Text de Raluca Raducu, stagiar GPeC 2015
„Un fiu al publicității”, traducerea Dorei I. Duta, după originalul „Fils de Pub” al lui Jacques Séguéla (scrisă în 1983) a apărut în anul 2008 la Editura Publica.
Jaques Séguéla a creat și a condus campanii publicitare pentru Cartre Noir, Carrefour și Citroën și este cunoscut pentru campaniile prezidențiale de succes ale lui François Mitterand (La force tranquille, Génération Mitterrand).
„Fiul publicității” își povestește în cartea sa experiențele legate de publicitate, de politică dar și de viață. De asemenea, vorbește despre media și evoluția televiziunii din Franța. Autorul crede cu tărie că publicitatea, domeniu bazat pe creativitate, nu va muri niciodată pentru că orice public poate fi convins și pentru că în publicitate dorința domină rațiunea („Ficțiunea mă convinge mai bine decât realitatea”).
Cartea este împărțită în 4 casete, respectiv 14 spoturi:
- Prima casetă – „Reglaj” (spot-urile 1-3)
- A doua casetă -„Prim-plan”(spot-urile 4-8)
- A treia casetă – „Accelerat” (spot-urile 9-13)
- A patra casetă – „Finale” (spot-ul 14)
În cele 240 de pagini, Séguéla nu oferă doar exemple de campanii publicitare și idei excelente, ci creionează imaginea de ansamblu a societății moderne, bazată pe comunicare și industrii creative.
Cartea evidențiază spiritul jucăuș al autorului dar și vasta sa experiență în publicitate prin care ne învață să comunicăm și să înțelegem adecvat publicitatea și rolul ei.
Lucrarea nu se adresează doar celor care lucrează în publicitate ci și tuturor antreprenorilor deoarece, după cum afirmă Séguéla, în orice domeniu este nevoie să „vindem” iar acest lucru este posibil doar dacă știm ce să spunem și mai ales cum. „Comunicarea este într-adevăr o armă. Cea mai bună dovadă este că se poate întoarce împotriva ta și te poate doborî.”
Cartea poate fi achiziționată atât din librării dar și online, de pe site-ul Editurii Publica sau alte magazine online.
- Alte recenzii: „Anul meu fără pantaloni” de Scott Berkun, „Jeff Bezos și epoca Amazon” de Brad Stone
Ai citit cartea sau acest volum îți aduce aminte de o altă carte din domeniu? Dă-ne de veste la lucian@trusted.ro, pe pagina noastră de Facebook sau pe pagina de Twitter.
0 Comentarii