Marca de Încredere de pe site-ul tău poate elimina „fricțiunea” la cumpărare

de | 7/09/2018 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

O marcă de încredere pe care magazinul tău online o obține și o afișează pe site poate reduce fricțiunea din cadrul “toboganului persuasiv”, un concept introdus în neuromarketing de Roger Dooley. Atunci cînd clientul încă ezită să cumpere de la tine, deși tu-i oferi mai multe motive și încurajări (conștiente sau inconștiente), Marca de Încredere îl poate face să perceapă mai rapid avantajul de a cumpăra de la tine, nu de la concurență.

Ce este toboganul persuasiv

Forța gravitațională este cea care face să alunece o persoană pe tobogan. În e-commerce, ea este reprezentată de nevoile și dorințele clientului. Ea este forța cu care va trebui să “lupți”. Nu poți avea control asupra ei, poți doar să o înțelegi. Așa cum un tobogan nu va merge dacă are piedici, nici clientul nu va ști încotro să se îndrepte în magazinul tău online dacă nu-i dai destule indicii.

Imboldul este cel care te face să aluneci din partea de sus a toboganului. Dacă rămîi în poziția orizontală, nu vei începe să aluneci. În magazinul online, impulsul poate fi sub forma unui mare buton cu “Cumpără acum” sau a unui e-mail cu un cod de reducere.

Unghiul toboganului trebuie să fie destul de mare ca să alunece persoana eficient. În modelul persuasiv, asta înseamnă motivațiile pe care i le oferi clientului, adică să-i spui “hai, mergi spre coșul de cumpărături!”.

Motivațiile conștiente pot fi:

  • caracteristicile produsului;
  • beneficiile;
  • prețul;
  • reducerile etc.

Motivațiile inconștiente ar fi:

  • emoțiile;
  • autoritatea;
  • plăcerea etc.

Fricțiunea este inamicul unui tobogan eficient, de aceea trebuie folosite anumite materiale și substanțe. Într-un magazin online, această contra-forță este reprezentată de:

  • mulți pași pînă la finalizarea comenzii;
  • formulare lungi;
  • probleme de usability;
  • erori tehnice asupra cărora clientul nu poate acționa etc.

Cum te ajută Marca de Încredere

Fie că este vorba despre Marca de Încredere TRUSTED.RO sau de un alt “sigiliu” de acest tip, elementul vizual de încredere are în spate o verificare pe baza unor criterii, în urma căreia magazinul respectiv capătă prestigiu. Este cu atît mai important acest proces atunci cînd este realizat de o terță parte.

Marca de Încredere îi indică oricărui client faptul că poate continua să alunece pe tobogan, către coșul de cumpărături, pentru că este în siguranță. Un sigiliu de încredere este una dintre cele 5 strategii de creștere a business-ului evidențiate de Valentin Radu (“Înțelege, apoi fă-te înțeles”) în prezentarea sa de la Școala de Vară GPeC 2018.

Așadar, atunci cînd îți construiești toboganul persuasiv, ia în considerare și obținerea unei mărci de încredere!

Iată cum poți obține Marca de Încredere TRUSTED.ro, care vine la pachet cu sistemul de feedback de la clienți Opinii de Încredere.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri







Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro

Urmărește-ne