Vă consultăm în privința schimbării standardelor TRUSTED.ro

de | 21/05/2018 | 0 comentarii

Reading Time: 4 minutes

Datorită schimbărilor aduse de GDPR, dar și adaptării la bunele practici din comerțul electronic, am adus unele modificări standardelor TRUSTED.ro, pe baza cărora realizăm audit-urile magazinele care doresc să obțină Marca de Încredere.

Vă cerem părerea în legătură cu ele: spuneți-ne dacă ele reflectă realitatea din piață, dacă sunt corect adaptate noii legislații în materie de prelucrare a datelor personale. De asemenea, considerați că trebuie adăugat ceva?

Mai jos aveți textul standardelor propuse (le puteți descărca și în format PDF). Pentru conformitate, consultați varianta veche aici. Noile standarde vor intra în vigoare în 25 mai 2018, deci așteptăm comentariile voastre la acest articol (sau prin e-mail la contact@trusted.ro) până în 24 mai 2018, ora 13:00.

Vă mulțumim pentru ajutor!


Standardele TRUSTED.ro
Versiunea 1.3
(Versiune valabilă de la data 25.05.2018)

Un site de comerț electronic trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a putea obține Marca de Încredere TRUSTED.ro:

1. Va afișa pe o singură pagină (de obicei Contact sau alta similară), accesibilă printr-un link vizibil și direct de pe prima pagină, cel puțin următoarele informații:

  • denumirea și, în cazul societăților comerciale, forma juridică (de ex.: SRL, SA) a furnizorului de servicii;
  • sediul și/sau punctul de lucru al furnizorului de servicii;
  • numerele de telefon, fax, adresa de e-mail (sau un formular de contact) și orice alte date necesare contactării furnizorului de servicii în mod direct și efectiv;
  • programul de lucru (intervalul orar în care se poate suna la magazinul online);
  • numărul de înmatriculare sau alte mijloace similare de identificare, în cazul în care furnizorul de servicii este înscris în Registrul Comerțului sau în alt registru public similar;
  • codul de înregistrare fiscală;
  • capitalul social (în cazul societăților comerciale pe acțiuni, se va menționa atât capitalul subscris, cât și cel vărsat).

2. Prezintă în paginile de produs principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor comercializate.

3. Prezintă prețul total al produselor și serviciilor cu toate taxele incluse (sau modalitatea de calcul a prețului total), înainte de acceptarea contractului de către utilizator, de preferat în pagina de produs, într-un spațiu public de pe site (o pagină pentru accesarea căreia nu este obligatorie intrarea în contul de client).

4. Fluxul de comandă este funcțional, iar confirmarea se face printr-un e-mail sau un ecran de confirmare a comenzii.

5. Menționează condițiile suplimentare de efectuare a comenzii (vârsta minimă, cantitate minimă etc.).  

6. Întreg conținutul de pe site-ul magazinului online – texte și imagini – trebuie să fie original, obținut printr-un acord cu privire la dreptul de a reproduce conținutul respectiv pe site-ul său ori se află în domeniul public.

7. Produsele comercializate în magazinul online nu sunt contrafăcute. Obligația se exprimă se realizează printr-o declarație pe propria răspundere, în momentul înscrierii magazinului în TRUSTED.ro.

8. Dacă este cazul, menționează autorizările necesare, în funcție de tipul de produse comercializat sau domenii speciale (ex.: bijuterii, produse alimentare, produse farmaceutice, licență de turism ANAT + asigurare anuală etc.).

9. Proprietarul site-ului va pune la dispoziție o adresă de e-mail specifică pentru a fi raportate cazurile în care:

  • pe site-ul său au fost publicate, direct sau indirect, opere protejate de dreptul de autor fără ca să existe un acord din partea titularului drepturilor de autor în acest sens; sau
  • au fost comercializate produse contrafăcute ori care încalcă o marcă înregistrată;
  • există date cu privire la realizarea unor infracțiuni pe site de către unul dintre utilizatori
  • alte cazuri cu privire la încălcarea legii pe acest site sau în legătură cu acesta.

Proprietarul site-ului va trebui să răspundă la orice sesizare de acest gen în termen de maximum 2 zile lucrătoare. În cazul în care aceasta se impune, ea va trebui trimisă mai departe și autorităților competente.

