Conform cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea totală a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde de euro în 2014 la peste 1,4 miliarde de euro în 2015. Unele companii din domeniu consideră chiar că valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 miliarde de euro.
Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanțe și călătorii, bilete la spectacole etc.
Din constatările analizei realizate de Gala Premiilor e-Commerce:
- Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet din România, 6,7 milioane au făcut cumpărături online minimum o dată. Majoritatea preferă să folosească încă desktop-ul atunci când cumpără online, dar mobile-ul a crescut spectaculos în 2015, iar tendința se va păstra în decursul acestui an.
- 1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aproximativ 850.000 dintre ei prin intermediul unei aplicații mobile.
- Un cumpărător online face, în medie, 8,2 achiziții pe an – în ușoară creștere față de anul 2014 când media era de 8,1 și față de anul 2013 când cifra era de 7,9 achiziții/an
- Numărul magazinelor online care înregistrează activitate comercială constantă a rămas în 2015 la același nivel cu anul 2014, respectiv aprox. 5.000 de magazine online. Potrivit cercetărilor GPeC există, însă, peste 20.000 de website-uri pe domeniu .ro care au funcție de „adaugă în coș”, așadar teoretic numărul de website-uri de comerț electronic este semnificativ mai mare.
Citiți mai multe despre piața de e-commerce din România și consultați infograficul realizat de Silkmart, pe blog-ul GPeC!
0 Comentarii