Inovație în e-commerce: magazinele omnichannel, Minions pe cutiile Amazon, pantofii care seamănă cu alți pantofi

de | 18/08/2015 | 0 comentarii

Reading Time: 3 minutes

Noi, cei de la TRUSTED.ro, nu ne uităm numai în ograda proprie. Ne place când remarcăm lucruri deosebite la magazinele care dețin Marca de Încredere și dedicăm o serie de texte bunelor practici întâlnite. Suntem atenți însă la ce se întâmplă în e-commerce-ul românesc și mondial și ne place când remarcăm inovații, idei năstrușnice de marketing, schimbări de detaliu. Iată al șaptelea text în care scoatem în evidență câteva inovații observate de noi în ultima perioadă.


Magazinul viitorul: omnichannel, interactiv, complet

Magazinele viitorului vor fi total diferite de cele de astăzi. Prin 2020, cumpărătorii care încă vor alege să facă shopping în magazinele fizice vor avea parte de experiențe interactive. Deja majoritatea studiilor arată că oamenilor le place să se documenteze online, chiar dacă încă mai merg în magazin pentru a proba produse sau pentru a le ridica pe cele comandate. Urmăriți acest infografic realizat de Whisbi.com (click pe imagine pentru varianta completă) pentru a descoperi ce au de gând marketerii: vitrine interactive, explorarea magazinului fizic cu ajutorul smartphone-ului, personalizarea produselor etc.

Magazinul viitorului

Minions pe cutiile de la Amazon

Inovațiile vin de la Amazon constant. În iunie, compania a decis să folosească suprafața pachetelor sale ca spațiu publicitar. În cadrul unui parteneriat cu Universal Pictures și Illumination Entertainment, Amazon a plasat reclame pentru promovarea filmului „Despicable Me” pe cutiile sale galbene. Pe site-ul Amazon există chiar o secțiune cu produse exclusive cu personajele din film. În același timp, firma a extins programul său de livrare în aceeași zi, pentru a contracara unele măsuri asemănătoare luate de EBay. Metoda cu reclamele pe cutii n-a mai fost folosită de vreun alt magazin online; până acum, reclamele erau pe pliante plasate în colet. Unii clienți de la Amazon au mărturisit chiar că au mai comandat ceva numai pentru a avea o altă cutie cu celebrii „Minions”.

Amazon Minions

Pantofi, pantofi, mulți pantofi!

Femeile și pantofii, o poveste fără sfârșit… Cum ai putea convinge cele mai fidele cumpărătoare ale acestor produse să comande online? Trebuie să le oferi funcționalități inovatoare, surprinzătoare. Pe asta a mizat Shoes.com când a introdus funcția de căutare a pantofilor pe baza unei fotografii cu o altă pereche de pantofi. Tehnologia de căutare vizuală este folosită de Google din 2010, de când a cumpărat comparatorul de prețuri Like.com. Acum șase ani, Zappos a introdus această metodă oferindu-le clienților sugestii pe baza pozelor produselor deja vizitate. Deocamdată, serviciul de la Shoes.com este funcțional doar pe mobil și doar pentru pantofii de damă.

Un buchet de mere și un cartof

Iată și un exemplu autohton. Magazinul Cadouri-florale.com încă are multe lucruri de pus la punct pe site, dar are o idee de produs inedit: buchete cu flori și legume sau fructe. Buchetele tradiționale au fost un pic îmbunătățite, astfel că, alături de margarete și trandafiri, putem găsi pătrunjel, mere sau morcovi. Totul pentru culoare, inedit și zâmbete din partea clienților. Pe același site găsim aranjamente cu bambuși sau „mini-grădini”. Chiar și ghivecele sunt deosebite: în formă de rochiță, din ceramică, lemn, sticlă etc.


 

 Ai mai remarcat și alte inovații în e-commerce în ultimul timp?
Lasă un comentariu mai jos! Mulțumim.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne