TRUSTED.ro se maturizează. Avem deja peste un an și jumătate de când am lansat TRUSTED.ro și, în urma feedback-ului primit de la magazine, parteneri și clienți/consumatori, credem că este momentul să propunem unele schimbări pe care intenționăm să le facem în cadrul standardelor de calitate TRUSTED.ro. Ele se referă, în principal, la o pagină unică de Contact, dar și la alte proceduri.
După ce propunerile de modificări au fost publicate în zona de forum privat a site-ului nostru și au fost anunțate printr-un newsletter trimis magazinelor atestate, supunem atenției publice, timp de două săptămâni, aceste propuneri:
1. Pagina unică de contact
Motivație:
Cumpărătorii au nevoie de informațiile utile rapid și acestea trebuie să fie ușor de găsit. În urma audit-urilor pe care le-am făcut magazinelor online, am constatat că, uneori, informațiile sunt dispersate în site sau plasate în pagini spre care nu există link-uri din restul site-ului.
Ca atare, propunem ca, printr-un standard Trusted.ro, să existe un buton de contact (sau un alt element vizibil în meniu), care să trimită spre o pagină specială, unde cel puțin informațiile de mai jos va trebui să fie disponibile:
a. informațiile de contact cerute de lege: denumirea firmei, sediul social, CIF, RC, capital social, numărul de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
b. marca TRUSTED.ro (sigiliul care, prin click de mouse, acționează un pop-up cu informațiile esențiale despre magazin).
Scopul este standardizarea informațiilor esențiale de contact, astfel încât un client care ajunge pe un site TRUSTED.ro să știe unde poate găsi aceste informații. De asemenea, conform Legii 365/2002 art. 5 alin. 1, care este obligatorie pentru magazinele online, acestea trebuie să pună „la dispoziție destinatarilor și autorităților publice mijloace care să permită accesul facil, direct, permanent și gratuit cel puțin la aceste informații (…)”.
Standardul Trusted.ro care va fi introdus:
„18. Magazinele vor afișa pe o singură pagină (de obicei Contact sau altă similară), accesibilă printr-un link vizibil și direct de pe prima pagină cel puțin următoarele informații:
- numele complet al firmei
- numărul de înregistrare la Registrul Comerțului
- codul fiscal
- capitalul social
- numărul înregistrării la ANSPDCP (dacă este cazul)
- sediul sau punctul de lucru al firmei
- numerele de telefon, fax, adresa de poștă electronică și orice alte date necesare contactării furnizorului de servicii în mod direct și efectiv
- scriptul mărcii TRUSTED.ro”
De asemenea, noi recomandăm ca această pagină unică de informare către consumatori să conțină TOATE informațiile (sau linkuri către acestea) pe care un magazin este obligat să le publice în site (cum ar fi: termeni și condiții, politica de confidențialitate, metodele de plată acceptate, metodele de livrare folosite și perioada estimată de livrare a produselor, garanție, servicii postvânzare, conciliere ș.a.m.d.).
Pentru magazinele participante la Gala Premiilor eCommerce (GPeC), existența acestei secțiuni cu toate informațiile pentru consumatori va aduce puncte în plus la scorul final din competiție.
2. Afișarea sigiliului TRUSTED.ro
Am constatat uneori că magazinele uită să afișeze marca TRUSTED.ro după ce le-am acordat sigiliul și scriptul. Va exista obligativitatea introducerii sigiliului pe site în maximum două săptămâni de la acordare. De asemenea, sigiliul ar trebui să fie scalat în așa fel încât să se afișeze rezonabil și să fie lizibil.
Motivație:
Pentru a evita orice dubiu, marca Trusted.ro va fi obligatoriu de afișat pe prima pagină a site-urilor care o obțin.
Standardul TRUSTED.ro care va fi introdus:
„19. În maximum două săptămâni de la primirea scriptului, magazinele va trebui să afișeze scriptul și sigla TRUSTED.ro pe prima pagină a site-ului lor. Sigla poate fi scalată în mod rezonabil, pentru a se integra cu design-ul site-ului, astfel încât textul „Click pentru verificare” să fie lizibil.”
3. Concilierea
Îndemnăm magazinele atestate să facă demersurile necesare pentru ca mecanismul de conciliere să fie funcțional.
Motivație:
În cazul unora dintre magazinele înscrise în TRUSTED.ro, am avut supriza să constatăm că mecanismul de conciliere internă nu este funcțional și/sau nimeni nu răspunde la problemele adresate acolo.
Atenție! Noi nu cerem rezolvarea problemelor ridicate la concilierea internă, ci doar ca magazinele să comunice cu clienții; aceasta ar trebui să fie una dintre prioritățile unui magazin online. Am propus un termen maximal de 14 zile calendaristice, timp în care orice mesaj trimis la adresa de conciliere să primească un răspuns.
Standardul Trusted.ro care va fi modificat:
„8. Existența unei adrese de contact speciale și a unei persoane care are în atribuții concilierea amiabilă în cazul clienților nemulțumiți sau existența unei proceduri de conciliere internă oferită clienților. Acest mecanism de conciliere internă trebuie să fie funcțional și clientul trebuie să primească un răspuns la problema ridicată în maximum 14 zile calendaristice”.
4. Alte obligații impuse de legi pentru domenii specifice
Motivație:
Există domenii sectoriale (gen turism, bijuterii, produse și servicii supuse controlului sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor) unde sunt necesare fie autorizări, fie obligații de informare (link către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor – ANSVSA) care trebuie să fie îndeplinite în comerțul electronic. Acestea sunt obligatorii conform Legii 365/2002 art 5. alin. 1 pct. f și g.
Standardul Trusted.ro care va fi introdus:
„20. Respectarea regulilor obligatorii impuse de legislația din domeniul în care își desfășoară magazinul activitatea”.
Acestea sunt schimbările la care ne-am gândit în așa fel încât standardele TRUSTED.ro să fie cât mai utile pentru magazine, dar și pentru clienți.
Publicul are la dispoziție două săptămâni pentru a oferi feedback. Așteptăm răspunsurile dv. prin e-mail (contact@trusted.ro), pe forum sau pe Facebook. În urma acestor discuții, vom realiza și vom publica o sinteză a informațiilor primite, dar și modificarea celor propuse, dacă va fi cazul.
Deci, putem spune „Start joc!” Așteptăm comentariile dv. până în 7 martie.
0 Comentarii