Noi, cei de la TRUSTED.ro, nu ne uităm numai în ograda proprie. Ne place când remarcăm lucruri deosebite la magazinele care dețin Marca de Încredere și dedicăm o serie de texte bunelor practici întâlnite. Suntem atenți însă la ce se întâmplă în e-commerce-ul românesc și mondial și ne place când remarcăm inovații, idei năstrușnice de marketing, schimbări de detaliu. Iată al 16-lea text în care scoatem în evidență câteva inovații observate de noi în ultima perioadă.
Împrumută haine prin Instagram
În 20 ianuarie, în Suedia s-a lansat ShareWear, o colecţie vestimentară la care au contribuit designeri de top suedezi. Pozele hainelor sunt postate pe Instagram, iar prima persoană care comentează la va putea împrumuta timp de o săptămână. Utilizatorii reţelei Instagram caută după hashtag-ul #sharewear, iar dacă văd un articol vestimentar care le place să grăbesc să comenteze primii, pentru a-l putea împrumuta. Următorul pas este să stabilească o întâlnire cu persoana care a obţinut articolul respectiv înaintea lor, nefiind asigurat un serviciu de livrare la domiciliu.
După ce îl poartă o săptămână, cei care au împrumutat articolul îl postează din nou pe Instagram, cu hashtag-ul #sharewear şi îşi precizează poziţia geografică.
Livrările de noapte
Zmenta este unul dintre brandurile cele mai cunoscute în videoblogging-ul românesc; în spatele lui se află Mihai Ţăranu, vlogger-ul care a atras peste 560.000 de abonați pe canalul său de YouTube. Tânărul va lansa un mic business de livrări noaptea. Pentru început, serviciul va fi disponibil în Cluj-Napoca.
Midnight Delivery se lansează în 15 februarie, ora 20:00, programul de activitate fiind de la ora 8 seara la 06:00 dimineaţa.
Cărțile vin la tine
Tot cu livrarea se ocupă și Bibliotecara.ro, platforma online de închiriere de cărți cu livrare la domiciliu. În prezent, serviciul este disponibil doar în București, urmând să se extindă în mai multe orașe. Fiecare utilizator își face un cont și plătește un abonament. Există patru tipuri de abonamente, de la 50 la 440 de lei pe lună.
Clientul alege cărțile pe care dorește să le citească, urmând ca un curier să le livreze la adresa pe care a specificat-o în cont. După ce termină de citit cărțile, tot ce trebuie să facă este să anunțe prin telefon sau e-mail, iar un reprezentant al companiei va veni să le ridice.
„Portarul” are grijă de pachetele tale
Doorman poate fi un serviciu util pentru oamenii care nu suportă să rateze livările. În loc să livreze la client, Doorman aranjează să-i fie livrate lui pachetele și apoi le duce la client. În acest fel, chiar dacă ești la serviciu știi că e cineva care-ți preia pachetul. Serviciul de returnare funcționează la fel.
Doorman este țintit mai ales către clienții care comandă des online și care n-au timp să beneficieze de returul gratuit. Astfel, aceștia rămân de cele mai multe ori în casă cu produsele pe care voiau să le returneze. Abonamentul Gold la Doorman este de 30 de dolari pe lună.
Ai remarcat și alte inovații în e-commerce în ultimul timp?
Lasă un comentariu mai jos! Mulțumim.
Nu am stiut de bibliotecara.ro, in conditiile in care sunt foarte interesat de un serviciu de acest fel.
În ce sens ești interesat? În a împrumuta cărți sau în a-ți fi aduse acasă? Sau în a citi?