Notificarea privind prelucrarea datelor personale se va simplifica

de | 2/10/2015 | 0 comentarii

Reading Time: 2 minutes

La TRUSTED.ro, verificăm un set de criterii pe care trebuie să le îndeplinească un magazin online care dorește să obțină Marca de Încredere. Printre acestea, se află numărul notificării Viața privată online(înregistrării) la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Acest număr trebuie să se afle în pagina cu toate datele de contact ale magazinului.

În prezent, un magazin online trebuie să se notifice la ANSPDCP dacă folosește datele personale și în alte scopuri decât facturarea. De exemplu, dacă trimite un newsletter periodic cu oferte comerciale, magazinul trebuie să aibă un număr de notificare ANSPDCP pe site-ul propriu. Ei bine, în curând este posibil să fie mai puține situațiile în care să fii nevoit să te notifici la ANSPDCP, dacă decizia aflată acum în discuții se va adopta.

Cu ce scop colectezi date personale?

În 21 septembrie, ANSPDCP a lansat o invitație la consultare publică privind această decizie. Conform textului, situațiile în care va fi necesar să ai un număr la autoritate vor fi:

  • date legate de originea rasială sau etnică, de convingerile politice, religioase, filozofice ori de natură similară, de apartenenţă sindicală, date privind starea de sănătate şi viața sexuală;
  • date genetice şi biometrice;
  • date care permit, direct sau indirect, localizarea geografică a persoanelor fizice prin mijloace de comunicaţii electronice;
  • date despre săvârşirea de infracţiuni ori condamnări penale, măsuri de siguranţă sau sancţiuni administrative ori contravenţionale;
  • aspecte de personalitate, precum competenţa profesională, credibilitatea, comportamentul;
  • decizii automate individuale în legătură cu analizarea solvabilităţii, a situaţiei economico-financiare, a faptelor susceptibile de a atrage răspunderea disciplinară, contravenţională sau penală;
  • datele cu caracter personal ale minorilor, în cadrul activităţilor de marketing direct sau efectuate prin Internet sau e-mail.

În legătură cu acest demers, Asociația pentru Tehnologie și Internet (ApTI) a trimis câteva comentarii. Pe scurt, ApTI inițiativa de a reduce încărcătura birocratică, fapt dorit și de propunerea de Regulament General pentru Protecția Datelor, care va fi adoptat în curând. ApTI a remarcat următoarele:

Din experiența noastră, sugerăm includerea notificării pentru prelucrarea datelor personale prin intermediul mijloacelor electronice, în cazurile în care aceasta aduce un impact semnificativ asupra vieții private și care nu sunt vizibile pentru utilizatori. Ne referim în special la cazurile de profilare când informații cu privire la o persoană pot fi prelucrate de obicei prin cookie-uri terțe părți (de exemplu: butoane de Facebook, LinkedIn, Twitter, Google si alte rețele publicitare online) sau alte metode intruzive (cum a fost de exemplu cazul Phorm), precum și la situațiile în care datele personale sunt prelucrate prin identificatori de tipul RFID sau alți senzori caracteristici Internet of Things.

Cele 10 zile de consultare publică s-au scurs deja, deci ANSPDCP va analiza observațiile și va anunța modificările aduse proiectului de decizie.

Foto: Bernard Goldbach

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne