Magazinele atestate TRUSTED.ro au un plus de vizibilitate în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, deoarece sistemul „Opinii de Încredere” are Schema.org implementat. Astfel, când cineva va căuta un magazin online participant la sistem, va vedea în partea dreaptă în pagina Google inclusiv nota medie primită de la clienții magazinului respectiv. Pentru aceasta, te încurajăm să instalezi widget-ul nostru (vezi instrucțiuni pe blog).
Iată câteva exemple:
https://www.google.ro/search?&q=wellnessist
https://www.google.ro/search?&q=gutuie+ro
https://www.google.ro/search?&q=senia+ro
La Google, informațiile se afișează în secțiunea „knowledge graph”. Caseta din dreapta a fost introdusă în 2012 și de atunci informațiile s-au tot diversificat. Astăzi, când cauți mai ales lucruri practice, ai răspunsul chiar în casetă, fără să mai fii nevoit să consulți vreun site din pagina de rezultate.
Etichetează-ți magazinul online cu Schema.org/LocalBusiness
În căutările tale pe Google, nu-i așa că te-ai întrebat cum apar acele informații practice în partea dreaptă? De exemplu, când cauți un restaurant, în unele cazuri vei vedea în dreapta informații esențiale despre local:
- fotografii
- adresa
- programul
- telefonul
- link spre Google Maps
- ba chiar și rating-ul de la clienți și orele cele mai aglomerate!
Ei bine, și magazinul tău online poate fi promovat în acest fel dacă implementezi Schema.org pe site. Astfel, clienții care te vor căuta vor vedea imediat cele mai importante informații despre afacerea ta online.
Să o luăm simplu: paginile de Web conțin texte, imagini, clipuri video, deci lucruri pe care oamenii le înțeleg cu ușurință. Dar motoarele de căutare au un alt mod de înțelegere a acestui conținut. Google are un algoritm atât de complex încât poate să-ți afișeze cele mai relevante informații, mai ales dacă ai conținut util pentru oameni. Ei bine, Schema.org poate ajuta acel algoritm să afișeze și mai bine datele despre afacerea ta!
Schema.org înseamnă să adaugi niște etichete (tag-uri) suplimentare în paginile magazinului tău online, care se adaugă la etichetele codului HTML. Etichetele sunt specifice conținutului din site. Deci, îi vei spune motorului de căutare:
“Hei, uite, ăsta e un site al unui magazin online, deci afișează în dreapta următoarele informații esențiale: URL-ul, adresa fizică, harta, programul de lucru, eventual ce produse am la promoție etc”.
Pentru magazinele online, există http://schema.org/LocalBusiness. Schema.org este folosit de Google, Microsoft, Pinterest, Yandex și altele. Dacă vei marca site-ul tău cu etichetele de care am pomenit, îi vei ajuta pe clienți să te găsească mai repede, vei crește în ochii utilizatorilor, vei urca în ierarhia de la Google și, în cele din urmă, vei ajuta la ceea ce se numește “Web-ul semantic”.
Dar cum procedez?
Este greu de explicat în două-trei cuvinte cum se implementează Schema.org. Însă programatorii din cadrul firmei tale sigur vor ști despre ce este vorba, doar să le aduci aminte că au acest instrument la dispoziție. De fapt, oricine știe câte ceva despre HTML poate implementa Schema.org, după ce se documentează un pic.
> Vezi manualul pe site-ul oficial
> Explorează ghidul Google despre date structurate
> Un ghid SEO cuprinzător, pentru începători, de la MOZ
După ce implementezi etichetele, este bine să testezi și să adaptezi conținutul site-ului la sfaturile pe care ți le oferă instrumentele online de validare (sau cel puțin la sfaturile oferite de Google):
> Vrei să folosești sistemul „Opinii de Încredere”? Acesta este inclus în pachetul TRUSTED.ro pentru magazinele online atestate. Iată cum poți obține și tu Marca de Încredere pentru magazinul tău online.
0 Comentarii