Articole exclusive

TRUSTED.ro

Informații pentru membrii TRUSTED.ro

Aceasta secțiune este dedicată membrilor TRUSTED.ro. 

Vei putea citi articolele din această secțiune doar dacă ai parola alocată membrilor TRUSTED.ro. Dacă vrei și tu să citești articole exclusive cu informații legale din domeniul comerțului electronic poți deveni membru.

Dacă esti membru TRUSTED.ro și nu ai primit parola, dă-ne un mesaj pe contact at trusted dot ro și ți-o vom trimite.

Magazinul meu online a primit o cerere de ștergere a datelor conform GDPR – ce pare trimisa de un sistem automat. Ce fac?

Nu e doar o întrebare teoretică – în ultima lună au apărut mai multe cereri de ștergere a datelor, care par că sunt trimise de un sistem automatizat, deși vin de la o persoană fizică (sau cel puțin un utilizator de cont de gmail) și care de obicei vin și în limba engleză, inclusiv în cazul în care comunicarea obișnuită a magazinului cu clienții este exclusiv în limba română.

29 de întrebări frecvente – reduceri, promoții, cupoane și RRP

Am adunat toate întrebările frecvente pe care le-am primit în ultimul an despre reduceri, promoții și RRP pentru a vă ajuta să știți ce trebuie să faceți dacă vreți să aveți promoții, reduceri sau comparații de prețuri ori să acordați cupoane sau coduri de discount către clienții voștri. 

Unde și cum trebuie afișate pictogramele SOL si SAL

Detaliem aici unde trebuie puse pictogramele SOL si SAL, care este sancțiunea pentru neafișarea acestora și ce alte obligații revin magazinelor online pe această temă. 

Cineva se folosește fraudulos de numele magazinului tău? Află ce poți să faci

Se intâmplă să dai peste un site care folosește în mod fraudulos numele (sau toate datele de contact) ale magazinului tău online, un nume de domeniu similar,  și eventual marca ta înregistrată? 

Sunt magazinele online obligate să afișeze adaosul comercial pe site?

Cu toții știm practica magazinelor fizice să afiseze în locație adaosul comercial, dar magazinele online sunt obligate și ele să afiseze adaosul practicat?

Retur cu produs deteriorat – ce poate face un magazin online?

Foarte des magazinele online se lovesc de această situație: clienții returnează un produs, în termenul legal de 14 zile, dar acesta este deteriorat. Ce e de făcut în această situație?

Cât timp păstrezi baza de date cu comenzile primite în site?

Termenul de stocare prevăzut de GDPR trebuie stabilit de fiecare operator în parte, în funcție de scopul colectării, obligațiile legale, perioade contractuale sau necesitatea apărării unui drept în justiție.

De ce e important să scriem pe site în ce țări vindem online?

Unul din criteriile pentru acordarea mărcii TRUSTED.ro este menționarea pe site dacă magazinul vinde în străinătate sau nu.

Butonul Like de la Facebook creează probleme pe GDPR.

Atunci când pui un buton de “Like” de la Facebook cu script-ul pus la dispoziție de ei, acesta înregistrează automat o serie de date tehnice de la toți vizitatorii paginii voastre,

Cine plătește transportul pentru returul unui produs defect? Consumatorul sau magazinul?

Întrebarea pare a fi simplă, dar răspunsul este puțin mai complicat pentru că depinde de temeiul legal al trimiterii înapoi a produsului. Există practic două variante posibile,

Cum descurajezi retururile repetate

Ce ne facem cu clienții care “abuzează” de acest drept și care returnează în mod repetat? 

Lista produselor care nu pot fi returnate din motive de igienă

Excepțiile sunt reglementate în OUG 34/2014.

Control tematic si alte noutăți

În ultimul newsletterul exclusiv pentru magazinele online din mai 2020 am abordat subiecte precum controlul tematic al ANPC din această lună și cum comercianții online ar putea afișa prețuri diferite în funcție de cum au intrat consumatorii în site.

La ce să să fiți atenți dacă trimiteți periodic un newsletter

Pași de conformare cu celebrul GDPR  pentru orice magazin online care trimite un newsletter.

Despre Directiva PSD2 sau cum se vor revoluționa plățile online la anul

PSD2 (Payment Service Directive) este un act normativ european despre care s-a vorbit destul de mult în ultima vreme.

6 pași prin care te asiguri ca politica de retur nu îți creează probleme nedorite

Sfaturi pentru magazinele online  să-și creioneze o politică de retur astfel încât să nu aveți probleme deosebite.

Link platforma SOL

Ce este, cum și unde trebuie plasat link -ul spre platforma SOL?

Citește ultimele articole de pe blogul  TRUSTED.ro. 
 Știri din comerțul electronic românesc și global.