Text de Ioana-Alexandra Martici, stagiar GPeC 2015
„Brief” sau „99 de chestii pe care aș fi vrut să le știu când am intrat în publicitate” se adresează celor care vor să lucreze în acest domeniu, dar și celor care sunt la început de drum. De fapt, este o carte în care se găsesc sfaturi utile pentru orice atreprenor online preocupat de publicitate.
Sorin Trâncă este co-fondator al agenției de publicitate FRIENDS/TBWA, al Fundației Friends For Friend (ffff.ro) și al Marketizator, prima platformă românească de conversii pentru comerț electronic.
Cartea a fost scrisă în așa fel încât să nu „fure” prea mult din timpul cititorilor. Scurt, direct și la obiect, așa poate fi caracterizat stilul lui Sorin Trâncă. În „Brief” el vorbește cititorului ca unui prieten căruia îi dă un sfat, bazat pe experiența pe care a acumulat-o de-a lungul carierei de 16 ani. Autorul nu folosește fraze pretențioase, este concis și sincer și vorbește despre lucruri practice, întâlnite zi de zi în viața unui specialist în publicitate.
Autorul își caracterizează creația prin formularea „Manual informal de publicitate pentru clasa I și a II-a”. Scrisă într-un limbaj informal, cartea este ușor de parcurs, adecvată pentru viața ocupată a celor din publicitate. Conține sfaturi practice, cât mai la obiect, care să vină în ajutorul celor ce vor să răzbată în advertising. Sorin Trâncă spune direct ce e important în meseria aceasta și ce nu.
Colorata și concisă, „Brief.” se împarte în șapte secțiuni:
- „Brieful”
- „Clientul”
- „Ideile”
- „Rezultatul”
- „Cum să te porți”
- „Mituri, superstiții, abureli”
- „+9”
Ultima parte conține sfaturile altor nume importante din publicitate, dintre care amintim pe:
- Robert Tiderle, fondatorul agenției Papaya Advertising,
- Adrian Boțan, Creative Chairman la McCann Bucharest și Global Executive Creative Director pentru Nestle,
- Răzvan Căpănescu, Director de Creație la Leo Burnett,
- Șerban Alexandrescu, câștigătorul primelor premii internaționale ale publicității românești și fondator al Headvertising.
„Brief” este o carte atipică, care se diferențiază prin felul în care este scrisă: pe pagina din dreapta este scrisă „chestia”, recomandarea dată de autori, iar pe pagina din stanga, „chestia” este elaborată, explicată, argumentată. Volumul pare un ghid de supraviețuire în jungla advertisingului, iar cele 99 de sfaturi formează kitul de supraviețuire al specialistului în publicitate.
„Brief” de Sorin Trâncă a apărut în 2015 la Editura Publica (224 de pagini).
Ai citit cartea sau acest volum îți aduce aminte de o altă carte din domeniu? Dă-ne de veste la lucian@trusted.ro, pe pagina noastră de Facebook sau pe pagina de Twitter.
0 Comentarii