Cele mai importante standarde pentru consumatori

Cele mai importante standarde

Standard_1

Magazinele vor afișa pe o singura pagina toate detaliile despre firma care administrează site-ul: denumirea, numele de înregistrare comercială și fiscală, capitalul social, sediul, telefonul, email-ul.

standard_2

Magazinul trebuie să desemneze o persoană pentru conciliere amiabilă SAU să aibă o procedură funcțională prin care să rezolve amiabil eventualele dispute între magazin și clienți.

standard_3

Pe site-ul magazinului trebuie să existe informații privind dreptul de retragere al consumatorilor(renunțare la cumpărare), potrivit OUG 34/2014.

standard_4

Consumatorul trebuie să fie de acord cu contractul de vânzare-cumpărare. Acest lucru se poate realiza prin obligarea clientului de a bifa acordul cu termenii și condițiile înainte de plasarea fiecărei comanzi.

standard_5

Magazinul online trebuie să afișeze informațiile privind garanția legală de conformitate și, dacă este cazul, garanția comercială a produselor.

standard_6

Procedura de comandă trebuie să fie validă, să nu existe erori tehnice în timpul comenzii, să se ofere o confirmare pe ecran și/sau pe email.

standard_7

Sit-ul trebuie să aibă minim 6 luni vechime în activitate în domeniul e-commerce (sau 1 an într-o activitate offline), pentru a dovedi că are experiență în domeniu.

<!–img class=”size-full wp-image-2921″ src=”http://www.trusted.ro/wp-content/uploads/2011/04/c-m-imp-standarde3.jpg” alt=”c m imp standarde3″ width=”650″ height=”1500″–!>

––––––––––––––––––––––

→ Citiți întregul set de standarde (FIȘIER PDF)

Aceste standarde au fost modificate pe data de 25 mai 2018, în urma consultării cu magazinele atestate și cu publicul și în urma aplicării GDPR.