Pe locuri, fiți gata, start!
Din 25 mai 2018, Regulamentul General de Protecție a Datelor (GDPR) începe să se aplice în Uniunea Europeană și va înlocui, în România, Legea 677/2001. Regulile sunt clare, iar amenzile sunt mari, în caz de abatere. Din experiența noastră, magazinele online nu par a fi pregătite, deci am organizat un seminar de 2 ore de inițiere în ce înseamnă GDPR.
Ce implicații are GDPR
Deși este bine că se va elimina întru totul partea birocratică (notificarea la ANSPDCP), va fi în responsabilitatea voastră să arătați că îndepliniți cerințele Regulamentului, dar și că aveți la dispoziție unele proceduri prin care se respectă protecția datelor personale pe parcursul activității.
Nu va exista o soluție unde implementarea să se poată face bătând din palme, ci soluția va depinde în primul rând de ce date colectează firmele pe care le administrați, dar și de modul în care vă asigurați că terții cu care colaborați (de la firmele de programare sau platformele de e-commerce, pînă la firmele de curierat) respectă aceste principii.
În curând, respectarea regulamentului va fi un criteriu ce se va adăuga setului de standarde folosit la acordarea Mărcii de Încredere TRUSTED.ro, pentru că este parte din legislația ce trebuie respectată de toata lumea.
0 Comentarii