10. Nu trimite și nu va trimite mesaje comerciale în masă pentru promovarea site-ului sau serviciilor și produselor disponibile pe site către persoane care nu au confirmat abonarea la aceste mesaje (opt-in).

11. Orice newsletter sau mesaj periodic trimis de către site are datele de identificare ale transmițătorului, precum și o procedură validă de renunțare la abonament.

12. În cazul în care site-ul colectează date cu caracter personal, proprietarul site-ului este obligat respecte legislația aplicabilă în domeniul protecției datelor cu caracter personal  și să prezinte pe site, accesibil direct de pe prima pagină, un document care să precizeze cel puțin:

  • numele operatorului;
  • tipurile de date cu caracter personal care sunt prelucrate;
  • scopurile prelucrării;
  • temeiul legal;
  • destinatarii sau categoriile de destinatari;
  • perioada de stocare;
  • drepturile utilizatorilor și modalitatea de exercitare a drepturilor;
  • terţii care au acces la aceste date;

13. În cazul site-urilor adresate publicului general, acestea nu trebuie să conțină materiale cu caracter obscen fără o avertizare prealabilă explicită (sonoră și/sau vizuală) de tipul “Site web destinat persoanelor de peste 18 ani. Dacă nu aveți peste 18 ani, vă rugăm să nu intrați în acest site (Opțiuni: Intru / Ies)”.

14. Existența unei adrese de contact speciale și a unei persoane care are în atribuții concilierea amiabilă în cazul clienților nemulțumiți sau existența unei proceduri de rezolvare a reclamațiilor / conciliere internă oferită clienților și menționată în site. Acest mecanism de conciliere internă trebuie să fie funcțional și clientul trebuie să primească un răspuns la problema ridicată în maximum 14 zile calendaristice.

15. Informarea consumatorilor cu privire la  condițiile de exercitare a dreptului de retragere și punerea la dispoziție, conform legii, a modelului de formular de retragere.

16. Existența unui contract de cumpărare între vânzător și cumpărător și acceptarea sa validă de către cumpărător (bifarea termenilor și condițiilor NU trebuie să fie realizată din oficiu).

17. Verificarea procedurii de comandă (dacă este funcțională, disponibilitate produse, posibilitatea de corectare a erorilor, mesaj explicit de trimitere a comenzii, confirmarea comenzii).

18. Să se menționeze existența unei garanții legale privind conformitatea produselor și, dacă este cazul, existența şi condițiile de asistență după vânzare acordate consumatorului, serviciile prestate după vânzare și garanțiile comerciale.

19. Să se menționeze dacă au marcă (mărci) înregistrată(e) și care este numărul de înregistrare al acestora.

20. Să se menționeze dacă există restricții în ceea ce privește livrarea pe teritoriul României  sau către alte țări.

21. Să se menționeze tipurile de plăți acceptate și procesatorul de plăți (cu link către acesta).

22. Să se menționeze termenele de livrare a produselor și/sau prestare a serviciilor.

23. Link pe homepage către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, conform legislației în vigoare.

24. Site-ul să fie funcțional de cel puțin 6 luni sau firma care îl administrează să fie activă de cel puțin 6 luni online – cu un alt site, sau de cel puțin 12 luni – cu o activitate offline (magazin fizic etc.).

25. În maximum 14 zile calendaristice de la primirea script-ului, implementează script-ul TRUSTED.ro și afișează sigla TRUSTED.ro (obligatoriu pe homepage, opțional în alte pagini). Sigla poate fi scalată în mod rezonabil, pentru a se integra cu design-ul site-ului, astfel încât textul „Click pentru verificare” să fie lizibil, iar link-ul trebuie să fie funcțional. Script-ul nu va alterat, în așa fel încât imaginea siglei să fie apelată de pe serverul TRUSTED.ro sau server-ul partenerilor acestuia.

26. Informațiile contractuale se prezintă în limba română, fără a exclude prezentarea acestora şi în alte limbi.

27. Respectarea regulilor obligatorii impuse de legislația din domeniul sectorial în care își desfășoară magazinul activitatea și a bunelor practici din domeniu.


 

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne