le arăți că ești un comerciant preocupat și sunt șanse ca și data viitoare clienții respectivi să lase review-uri. Este bine să răspunzi politicos, cu argumente și să eviți conflictele. Dacă este vina ta, recunoaște asta și accentuează faptul că lucrezi constant la îndepărtarea nemulțumirilor cumpărătorilor.
Dacă este vorba despre o opinie pozitivă, începe prin a-i mulțumi clientului și apoi vino cu o informație nouă sau cu o sugestie de produs similar celui pe care l-a apreciat cumpărătorul!
Citește și:
- 5 effective ways to encourage online reviews
- 11 Strategies to Promote Positive Customer Reviews for Your Brand or Business
- Ai review-uri negative de la clienți? Nu fi supărat, de fapt va fi bine!
- Demontăm 6 mituri despre recenziile negative de la clienți
- 10 metode prin care gestionezi opiniile negative din social media
0 Comentarii