Cum a fost la Școala de vară GPeC 2014

de | 28/08/2014 | 0 comentarii

Reading Time: 8 minutes

Școala de vară GPeCA început Școala de vară GPeC! Găsești mai jos câteva idei esențiale din timpul prezentărilor susținute de specialiștii din comerțul electronic prezenți la eveniment.

Dar mai întâi, vă trimitem să vedeți un material video (de pe pagina de Facebook GPeC) care arată în 2 minute cât de frumos a fost la Școala de Vară GPeC 2014.

1. Prima zi (joi, 28 august 2014)

Prima zi de la Școala de vară GPeC a inceput cu workshop-ul „Serviciile de logistica si curierat fata in fata cu magazinele online. Probleme punctuale, Q&A”. Moderator: Andrei Radu (Founder & CEO GPeC). Invitati: Diana Vlase (Strategic Accounts Manager DPD Romania), Lucian Baltaru (General Performance Manager Sameday Courier), Nadir Balasel (Director adjunct FAN Courier), Octavian Badescu (Founder Sameday Courier).

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

S-a discutat despre problemele magazinelor, dar si de dorintele clientilor in ceea ce priveste transportul. Predictibilitatea timpului de livrare a unui pachet difera foarte mult de la un curier la altul, iar dorinta acestora este de a reduce cat mai mult acest timp. Alte subiecte discutate: deschiderea pachetului la livrare, comenzile internationale, plata cu cardul la destinatie si inovatii in domeniu.

Diana Vlase (DPD Romania): Piata devine din ce in ce mai sofisticata iar consumatorii vor servicii personalizate. De multe ori acestea presupun si costuri suplimentare.

Nadir Balasel (FAN Courier): Ne dorim sa implementam cat mai curand plata cu cardul direct la destinatie, clientii fiind interesati si de aceasta optiune.

Lucian Baltaru (Sameday Courier): Incercam sa livram si cu bicicleta in Bucuresti, dar avem o mare problema pentru ca la o luna ne dispare cel putin o bicicleta.

Octavian Badescu (Sameday Courier): Aplicatia Loco functineaza asemanator cu aplicatiile celor de Taxi. Utilizator primeste o notificare atunci cand curierul ajunge in zona si poate urmari in timp real coletul.

Ziua a continuat cu workshop-ul „Potiunea magica in e-commerce: 35 de ingrediente esentiale pentru cresterea vanzarilor” sustinut de Liviu Taloi, Community Manager GPeC. Prezentarea vine in ajutorul magazinelor prezente si este construita cu exemple si sfaturi pentru acestea.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Consumatorul este obisnuit cu cautarile de pe Google, cu sugestiile date de motorul de cautare. Google a stabilit standardele in cautare, iar magazinele online ar trebui sa le adopte pe site-urile lor.

Daca aveti sectiuni moarte in site acestea vor fi semne de intrebare pentru clienti. Daca aveti o rubrica de Stiri, actualizati-o permanent. Nu lasati sa se puna panze de paianjen pe site.

Magazinul in primul rand trebuie sa ofere o forma de divertisment contextuala, urmata de informarea clientului si in final trebuie sa starneasca achizitia.

De la ora 13 a inceput workshop-ul „E-Commerce Tools to increase conversion rates” care a fost impartit pe trei parti cu trei invitati diferiti: Claudiu Murariu – Co-fondator PadiCode, Cosmin Daraban – CMO & Co-Founder SilkWeb si Radu Vilceanu – Founder & CEO ContentSpeed

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Claudiu Murariu (PadiCode): In mediul online, prin targetare, se poate ajunge la foarte multi potentiali clienti, insa ideal ar fi ca mesajul potrivit sa ajunga la momentul potrivit catre omul potrivit.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Cosmin Daraban: Oamenii din social media au dorinte diferite, trebuie tratati cu respect.

2. A doua zi (vineri, 29 august 2014)

A doua zi de la Școala de Vară GPeC a inceput cu workshop-ul „Solutii Pay Per Click la cheie” sustinut de Cristian Ignat, Pay Per Click Manager 2Parale. S-a discutat despre publicul tinta, caracteristicile produsului/serviciului, avantajele si beneficiile, cum trebuie sa arate un site bun, analiza concurentei, campaniile pe dispozitivele mobile si multe altele. In plus, pentru a intari ideile sustinute au fost prezentate exemple din piata magazinelor din Romania.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Este foarte diferit modul in care isi aleg studentii o vacanta in comparatie cu o familie cu copii. Pentru a promova o locatie acestor publicuri trebuie alese strategii diferite fundamental.

Cel mai mult folosim dispozitivele mobile pentru socializare (Facebook, Messenger etc. ), poze, video, jocuri si email. Cu alte cuvinte, in general, il folosim cand suntem intr-un stadiu de relaxare sau divertisment. Din acest motiv reclamele din acest mediu pot fi foarte riscante, avand in vedere ca ne scot complet din aceasta stare.

Bogdan Manolea, Co-Founder TRUSTED.ro, a susținut workshop-ul denumit „Avantajele si dezavantajele magazinelor online in urma noii legislatii in comertul electronic – explicarea aspectelor importante ale noii legi”.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Bogdan a preferat sa tina prin parte din prezentarea in aer liber. Participantii au raspuns la intrebarile dintr-un concurs despre cunostintele de legislatie in e-commerce. Apoi, Bogdan a facut sinteza intrebarilor si raspunsurilor. Detalii despre noua legislatie aplicabila in e-commerce sunt pe site-ul TRUSTED.

3. A treia zi (sâmbătă, 30 august 2014)

Workshop-ul „Low Budgets? Think Habits!” prezentat de Iulian Padurariu (Consultant Marketing The Marks) este primul din ziua a treia de la Școala de vară GPeC. Iulian ne-a aratat cum sa ne prezentam in fata clientului si cum sa ne promovam cu bugete cat mai mici.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Media are o componenta cantitativa (acoperire, frecventa) si una calitativa (relevanta, coerenta).

Afacerile sunt de tipul vitamine sau painkillers. Cele de tipul vitamine sunt „nice to have”, nu „need to have”, iar cele de tipul painkillers sunt cele care ajuta clientii sa rezolve o problema, indiferent de natura acesteia.

Un exemplu discutat a fost Netflix, o companie care si-au structurat afacerea pe o nevoie a consumatorilor de a urmari filme si seriale, dar care a insitat in a se prezenta ca o afacere de tip painkiller. Transportul pana la un centru care inchiriaza astfel de produse si taxele pentru intarziere au fost definite ca o „durere” a consumatorului pe care Netflix o poate rezolva foarte usor. Discutia a continuat cu analize generale ale acestui aspect dar si cu sfaturi si sugestii pentru magazinele participante.

Al doilea workshop este denumit „De ce nu cumpara clientii. Solutii si idei ca sa-i faci sa apese pe butonul de plata” si apartine lui Ciprian Soleriu, Co-Founder & Business Development Director BrainArt.

Școala de vară GPeC

FOTO: GPeC

Ciprin a venit cu sfaturi concrete pentru cei prezenti in sala, dar a prezentat si rezultatele mai multor studii. De exemplu, i-a incurajat pe participanti sa foloseasca prezentarea video sau audio a produselor pe care le vand. Aceste materiale sunt foarte utile clientilor, le arata cum functioneaza si cum le pot folosi acestia, insa sunt folosite de doar 5% din magazinele prezente la Scoala de Vara GPeC.

73% din vizitatori consideră ca transportul gratuit este un factor decisiv pentru finalizarea unei comenzi.

Vizitatorii cumpara sub un impuls emotional si nevoi inconstiente in proportie de 95%.

Pe langa mult alte aspecte mentionate in timpul prezentarii, s-a vorbit putin si de avantajele marcilor de incredere precum TRUSTED.ro. Prezenta acesteia il ajuta foarte mult pe utilizator atunci cand ia decizia de a achizitiona un produs de pe un magazin online nou descoperit.

Ultimul workshop al zilei este despre SEO, optimizare pentru motoarele de cautare, si este sustinut de Adrian Ichim, Fondator si Partener Advanced Ideas Romania & UK. Prima parte a prezentarii a fost cu o tenta interactiva, participantii fiind invitati sa se prezinte pe scurt si sa spuna ce ar dori sa afle despre SEO sau ce probleme au. Ulterior, pe parcursul prezentarii, Adrian a legat lucrurile din prezentare cu nevoile participantilor si a starnit discutii in jurul unor exemple concrete.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Acum cinci ani, SEO nu exista sau se facea foarte diferit de cum se face acum. Atunci era bun orice link, din orice tara. Acum Google se uita la context.

Magazinele online trebuie sa aiba certificatul SSL pe intreg site-ul, nu doar in sectiunea de checkout. Google incepe sa favorizeze in rang acele site-uri care au acest certificat, insa acest lucru este valabil doar daca acele site-uri chiar au nevoie de https (de exemplu, in teorie, un blog nu are nevoie de acesta).

4. A patra zi (duminică, 31 august 2014)

Ultima zi de la Scoala de Vara de comert electronic GPeC a inceput cu workshop-ul lui Steffen Heringhaus, Chief Digital Officer Ringier Romania, intitulat „Selecting Marketing Channels: Which Are Right for My Business?”. Steffen a vorbit despre canalele de promovare pe care le pot folosi cei din online. A adus avantajele, sfaturi si multe exemple, atat din industria media cat si din cea de comert online.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Canibalizarea canalelor de promovare: creste activitatea pe un nou canal, dar scade cea de pe un canal vechi. Acesta poate fi un lucru bun daca noile vizite rezultate sunt mai eficiente in comparatie cu cele vechi, iar costurile sunt aceleasi.

Acum un an jumatate tot mai multi oameni s-au mutat pe canalele sociale. In acest mediu populat in general de tineri au venit si parinti, bunici si, odata cu ei, diferiti publisheri. (ne arata un exemplu din media – un produs Ringier – unde au crescut numarul accesarilor venite de pe Facebook in comparatie cu cele din Google).

De la 11.00 a inceput workshop-ul „Exercitii de Marketing Digital” sustinut de Costin Radu de la The Geeks. Costin a venit cu mai multe provocari/ exercitii pentru cei din sala cu diferite situatii, unele dintre acestea sunt inspirate din cazuri reale intalnite in agentie. Astfel s-au generat discutii valoroase cu sfaturi, bune practici pentru campaniile pe Facebook, Youtube sau alte si multe exemple si situatii amuzante.

Cand una din paginile de Facebook pe care o administram a atins 500000 de like-uri ne-au contactat cei de la Facebook si ne-au informat ca putem ajunge la 14 milioane de utilizatori cu doar 30000 euro. Noi le-am zis ca avem in jur de 7 milioane de conturi (nu toate active) de Facebook in Romania. De unde vor veni ceilalti 7 milioane?

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

Exemplu de provocare:

Sunteti Brand Manager al unui retailer online generalist. Agentia trebuie sa aleaga un produs de pe site si sa produca un clip video. Propuneri pentru vanzarea unui re-edit al unui album al artistei:

  • un labrador auriu danseaza pe o melodie a Mihaelei Runceanu
  • un student danseaza pe o melodie a Mihaelei Runceanu

Ce alegeti?

„Full Customer Matchmaking”, ultimul workshop de la Școala de Vară GPeC, a fost moderat de Alina Burlacu  și Marian Trusca – Co-fondatori si Managing Partneri WHI Experience.

Școala de vară GPeC

Foto: GPeC

In prima parte a prezentarii, participantii au fost grupati si li s-a cerut sa-si imagineze ce spun clientii despre un anumit magazin online. Multi au ales propriile magazine si au prezentat feedback-ul primit de la clienti. Cuvintele cheie au fost notate, iar speakeri au realizat „povestea clientului”. Scopul acestui exercitiu a fost de a analiza modul in care se simte clientul in relatie cu brand-ul si/sau compania. Acelasi lucru s-a repetat pentru a realiza „povestea brandului”. Povestea clientului formata: Un client vrea sa aiba incredere in magazin, livrare rapida, diversitate, pret corect si calitate. Cea a brandului nu a fost cu mult diferita.

Concluzia workshop-ului a fost formulata astfel: Daca ceea ce faci nu produce nicio schimbare in „povestea” clientului, este foarte probabil ca nu vei obtine rasplata asteptata!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Feedback.Trusted.ro

Partenerii noștri








Newsman
Mobilpay
Avocatnet.ro
InboxTarget

Urmărește-ne